Pagina 1 din 2
A sarit articulatia la schimbatorul de viteze
Scris: Sâm 28-Iun-2014 22:18
de MisterClaude
Salutare,
In seara asta am patit o chestie interesanta.
Am vrut sa pornesc masina (eu deobicei o las in viteza cand e oprita) si cand am calcat ambreiajul si am tras de schimbator, s-o duc pe liber, s-a auzit un "clanc" metalic, dupa care schimbatorul umbla mort de ici-colo. E "bleg" asa, nu stiu cum sa zic.
Plus ca nu prea mai nimeresc vitezele... am reusit sa nimerc ceea ce cred ca era a 3-a si a 4-a, si am reusit sa ajung acasa, dar 1-a si marsarier n-am nimerit nici in ruptul capului. Desi la un moment dat am vrut sa pun a 5-a si s-a turat foarte tare, deci probabil acolo era 1-a

.
Am facut o poza in fata blocului si se vede ca a sarit o tija de pe "nuca" aia.. articulatia dintre tijele alea care duc in cutia de viteze... nu stiu termnilogia exacta, dar sper sa va prindeti din poza. E chiar acolo in spatele motorului.
Orice sfaturi sunt bine-venite,
Multumesc anticipat.
Dupa cum vedeti din poza.. se poate observa nuca aia.. bila care straluceste. Banuiesc ca a sarit ceva de pe ea, ca inainte nu se vedea asa acolo
O sa incerc sa fac mai multe poze maine la lumina, ca asta e facuta cu flash-ul si nu se vede prea bine.
Mentionez ca intra in locurile in care ar trebui sa fie vitezele, dar parca nu mai sunt la locul lor... iar odata ce am nimerit o viteza, nu sare din ea. Am mers vreo 15km, cu maxim de 90 km/h, fara sa faca nici un zgomot ciudat.
Scris: Dum 29-Iun-2014 00:24
de MARIAN
A sĂŁrit una din pĂŁrghiile de comanda care, cel puĂžin teoretic
(in imagine pare totuºi cã este cãzutã din ambele capete), se aflã Încã pe maºinã prinsã pe comanda cutiei. Iei capãtul sãrit ºi-l montezi prin presare pe bila aia lustruitã. Dacã este sãritã de tot, partea cu diametrul mai mare se monteazã la cutie. La montare ar trebui sã depui ceva efort pânã intrã pe poziÞie. Dacã intrã ºi iese uºor, ar trebui sã cauÞi una În stare bunã ca sã nu mai pãÞeºti acelaºi lucru pe viitor.
Cam asa ar trebui sĂŁ arate:

Scris: Dum 29-Iun-2014 01:19
de MisterClaude
Multumesc de lamurire. Ma gandeam eu ca ceva prea grav nu e.
O sa ma duc maine pe lumina sa ma uit atent pe-acolo... Sper sa mai fie inca piesa. Daca nu, aveti idee cam cat costa una noua ?
Scris: Dum 29-Iun-2014 10:24
de MisterClaude
M-am uitat azi mai atent... era sarita parghia de la ambele capete, dar ciudat, n-a cazut din masina.. a ramas pe-acolo, atarnata pe undeva. Din pacate la un capat e dusa de tot bucsa, nu mai sta deloc. Trebuie alta noua

Am legat-o cu un cablu, asa provizoriu, si vad ca merge ok.
Scris: Dum 29-Iun-2014 10:55
de kady28
Ma gandeam eu ca nu prea are cum sa sara asa usor daca e in stare buna ca le-am scos destul de greu cand am demontat cutia.
Care capat e dus?
Daca e cel dinspre parghia schimbatorului ai putea sa-i tragi un ciocan sa mai turtesti tabla..ca sa stea strans pe nuca pana cumperi alta.
Scris: Dum 29-Iun-2014 11:03
de MisterClaude
E dus capatul care vine pe parghia de pe cutie. M-am uitat la el.. inauntru e ruginit si cred ca avea ceva cauciuc care s-a rupt pe-acolo... Pe capatul de la schimbator l-am apasat un pic si a intrat.. dar tot n-a opus prea multa rezistenta. Pe capatul de la cutie, daca il ridic cu un deget, iese. Am legat un cablu in jurul lui sa nu iasa, dar n-am prea multa baza... trebuie sa-mi cumpar alta. Aveti idee cam cat ar costa una noua ?
Apropo.. inafara de parghia asta, mai e vreo una? Ca daca e, as schimba-o si pe aia, sa nu am surprize. Mai ales daca e tot asa accesibil si pot s-o schimb eu.
Scris: Dum 29-Iun-2014 15:50
de ANDREI_JOY
Sunt 3 bielete de schimbat la comenzile cutiei de viteze, ca pret am vazut ca incep de pe la 30 de lei bucata, sunt 2 scurte si una mai lunga ca marime.
Spor la schimbat.
Scris: Dum 29-Iun-2014 18:15
de MisterClaude
Am inteles. Inseamna ca nu-i nici o nenorocire. Multumesc mult

Scris: Dum 29-Iun-2014 21:54
de kady28
Daca restul sunt bune, le poti scoate sa le cureti si sa le ungi cu niste vaselina.
Parghia cea mai lunga, in capatul care vine la cutie are un fel de bucsa de amortizare si ca sa o scoti trage de miez..ca sa zic asa, ca daca tragi de exterior s-ar putea sa se rupa.
Scris: Dum 29-Iun-2014 22:01
de MisterClaude
Am priceput. Inca o chestie: trebuie desfacut ceva pe undeva, sau sunt toate accesibile, sa pot sa le scot doar cu mana?
Scris: Lun 30-Iun-2014 07:20
de kady28
Nu cred ca ca le poti scoate cu mana daca nu sunt uzate. Cel putin aia de care iti ziceam ca are bucsa pe ea am scos-o cel mai greu..dar probabil din cauza ca nu aveam sculele adecvate.
Iti trebuie un fel parghie si un punct de sprijin... cum desfaci capacul la sticla de bere cu coada de lingura sau furculita si punctul de sprijin e mana
In rest nu trebuie sa desfaci nimic altceva, poate doar carcasa filtrului de aer daca desfaci pe deasupra.
Eu m-am bagat sub masina de le-am desfacut.
Scris: Lun 30-Iun-2014 09:51
de MisterClaude
Eu umblu pe de-asupra. Da... am scos si eu filtrul de aer,ca sa pot vedea mai bine.
Scris: Joi 24-Iul-2014 13:04
de MisterClaude
Update.
Am uitat sa revin cu update la momentul respectiv... a costat 20 sau 25 ron o bieleta noua. Schimbata pe loc.

Scris: Mar 05-Aug-2014 23:10
de calul
Salut! Eu am o Xantia diesel din 99 HDI de 90 caluti. Bieletele astea sunt la fel pentru toate tipurile de cutii? Sau difera de la cutie la cutie. Cred ca tipul de cutie pe care il am este BVM5. De unde le-ai cumparat?
Scris: Mar 05-Aug-2014 23:52
de dj01fad
bvm5 inseamna cutie manuala cu 5 viteze; cred ca ai cutie be4, cu tije daca ai hdi de 90. din ce stiu eu sunt la fel pentru toate xantiile care au tije la timonerie. 2.0 tct, 3.0, 2.1 td si hdi 110 au timonerie cu cabluri, si difera complet. la restul sunt la fel.