Pagina 1 din 1

Probleme ventilator clima

Scris: Mar 23-Sep-2014 16:45
de MisterClaude
Salutare,
Ieri am patit o chestie cel putin... ciudata. Am dat ventilatorul de clima pe maxim, ca sa scot fumul de tigara, iar cand l-am dat inapoi pe "auto", ce sa vezi: a ramas pe maxim, sufland din toata puterea. Chiar daca dadeam sliderul pe STOP, ventilatorul tot sufla ca nebunul.
Partea si mai interesanta e ca acum sufla si cu motorul oprit. Cum invart cheia pana la capat (pozitia de auto-diagnoza / pornire) incepe sa sufle si ventilatorul.
Initial am crezut ca a sarit vreun cablu din ala de la slidere. Am desfacut acolo.. nimic.
Am mers la service, am scos ventilatorul si i-am schimbat modulul acela cu rezistente si ce-o mai avea el pe-acolo. Cu modulul nou nu se invarte deloc. Cu cel vechi, sufla intr-una.
Am observat ca piesa veche avea un fel de pastila mica prinsa cu o clema, pentru contact. Am luat-o si am pus-o pe modulul nou.. tot degeaba. Poate nu a fost pusa bine, dar ma indoiesc.
Ventilatorul pus pe direct la baterie se invarte, deci nu e ars. Mentionez ca atunci cand il invart cu mana, se misca un pic cam greu.

Aveti idee ce-ar putea fi ? O fi de la ventilator? O fi de la modulul acela? Am incercat cu 2 module noi (aftermarket) si nu merge cu nici unul. Un ventilator cu totul cam cat ar costa?

Scris: Mar 23-Sep-2014 19:26
de MARIAN
DupĂŁ ce ai montat modulul nou ai pornit motorul, sau ai incercat doar cu contactul pus?

Scris: Mar 23-Sep-2014 19:28
de MisterClaude
Pornit motorul, bineinteles :). Frecat sliderul... dat cu palma in ventilator... nimic.

Scris: Mar 23-Sep-2014 20:22
de MisterClaude
Ma gandesc ca poate fi totusi de la panoul de comanda pentru clima.... dar ciudat e ca se comporta diferit in functie de modul... cu unul nu merge deloc, cu unul sufla intr-una...

Scris: Mie 24-Sep-2014 07:35
de kady28
Normal nu trebuie sa sufle cu motorul oprit chiar daca e contactul pus, modulul de pe aeroterma primeste semnal de la ecu clima doar cand motorul e pornit.
In cel mai rau caz ma gandesc ca poate s-a bulit ecu clima sau e vreun contact aiurea pe la el.

Verifica intai asta:

Pe modulul de reglaj turatie de pe motor, acolo unde sunt cei 2 tranzistori mari pe radiator, este un releu. Vezi sa nu fi ramas sudat acel releu.

Releul e cel din dreapta, bobinat.

Imagine

Scris: Mie 24-Sep-2014 09:29
de MisterClaude
Poi inainte de toata afacerea nu se invartea cu motorul oprit. Doar acum, de cand a luat-o razna, cum pun contactul, cum incepe a turui (asta doar cu modulul vechi, cu cel nou nu merge deloc).
Momentan am lasat ventilatorul la service si masina e acasa. Urmeaza sa ma duc saptamana viitoare sa vedem ce si cum.

Kady crezi ca e posibil totusi sa fie de la panoul de comanda de la clima?

Scris: Mie 24-Sep-2014 09:58
de kady28
Nu, panoul de comanda nu cred ca e. In panoul de comanda sunt niste rezistori variabili dar care au legatura cu sensorii de temperatura (din bord si picioare) si toate se duc la ecu clima.
La variatorul de turatie de pe motor vine un fir de comanda de la ECU clima, parca e roz dar nu mai stiu sigur.
Cand pe acel fir tensiunea e 7v motorul ruleaza la turatie minima iar cu cat scade tensiunea, aeroterma se tureaza.

Releul de pe variator de care ti-am zis in postul precedent cupleaza doar pe turatie maxima, tocmai de asta ti-am zis sa-l verifici.

Eu din ce am citit pe internet sunt 2 tipuri de variatoare si nu sunt compatibile, tocmai de asta ma cred ca nu mergea modulul nou.

Nu stiu daca cei de la service stiu principiul de functionare al aerotermei, mai bine cauti pe cineva mai priceput.

Motorul nu are nimic de se invarte mai greu, am 3 pe acasa si toate se invart asa...oricum sunt destul de mari si puternice. Am alimentat un motor fara turbina si ia aproape 10A..deci vreo 140W.

Scris: Mie 24-Sep-2014 10:00
de MisterClaude
Ma duc la Andrei Ciocarlan (khan). problema e ca el are niste evenimente personale saptamana aceasta si nu e disponibil pana martea viitoare. Ma scoate el din belele :))

Scris: Mie 24-Sep-2014 11:41
de kady28
Cel mai bine asa, la service sunt in stare sa ti-l puna pe direct cu intrerupator :))

Scris: Vin 03-Oct-2014 12:35
de MisterClaude
S-a rezolvat.
Erau tranzistorii aia de pe modulul de la ventilator. Schimbati cu altii noi. Functioneaza perfect.