Pagina 1 din 2
Mers in suturi
Scris: Mar 07-Oct-2014 07:26
de Ovydiu
Salutare.
Cand am pornit-o dimineata, dupa cateva secunde a inceput sa se inece putin si s-a aprins "Check engine" stingandu-se in 5 secunde.
Masina trepideaza destul de tare si merge inecat, ca si cum nu s-ar alimenta cu destula benzina(cam ca atunci cand e intr-o viteza superioara si e subturata), stand pe loc se ineaca putin cand e la relanti, dar cand o turez e ok.
Am si bagat benzina de la un peco dubios care cu siguranta pune si ceva apa in ea, dar ieri am bagat si de la Petrom, nu stiu ei canta apa baga in ea.
Eu unul ma gandeam sa schimb filtrul de benzina. Alte pareri sunt binevenite.
Multumesc anticipat.
Scris: Mar 07-Oct-2014 07:42
de dj01fad
verifica daca ai scanteie la toate cele 4 bujii... este foarte posibil sa iti fi crapat bobina.
Scris: Mar 07-Oct-2014 08:49
de cristi_s
Daca dupa ce schimbi filtrul de benzina face tot asa, verifica bobina de inductie sau modulul de aprindere. La mine ala a crapat si aveam scanteie doar pe 2 bujii din 4. Inversand iesirile spre bobina, aveam scanteie pe celelalte 2 bujii. Asa am constatat ca bobina e ok. Modulul a fost 90 de lei nou.
Scris: Mar 07-Oct-2014 10:51
de james kilowatt
Eu as incepe intai cu verificarea scanteii, intrucat dureaza 2 minute si se face fara sa desfaci decat cel mult un capac din plastic.
Daca spui ca turata merge mai bine am mari dubii ca e de la filtru sau pompa (ar putea fi mai degraba de la injectoare care pisa, si la relenti are benzina prea multa, nu prea putina). Filtrul/pompa nu prea dau simptome la relenti decat daca-s praf, caz in care in sarcina ar fi mai rau, nu mai bine.
Scris: Mar 07-Oct-2014 17:34
de Ovydiu
Ok, am verificat scanteia. Una din fise nu are curent, nu am putut verifica mai mult de atat pentru ca ploua destul de tare pe aici, maine voi inversa iesirile sa vad daca e modulul de aprindere.
Revin cu un raspuns.
Scris: Mar 07-Oct-2014 19:13
de dj01fad
nu ai ce iesiri sa inversezi, la xantia modulul de aprindere este in ECU. poti totusi sa inversezi intrarile, dar doar daca tai firele de la mufa bobinei, si le legi invers. mi se pare ca sunt 2 groase galbene alaturate, la margine.
doar una nu are scanteie?! tare ciudat. cand se strica bobina, dispare scanteia la 2 bujii; ori la 1-4, ori la 2-3. esti sigur ca nu are curent bujia? sau cand scoti fisa, nu se simte nici o schimbare? e mare diferenta...
Scris: Mar 07-Oct-2014 19:22
de james kilowatt
Poate e fisa ĂŽn sine coapta.
Scris: Mar 07-Oct-2014 20:24
de Ovydiu
Este fisa din stanga, adica 1 presupun. Cand o scot nu face nici o scanteie si nu se simte nicio diferenta. Cand scot pe oricare alta se simte diferenta si chiar fac scanteie. Cand am scos-o pe 2-a sau a 3-a s-a oprit motorul, iar la celelalte se simtea doar diferenta.
Scris: Mie 08-Oct-2014 09:28
de kady28
Fisele cand le-ai scos le apropii de masa (-) ?, ca daca o tii in aer asa nu prea cred ca da scanteie.
Cel mai bine scoti bujiile si dupa culoare sau daca e uda o sa-ti dai seama care lucreaza si care nu.
Scris: Mie 08-Oct-2014 19:07
de Ovydiu
Am probat fisa ce nu merge, adica fisa 4 nu 1 cum credeam initial, scrie si pe ea. Am pus-o in loc de 3 si da scanteie. Acum presupun ca mai ramane sa schimb modulul de aprindere.
Scris: Joi 09-Oct-2014 08:53
de kady28
Pai dupa cum a zis si dj01fad nu ai modul de aprindere, comanda vine din ECU pe baza informatiilor de la senzorul volantei.
In cazul asta cred ca trebuie sa schimbi bobina de inductie.
Scris: Joi 09-Oct-2014 09:33
de cristi_s
Daca e modulul stricat, indiferent unde este, nu ai scanteie pe 2 bujii, nu doar numai pe una. Pentru ca e sistem cu scanteie pierduta, da scanteie in acelasi timp pe 2 bujii, un cilindru e la sfarsitul compresiei, celalalt e la evacuare si pe ala scanteia se pierde.

Daca esti sigur 100% ca doar o bujie e cu probleme, cel mai bine incearca cu alta bobina, eventual imprumuta de la cineva, ca sa nu dai banii de pomana daca e din alta parte.

Ca de multe ori, dupa ce demolezi jumatate de masina, cand vrei sa scoti si ultima piesa pe care vrei sa o inlocuiesti, descoperi o mufa oxidata sau un fir intrerupt.

Scris: Lun 13-Oct-2014 08:34
de Ovydiu
Poate ca e o intrebare stupida, dar intreb inainte sa cumpar o bobina.
E posibil sa fie unul din firele ce ajung in mufa din poza intrerupt? Sau sunt + - si cate un pin pentru 2 fise?

Scris: Lun 13-Oct-2014 09:55
de kady28
Posibilitatile sunt multe dar inclin spre bobina.
Cel mai bine ar fi sa gasesti pe cineva din constanta cu motor ca al tau sau chiar 1.6 pentru o proba cu bobina. Nu ar dura mai mult de 5 minute sa vezi daca bobina e buna.
Pe service citroen eu am gasit valorile in Ohmi care trebuie sa fie la bobina de 1.8 16v intre pini la mufa.
Posibil sa fie si la asta de 1.8 8v dar de la servici nu pot sa vad pozele.
Daca reusesc sa le gasesc le postez aici si cu un multimetru poti masura sa vezi ce-ti da.
Scris: Lun 13-Oct-2014 10:44
de dj01fad
acolo ai 4 fire. unul este de la condensatorul ala de deparazitare (pin 4), unul este + contact (pin 3), iar celelalte 2 sunt impulsurile pe - pentru cele 2 jumatati ale bobinei (pin 1 si 2). daca poti, verifica daca ai impulsuri pe 1 si 2. e cam greu sa faci asta cu multimetru digital... trebuie unul cu ac, sau osciloscop.