Pagina 1 din 1

XANTIA vs BX: compatibilitati piese

Scris: Mar 20-Mar-2007 08:42
de gabi caragea
buna dimineata
vreu sa deschid acest subiect pentru a veni in ajutorul posesorilor de xantia referitor la piesele care se potrivesc de la bx
pentru inceput voi incepe cu o prima piesa.
disjunctor-cred ca este identic cu cel de xantia garantat 100%se potrivesc oringurile care dau mai mereu pierderi de ulei
ex.:la ausburg daca vreu sa le cumpar dupa codurile de xantia nu se poate vinde decat cu totul pret aprox.1400 ron
dar daca am coduri de bx se poate cumpara si o saiba.
deci mare atentie in momentul cand vreti sa cumparati ceva ,mai intrebati in stinga in dreapta poate se potriveste ce va intereseaza.
am inceput cu o sucestie si voi termina cu o intrebare,la un alt subiect khan spunea ca se potrivesc corectoarele de inaltime ,a incercat cineva asa ceva, avem garantia ca merg ?? cu siguranta cele de bx sunt mai ieftine.

multumesc si o zi placuta.

Scris: Mar 20-Mar-2007 10:46
de nicum
Disjunctorul tb sa fie cu servo (3 conducte). La BX s-au vindut si masini cu caseta manuala si disjunctorul are 2 conducte.

Scris: Mar 20-Mar-2007 11:10
de rufusgti
BX+Xantia+Xm corectoarele sunt identice! :wink:

Scris: Mar 20-Mar-2007 11:41
de khan
mai adauga CX, ID-DS... corectoarele sint la fel. Gabi are dreptate, pt BX cred ca se mai pot gasi si pe bucati. si da, disjunctoarele sint la fel, si cele cu servo si cele fara servo sint identice cu corespondenta de la BX. difera insa pompele, amortizoarele, cilindrul de servo, conductele...

Scris: Mar 20-Mar-2007 18:28
de retro
@Gabi
O sugestie, daca-mi permiti. Mai potrivit mi s-ar parea ca topicul sa-l intitulezi ceva de genul :"asemanari sau piese compatibile de la BX la Xantia". Ca prin "versus" se intelege altceva.

Asadar enumar si eu cateva compatibilitati intre piesele celor 2 modele:
-Conjunctor-disjunctorul
Daca Xantia are pompa hidraulica de tipul "6+2 pistoane" atunci se poate monta un conjunctor de BX fara servodirectie (cu 2 conducte). Daca pompa este de tipul "6 pistoane", atunci inseamna ca exista si repartitor de debit si conjunctorul trebuie sa fie de BX cu servodirectie (cu 3 conducte).
Presiunile de disjunctie si conjunctie sunt identice, la fel si o-ringurile.

- Corectoarele de inaltime
Sunt asemanatoare cu cele de BX, dar nu identice. La BX tragatorul este in forma de "L" iar la Xantia este tipul "cu fereastra". Foarte usor se poate inlocui aceasta piesa de la un tip la altul. O diferenta ar fi si existenta la corectorul fata de BX a unui stut pentru returul operational. Daca se monteaza pe Xantia acesta trebuie demontat.
Corectoarele de DS si SM folosesc conducte de 4,5 mm fata de toate celelalte care au conducte de 3,5 mm.

-Repartitorul de debit
Nu toate Xantiile au asa ceva,chiar daca toate au servodirectie.
Seturile de reparatie (garnituri, sigurante, filtre) sunt identice pentru cele 2 modele. La repartitoarele de debit presiunile sunt insa diferite: 140 +5/-10 bar pt. BX si 160 +/-5 bar pt. Xantia

-Vana de securitate
Au aceleasi presiuni de tarare dar difera mufa sondei care indica presiunea.

-Valva-pinion de la caseta de directie
Setul ce contine garniturile este identic

-Cilindrii de suspensie spate
Se potrivesc cei de BX doar la XAntia nehydractiva.