Pagina 1 din 1

Toate Xantiile au ABS?

Scris: Sâm 23-Iun-2007 18:40
de liviuvelisarie
ABS-ul a fost standard sau optional? Am auzit din multe surse informatii contradictorii. Nu inteleg. A mea nu are sau nu ii functioneaza, si voiam sa stiu daca sa ma impac cu ideea sau sa caut sa repar ceva? Prefer sa aiba si sa nu ii mearga ca sa am ce repara....dar nu imi pun mari sperante. Parca simt ca nu aveau toate. Rog sa imi raspunda cine stie sigur. Am Xantie din 1996, motor 1.8 16v.
Multumesc

Scris: Sâm 23-Iun-2007 20:04
de cbx
a avut sau are ABS , vezi modulul hidraulic in dreapa motorului,

Scris: Sâm 23-Iun-2007 20:09
de nicum
Nu au avut toate. La modelul tau a fost optional. Numai de la 2000 in sus era de serie.
Te uiti in compartimentul motor dupa unitatea de ABS. De regula scrie pe ea. Daca ABS-ul nu functioneaza tb sa ai un bec pe bord aprins.

Later edit: la Xantia cu ABS a fost un recall, pe schimbarea computerului. Poate ca e mai bine sa nu ai.

Scris: Sâm 23-Iun-2007 20:55
de liviuvelisarie
Eu parca as fi vrut sa aiba...oricum, asta e ultima masina fara ABS si jante de aliaj pe care o voi avea. Mie mi s-a intamplat ca franarea de urgenta sa nu fie prea buna si sa blocheze. Rotile sunt prea mici pentru masina, dar asa erau in epoca aceea. 185/65 R14 mi se par foarte mici pentru masina mea care are 1300 kg la gol. Adica asa are Loganul standard, si e mult mai usor si mai putin puternic.
O sa ma uit de unitatea ABS, dar nu cred ca o am.

Multumesc

Scris: Sâm 23-Iun-2007 22:55
de cristian_v
Era optional, a mea nu are :(

Scris: Dum 24-Iun-2007 16:10
de nicum
liviuvelisarie scrie:Eu parca as fi vrut sa aiba...oricum, asta e ultima masina fara ABS si jante de aliaj pe care o voi avea. Mie mi s-a intamplat ca franarea de urgenta sa nu fie prea buna si sa blocheze. Rotile sunt prea mici pentru masina, dar asa erau in epoca aceea. 185/65 R14 mi se par foarte mici pentru masina mea care are 1300 kg la gol. Adica asa are Loganul standard, si e mult mai usor si mai putin puternic.
O sa ma uit de unitatea ABS, dar nu cred ca o am.

Multumesc


In primul rind jantele de aliaj sint o chestie mai mult estetica si nu sint recomandate iarna.
Rotile sint ok pt motorul ala. La golan s-a ales varianta aia pt ca amortizarea e foarte proasta, asa ca i-au pus un balon mai mare. Daca te-ai dat cu unul vreodata stii despre ce vorbesc.
Poti frina si fara sa blochezi rotile. Eu am reusit asta inclusiv iarna. Pneurile sint foarte importante. ABS-ul e mai mult sa nu blochezi rotile in curba si sa ramii fara directie.

Scris: Sâm 18-Oct-2008 20:08
de Mexik
nici a mea nu cred ca are abs dar are o frana super am pus ceva frane de ugenta si pe ploaie si sa dus drept a iesit si fum din cauciucuri.in concluzie eu sunt multumit de frane fie ca au sau nu abs.

Scris: Dum 19-Oct-2008 09:23
de mbc
eu zic de cand am studiat problema ca si BX-ul are roti prea mici!! Cel putin la versiunea turbo diesel cu aer cond, abs, mi se pare mult prea grea pentru jante de 14. Ideea e ca nu a fost facut de la inceput pentru asa ceva, iar versiunile care sunt de putere mare (16v) au modificata caroseria pentru a pune roti mai mari.

La xantia in schimb, lectia trebuia sa fie invatata. oricum, daca ai roti 14", cu siguranta poti sa pui de 15.

Pe xantia din semnatura sunt jante de 15 si mi se pare ca sunt perfect match, cu toate ca e break, motor 2.0 hdi, aer cond auto, abs.

Scris: Dum 19-Oct-2008 13:10
de Mexik
eu unu man nam pus pe masini decat ce scrie in talon si nu am avut probleme sami omoare directia,sa fac acvaplanare...eu zic ca cei ce au proiectat masina au gandit destul si au testato si au puc cei mai potrivit.adevaru e ca cele de 2000hdi au pe 15 rotile si li se potrivesc dar la e mea cu motor de 1,6 cred ca ias da in capo cu roti pe 15 mai ales ca nui usora nici masina si nici motoru foarte puternic la 90cp.e pur si simplu o masina modesta de familie

Scris: Dum 19-Oct-2008 16:15
de mbc
eu sunt de acord ca masinile astea au fost testate, dar masina in configuratia mea cred ca e cea mai grea varianta. Ce era sa faca? sa puna jante de 15 doar pe modelul tzd turbo cu ac si abs? nu. au lasat-o balta. de fiecare data cand dau intr-un crater de pe strada, se indoaie janta. am schimbat cel putin de 3 ori o janta din aceasta cauza. Cu cielo de exemplu am dat de mult prea multe ori in astfel de cratere dar nu a patit nimic, inafara de faptul ca m-a scuturat cu adevarat.

Scris: Dum 19-Oct-2008 16:22
de Mexik
probil la francezi nus cratere si nu au luat in calcul asta

Scris: Dum 19-Oct-2008 19:14
de mbc
:lol: noroc ca s-au gandit sa puna totusi roata de rezerva.

Referitor la ABS: eu sper ca nu se gandeste cineva ca ABS-ul este un adevarat miracol, un must-have, salvare din situatii limita iarna si alte astfel de aberatii. ABS-ul e util foarte rar, dar atunci de poate ajuta. ATAT.

Scris: Dum 19-Oct-2008 20:11
de Mexik
asai.totusi trebe sa fim prudenti la noi mai ales ca multi mucosi isi iau carnetul pe bani si nici nu stiu cum arata o bujie la o masina.asa zic si eu ca abs nui minune.azi am vazut la stiri un accident frontal intre un hyundai accent si un mercedez clk.si surpriza.cei din clk au murit(2) cu toate sistemele si aerbegurile lui si cei din accent(3pers) traesc si au sanse bune.si vb aia o masina ieftina si de serie.acum cum zice romanu,mai tine si ce noroc ai