Pagina 1 din 1
compresie xantia
Scris: Mar 02-Sep-2008 21:37
de stefan xantia
salutare
am o problema la xantia
e 1.9 td din 95. porneste putin mai greu decat normal si nu trage cum ar trebui. dimineata la pornirea la rece scoate si un nor de fum alb dupa care ii trece, avansul la pompa e bun ca scoate si fum negru la forja
am fost la un atelier de pompe de injectie sa imi masoare compresia, pompa si injectoarele sa vad cauza problemei
compresia a iesit 21, 23, 26, 25 si din patru bujii incandescente mai mergea una (le-am schimbat dar nici o imbunatatire)
pompa a dat 400 de bari si injectoarele 160 ceea ce inseamna ca nu de acolo vine problema
ma ingrijoreaza compresia, stie cineva care e cea normala sau din ce cauza nu trage motorul?
pompa cat ar trebui sa scoata si ce se poate face....se rezolva totul cu o segmentare sau ce e de facut
multumesc!
Scris: Mar 02-Sep-2008 22:09
de mihaistan
dar turbina mai este sanatoasa? poate d`aia nu mai trage

Scris: Mie 03-Sep-2008 10:09
de dj01fad
compresia cred ca e diferita din cauza supapelor. motoarele diezel, chiar daca sunt uzate, trag.... cum a spus si mihai, ia un ceas si verifica daca turbina face presiune.
Scris: Mie 03-Sep-2008 17:04
de mbc
din cate stiu (nu sunt 100% sigur) compresia pentru un motor nou este de 28. Iti pornea mai greu din cauza bujiilor care nu functionau corect. La diesel, bujiile nu sunt utilizate in timpul functionarii, ci doar la pornirea motorului.
Scris: Joi 04-Sep-2008 08:51
de nicum
mbc scrie:din cate stiu (nu sunt 100% sigur) compresia pentru un motor nou este de 28.
Poate la un diesel aspirat. La un turbo e mai joasa, in jur de 20.
Scris: Joi 04-Sep-2008 11:42
de khan
injectoarele la 1.9 td trebuie sa deschida la 175. daca deschid la 160 probabil ca si pisha umpic si asta ar putea fi o cauza. acuma depinde cu ce compari cind spui ca nu trage, tragea mult mai bine si acuma a murit?
Scris: Joi 04-Sep-2008 23:26
de stefan xantia
multumesc de sfaturi.
masina merge la fel de cand am luat-o (recent)...se poate merge cu ea dar la urcare sau in sarcina, in depasiri se simte clar o lipsa de putere.
urmeaza sa ma duc sa verific turbina ca numai asta a mai ramas.
de compresie nu is asa ingrijorat ca am inteles ca pot fi diferente de maxim 5 bari si limita de jos ar fi undeva la 21, 22. pompa s-ar putea sa fie cam slaba la 400
cei de la pompe de injectie care au verificat injectoarele au zis ca sunt bune , ba chiar au vrut sa le lase mai jos da nu am vrut eu
din pacate si dupa ce am schimbat bujiile tot asa porneste si la rece scoate mult fum alb dar dupa cateva secunde isi revine
Scris: Vin 05-Sep-2008 11:49
de dj01fad
nu cumva are avansul foarte mic?
Scris: Vin 05-Sep-2008 14:33
de khan
si ar mai fi o intrebare, pe la ce turatii schimbi tu vitezele?
Scris: Vin 05-Sep-2008 22:53
de stefan xantia
m-am gandit si eu la avans dar atata timp cat scoate fum negru daca accelerez tare nu are cum sa fie prea mic.
vitezele le schimb cand trebe, cand cere motoru, bineinteles depinde de circumstante dar am mers cu ea si pana in zona rosie si aproape in relanti si tot se simte acea lipsa de putere.
maine am programare la service sa imi verifice presiunea la turbo...sincer m-as bucura sa scap cu atat
Scris: Sâm 06-Sep-2008 13:44
de khan
turbina ar fi ultima de verificat cred. e de la injectie mai mult ca sigur. in cel mai rau caz poate ai o pierdere pe la vreun furtun sau intercoolerul neetans, ca turbina e ultima care crapa
Scris: Dum 07-Sep-2008 16:28
de dj01fad
si chiar daca "crapa", consuma ulei dar se invarte...
cand am spus mai sus sa verifice daca face presiune, ma gandeam ca nu e ceva etans... trebuie verificat tot traseul de la turbo la chiuloasa.
Scris: Dum 07-Sep-2008 18:54
de MARIAN
ÂŞi dacĂŁ se gripeazĂŁ? O sĂŁ meargĂŁ mai prost ca un diesel aspirat.
Scris: Lun 08-Sep-2008 00:47
de dj01fad
95% se gripeaza cand ramane fara ulei, iar daca se intampla asta, se produc fenomene si in motor...
am avut mai multe masini turbo, la toate a inceput turbina sa piarda ulei, dar nu s-a gripat decat odata (la break), cand am ramas definitiv fara ulei din cauza martorului defectuos, iar atunci am fost nevoit sa schimb motorul cu totul
in schimb, am mai auzit de faze de turbine 'blocate', dar doar la masinile noi, care sunt controlate electronic, defectul fiind pe aceasta ramura, dar aici nu cred ca e cazul.