
Ofer Chiptuning pentru masini Citroen fabricatie 2000-2005
Moderatori: Rica, Echipa Tehnica
Ca sa iti raspund la intrebare, urmareste textul de mai jos:
CHIPTUNING-ul va viza in principal:
- marirea presiunii de supraalimentare (PEAK OVERBOOST) cu circa 200-400 mbar
- concomitent cu sporirea cantitatii injectate cu circa 8-10mg/H pe curba de acceleratie
- avansarea momentului inceputului injectiei, data fiind cantitatea sporita injectata
In general, cresterea puterii motorului se poate plasa intre 20% si 40%. In urma acestui proces de CHIPTUNING, acceleratia, viteza de varf si reprizele in diverse trepte de viteza (elasticitatea) sunt radical imbunatatite. O modificare moderata a puterii nu va avea nici un efect daunator asupra motorului, atata vreme cat este efectuata o intretinere corecta (schimb ulei+filtru periodica) si o utilizare intr-un mod responsabil. Evident aceasta regula se aplica, desigur, si pentru un motor caruia nu i s-a efectuat un CHIPTUNING.
CHIPTUNING-ul va viza in principal:
- marirea presiunii de supraalimentare (PEAK OVERBOOST) cu circa 200-400 mbar
- concomitent cu sporirea cantitatii injectate cu circa 8-10mg/H pe curba de acceleratie
- avansarea momentului inceputului injectiei, data fiind cantitatea sporita injectata
In general, cresterea puterii motorului se poate plasa intre 20% si 40%. In urma acestui proces de CHIPTUNING, acceleratia, viteza de varf si reprizele in diverse trepte de viteza (elasticitatea) sunt radical imbunatatite. O modificare moderata a puterii nu va avea nici un efect daunator asupra motorului, atata vreme cat este efectuata o intretinere corecta (schimb ulei+filtru periodica) si o utilizare intr-un mod responsabil. Evident aceasta regula se aplica, desigur, si pentru un motor caruia nu i s-a efectuat un CHIPTUNING.
Chiptuning si Anulare FAP Citroen BY DIMSPORT
Puteti sa vedeti aici : http://www.pejo.ro/forum/index.php?showtopic=1901 primele impresii ale clientilor dupa remapare.
Chiptuning si Anulare FAP Citroen BY DIMSPORT
sorin:modelul A sau modelul T???
cunosc cativa care si-au facut chiptunning si care ori au laudat combinatia ori cel putin nu s-au declarat dezamagiti...deci cam toata lumea lauda solutia...si eu totusi am o retinere
prea multe laude
doc: pai in 2 saptamani o sa aveti de lucru garla la 1.5...
si uite asa o sa ajunga sa ma faca logan-urile pe la intersectii
cunosc cativa care si-au facut chiptunning si care ori au laudat combinatia ori cel putin nu s-au declarat dezamagiti...deci cam toata lumea lauda solutia...si eu totusi am o retinere

doc: pai in 2 saptamani o sa aveti de lucru garla la 1.5...
si uite asa o sa ajunga sa ma faca logan-urile pe la intersectii

Cosmin
high energy music expression
high energy music expression
Inca un client multumit cu 2.0HDI 90CP ECU Bosh EDC15.
http://www.pejo.ro/forum/index.php?showforum=82
http://www.pejo.ro/forum/index.php?showforum=82
Chiptuning si Anulare FAP Citroen BY DIMSPORT
george scrie:Daca toate-s asa de bune: cresc performanmtele, scade consumul, nu se strica nimic, etc., de ce nu se seteaza din fabrica (de catre producator) la parametrii acestia?
Eu am dubii mari ca scade consumul, avand in vedere ca se creste presiunea cu care se injecteaa combustibilul, ceea ce se transpune intr-o cantitate de combustibil mai mare care trece prin injectoare in unitatea de timp. Daca gresesc va rog sa ma corectati.

Fun Citroen
-
- Pro Motor Rm.Valcea
- Mesaje: 823
- Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
- Localitate: ramnicu valcea
- Contact:
Eu am mai multe dubii:
1. Daca masina are garantie si se va duce ambreiajul, debitmetrul, volanta, planetarele asa cum patesc cei din grupul VW cine va plati?
2. Daca la prima revizie vor aparea vreo 15-20 de defecte cine plateste?
3. Daca este cutie automata, iar schimbarea treptelor o gandeste calculatorul cutiei atentie! in functie de presiunea turbinei si de debitul aerului care trece prin admisie cine plateste disconfortul celui care utilizeaza masina intr-un regim in care schimbarea se va face in asa fel incat numai de drumuri lungi nu mai ai parte?
4. La masinile cu FAP dupa acest tuning cine plateste inlocuirea FAP-ului sau curatarea acestuia la fiecare 20.000km?
Hai noroc!
1. Daca masina are garantie si se va duce ambreiajul, debitmetrul, volanta, planetarele asa cum patesc cei din grupul VW cine va plati?
2. Daca la prima revizie vor aparea vreo 15-20 de defecte cine plateste?
3. Daca este cutie automata, iar schimbarea treptelor o gandeste calculatorul cutiei atentie! in functie de presiunea turbinei si de debitul aerului care trece prin admisie cine plateste disconfortul celui care utilizeaza masina intr-un regim in care schimbarea se va face in asa fel incat numai de drumuri lungi nu mai ai parte?
4. La masinile cu FAP dupa acest tuning cine plateste inlocuirea FAP-ului sau curatarea acestuia la fiecare 20.000km?
Hai noroc!
Pai daca se intamplau toate astea, nu cred ca domnul Markus mai avea de munca astazi. De altfel fiecare fabricant are o divizie sport care se ocupa de acest lucru. Oare ei cu ce se ocupa? In afara de modificarile fizice aduse masinilor pentru o crestere a performantelor, acestia se ocupa si de optimizarea softului.
CHIPTUNING-ul va viza in principal:
- marirea presiunii de supraalimentare (PEAK OVERBOOST) cu circa 200-400 mbar
- concomitent cu sporirea cantitatii injectate cu circa 8-10mg/H pe curba de acceleratie
- avansarea momentului inceputului injectiei, data fiind cantitatea sporita injectata
In general, cresterea puterii motorului se poate plasa intre 20% si 40%. In urma acestui proces de CHIPTUNING, acceleratia, viteza de varf si reprizele in diverse trepte de viteza (elasticitatea) sunt radical imbunatatite. O modificare moderata a puterii nu va avea nici un efect daunator asupra motorului, atata vreme cat este efectuata o intretinere corecta (schimb ulei+filtru periodica) si o utilizare intr-un mod responsabil. Evident aceasta regula se aplica, desigur, si pentru un motor caruia nu i s-a efectuat un CHIPTUNING.
Cateva date tehnice:
Ecuatia matematica a puterii si cuplului este : P(HP) = C(Nm) x RPM(rot/min) / 5252,1
Dar din moment ce 5252 este o constanta, putem considera ca: HP = TORQUE x RPM. Deci rezulta ca sunt 3 moduri in care putem modifica un motor pentru a obtine cai putere mai multi :
#1 - Putem mentine acelasi cuplu ca in cazul motorului standard de la fabricant dar sporim viteza de rotatie RPM
#2 - Putem "genera" mai mult cuplu decat motorul standard dar pastram in schimb aceeasi viteza de rotatie RPM
#3 - Putem mari atat cuplul motorului cat si viteza sa de rotatie, ambele in acelasi timp :-)
O modalitate principala prin care se poate obtine o sporire a cuplului unui motor, este marirea compresiei (atentie! nu a raportului de compresie... acesta ramane constant acelasi). Compresia sporita conduce la marirea eficientei termice a arderii, deci forta fiecarei explozii creste. Optimizarea amestecului aer/carburant si a avansului. Evident ar fi si alte modificari mai costisitoare cum ar fi: axe cu came cu timpi si distante de ridicare modificate, supape cu palier marit, modificarea/acordarea coloanei de admisie in vedera usurarii absortiei aerului (filtre free air), racirea aerului admis (injectia de apa, marirea radiatorului intercooler, racire cu apa sau freon), marirea presiunii combustibilului si utilizarea de injectoare speciale ce permit obtinerea unei atomizari a carburantului. Eliminarea restrictiilor evacuarii (catalizator + tobe), a intregii coloane de evacuare.
Cine nu are incredere in scaderea consumului, poate lua direct legatura cu propritarii ce au beneficiat de modificarea softului.
In legatura cu FAP, sa fim seriosi, majoritatea clientilor ce beneficiaza de masini diesel nici nu stiu sa mearga cu el. Din cauza zgarceniei sau a necunostiintei, majoritatea merg subturat pentru obtinerea unor consumuri record. Daca facem un studiu pe aceste 2 forumuri - citroen & peugeot - vom gasi nenumarate cazuri de avarie la sistemul de depoluare (FAP) din cauza unui mers subturat. Chiar producatorul recomanda parcurgerea unui traseu in afara orasului pentru curatarea FAP-ului la turatii mai mari. Am dreptate sau nu? Pe langa subturarea motorului mai participa si motorina de proasta calitate.
Eu nu m-am apucat sa fac aceasta operatie de optimizare a softului pana nu am ajuns la concluzia, citind pe net sau discutand direct cu alti clienti, ca tot ce face TCM este ok.
CHIPTUNING-ul va viza in principal:
- marirea presiunii de supraalimentare (PEAK OVERBOOST) cu circa 200-400 mbar
- concomitent cu sporirea cantitatii injectate cu circa 8-10mg/H pe curba de acceleratie
- avansarea momentului inceputului injectiei, data fiind cantitatea sporita injectata
In general, cresterea puterii motorului se poate plasa intre 20% si 40%. In urma acestui proces de CHIPTUNING, acceleratia, viteza de varf si reprizele in diverse trepte de viteza (elasticitatea) sunt radical imbunatatite. O modificare moderata a puterii nu va avea nici un efect daunator asupra motorului, atata vreme cat este efectuata o intretinere corecta (schimb ulei+filtru periodica) si o utilizare intr-un mod responsabil. Evident aceasta regula se aplica, desigur, si pentru un motor caruia nu i s-a efectuat un CHIPTUNING.
Cateva date tehnice:
Ecuatia matematica a puterii si cuplului este : P(HP) = C(Nm) x RPM(rot/min) / 5252,1
Dar din moment ce 5252 este o constanta, putem considera ca: HP = TORQUE x RPM. Deci rezulta ca sunt 3 moduri in care putem modifica un motor pentru a obtine cai putere mai multi :
#1 - Putem mentine acelasi cuplu ca in cazul motorului standard de la fabricant dar sporim viteza de rotatie RPM
#2 - Putem "genera" mai mult cuplu decat motorul standard dar pastram in schimb aceeasi viteza de rotatie RPM
#3 - Putem mari atat cuplul motorului cat si viteza sa de rotatie, ambele in acelasi timp :-)
O modalitate principala prin care se poate obtine o sporire a cuplului unui motor, este marirea compresiei (atentie! nu a raportului de compresie... acesta ramane constant acelasi). Compresia sporita conduce la marirea eficientei termice a arderii, deci forta fiecarei explozii creste. Optimizarea amestecului aer/carburant si a avansului. Evident ar fi si alte modificari mai costisitoare cum ar fi: axe cu came cu timpi si distante de ridicare modificate, supape cu palier marit, modificarea/acordarea coloanei de admisie in vedera usurarii absortiei aerului (filtre free air), racirea aerului admis (injectia de apa, marirea radiatorului intercooler, racire cu apa sau freon), marirea presiunii combustibilului si utilizarea de injectoare speciale ce permit obtinerea unei atomizari a carburantului. Eliminarea restrictiilor evacuarii (catalizator + tobe), a intregii coloane de evacuare.
Cine nu are incredere in scaderea consumului, poate lua direct legatura cu propritarii ce au beneficiat de modificarea softului.
In legatura cu FAP, sa fim seriosi, majoritatea clientilor ce beneficiaza de masini diesel nici nu stiu sa mearga cu el. Din cauza zgarceniei sau a necunostiintei, majoritatea merg subturat pentru obtinerea unor consumuri record. Daca facem un studiu pe aceste 2 forumuri - citroen & peugeot - vom gasi nenumarate cazuri de avarie la sistemul de depoluare (FAP) din cauza unui mers subturat. Chiar producatorul recomanda parcurgerea unui traseu in afara orasului pentru curatarea FAP-ului la turatii mai mari. Am dreptate sau nu? Pe langa subturarea motorului mai participa si motorina de proasta calitate.
Eu nu m-am apucat sa fac aceasta operatie de optimizare a softului pana nu am ajuns la concluzia, citind pe net sau discutand direct cu alti clienti, ca tot ce face TCM este ok.
Chiptuning si Anulare FAP Citroen BY DIMSPORT
-
- Pro Motor Rm.Valcea
- Mesaje: 823
- Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
- Localitate: ramnicu valcea
- Contact:
Vai ce raspuns atent elaborat!
Dar de fapt nu ai raspuns ce se intampla cu plata pieselor in cauza.
Daca vrei, iti fac eu o schita sau un studiu (cum ii spui tu) despre cantitatea de piese schimbate la masinile cu tuning.
Iar despre FAP, se vede ca inca se invata: eu vorbeam de colmatarea filtrului pana acolo incat simpla turare sau folosirea testerului LEXIA nu mai ajuta la o curatare care sa permita functionarea normala a sisteului de injectie. Atunci, trebuie dat jos si spalat cu jet de presiune de apa, si asta daca nu e prea tarziu penru ca am avut un caz de C5 cu vestitul tuning caruia pana nu i-am inlocuit FAp-ul nu a mai mers! Si avea 33.000km si clientul refuza plata acestuia. Sa-ti povestesc de circul care a urmat?
Deci cine plateste?
Dar de fapt nu ai raspuns ce se intampla cu plata pieselor in cauza.
Daca vrei, iti fac eu o schita sau un studiu (cum ii spui tu) despre cantitatea de piese schimbate la masinile cu tuning.
Iar despre FAP, se vede ca inca se invata: eu vorbeam de colmatarea filtrului pana acolo incat simpla turare sau folosirea testerului LEXIA nu mai ajuta la o curatare care sa permita functionarea normala a sisteului de injectie. Atunci, trebuie dat jos si spalat cu jet de presiune de apa, si asta daca nu e prea tarziu penru ca am avut un caz de C5 cu vestitul tuning caruia pana nu i-am inlocuit FAp-ul nu a mai mers! Si avea 33.000km si clientul refuza plata acestuia. Sa-ti povestesc de circul care a urmat?
Deci cine plateste?
-
- Pro Motor Rm.Valcea
- Mesaje: 823
- Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
- Localitate: ramnicu valcea
- Contact:
-
- Pro Motor Rm.Valcea
- Mesaje: 823
- Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
- Localitate: ramnicu valcea
- Contact:
Doc scrie:Pai daca se intamplau toate astea, nu cred ca domnul Markus mai avea de munca astazi. De altfel fiecare fabricant are o divizie sport care se ocupa de acest lucru. Oare ei cu ce se ocupa? In afara de modificarile fizice aduse masinilor pentru o crestere a performantelor, acestia se ocupa si de optimizarea softului.
.
Pai daca e divizie sport nu cumva schimba volanta, ambreiaj fara arcuri, tubulatura albastra de inalta presiune si mmmmulte altele?
eu stiu ca pe la curse fara asa ceva nu prea ai ce cauta, dar poate siti voi mai bine decat fraierii aia de la CITROEN SPORT sau PRODRIVE.
Înapoi la “Magazine, Servicii, Firme piese-accesorii-tuning”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11810
Cel mai nou membru Cliquot