
Ofer Chiptuning pentru masini Citroen fabricatie 2000-2005
Moderatori: Rica, Echipa Tehnica
nu,ambele au 4 supape/cilindru,bloc motor aluminiu...
*de pe citroen.ro
Am mai auzit ca turbina nu ar avea geometrie variabila,ca ar fi diferenta de chip...Nu are nici functia overboost,care creste cuplul cu 20 nm.Am verificat chiar azi.
Tip carburant: Motorina
Tip motor: 1.6HDi 16V cmc
Numar cilindri: 4
Putere maxima motor: 92 CP
Putere maxima: 4000 rotatii/ min
Cuplul maxim motor: 215 Nm
Rotatii pe minut: 1750 rotatii/ min
Tip carburant: Motorina
Tip motor: 1.6HDi 16V cmc
Numar cilindri: 4
Putere maxima motor: 110 CP
Putere maxima: 4000 rotatii/ min
Cuplul maxim motor: 240 Nm
Rotatii pe minut: 1750 rotatii/ min
*de pe citroen.ro
Am mai auzit ca turbina nu ar avea geometrie variabila,ca ar fi diferenta de chip...Nu are nici functia overboost,care creste cuplul cu 20 nm.Am verificat chiar azi.
pentru mine personal tuning inseamna ruperea balantei dintre performanta si fiabilitate in favoarea performantei. ambele puncte de vedere sunt normale ... parerea mea. toata lumea (si mai ales cei care isi cumpara o masina noua) doresc ca ea sa fie cat mai puternica dar in acelasi timp si cat mai fiabila. pentru a proteja fiabilitatea constructorul interzice in garantie aceste upgradeuri - in mod justificat, parerea mea - atat timp cat el a vandut masina la acei cai putere si la acea performanta. pe de alta parte la sfarsitul perioadei de garantie producatorul ar trebui sa puna masina pe banc si sa mi-o dea inapoi cand arata caii putere si consumul care il scrie in carte - ca asta inseamna garantare.
mi se pare ca solutie ideala pentru tuning o masina second hand - unde mai gasesti si componente aftermarket si pretul lor scade.
sa iei o masina noua si sa te apuci sa-i faci "tuning" mi se pare o prostie mai ales ca aproape orice producator are in oferta si un model sport care vine gata tunat atat ca aspect exterior cat si ca motorizare - model care ce-i drept pleaca de la un pret mare.
mi se pare ca solutie ideala pentru tuning o masina second hand - unde mai gasesti si componente aftermarket si pretul lor scade.
sa iei o masina noua si sa te apuci sa-i faci "tuning" mi se pare o prostie mai ales ca aproape orice producator are in oferta si un model sport care vine gata tunat atat ca aspect exterior cat si ca motorizare - model care ce-i drept pleaca de la un pret mare.
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
marian are dreptate.
Nu are !

mea culpa
Si a mea asa ca imi cer scuze .
Dupa mai multe informatii adunate pot spune ca am gasit urmatoarele diferente:
1.6 HDi 90ch 16V are interncooler + turbo Garrett geometrie fixa
1.6 HDi 110ch 16V are interncooler + turbo Garrett GT15 geometrie variabila cu functie"over-boost"
Ambele beneficiaza de sistem de injectie common rail a doua generatie Bosch 1600bar.
PS: poate primim date mai precise de la Mugurel...
Daca nu se umbla la ECU fizic sau nu apar alte modificari vizibile la masina nu ai de ce sa pierzi garantia. Eu am fost cu masina tunata in service la Peugeot si am pus-o pe tester pentru a vedea daca apare vreo modificare. Surpriza, nu se vede nimic. De altfel chiar am fost cu un C4 in service sa ii fac o telecodare si bineinteles am lucrat cot la cot cu cei de acolo. Nici cea mai mica problema.
Poti sa pierzi garantia daca te bati cu pumni in piept la reprezentanta ca tu ai tuning pe masina.
Poti sa pierzi garantia daca te bati cu pumni in piept la reprezentanta ca tu ai tuning pe masina.

Chiptuning si Anulare FAP Citroen BY DIMSPORT
ECU serial number
Salut, de unde pot alfa "serial numberul" ECU ?
Am inteles ca este scris pe un stiker , pe cutia ECU ?
Unde se afla acea cutie/stiker ?
Am inteles ca este scris pe un stiker , pe cutia ECU ?
Unde se afla acea cutie/stiker ?
Dupa lungi cautari pe net am gasit mai multe articole despre chiptuning (Anglia ,Germania chiar si Japonia) si in majoritatea nu era recomandat la masinile folosite intens . Se propunea urmatoarea "reteta" :
1. Se pleaca de la o masina sport (cu sau fara turbo).
2. Se inlocuieste filtrul de aer cu un chit profesional de admisie directa.
3. Se monteaza un esapament revizuit (diametrul tevii mai mare ,etc)
4. Se remapeaza ECU in felul urmator:
- se modifica avansul cu +2,3 grade
- se optimizeaza timpii de injectie ( rezulta o crestere a cantitatii de combustibil cu 4-5 %)
- optional limitarea turatiei se seteaza mai sus cu 500-600 turatii.
- pentru motoarele turbo se creste presiunea la turbina cu 20-30% (se poate si mai mult dar e riscant fara micsorarea raportului de compresie)
La urma se fac reglajele de rigoare si se testeaza masina .
Cresterile de putere nu sint spectaculoase (max 10% la cele aspirate si 25% la cele turbo).
Curioasa chestia cu consumul . In majoritatea articolelor se specifica o CRESTERE a acestuia cu 0.5-1 litru ceea ce mi se pare firesc datorita modificarilor mentionate mai sus. Toate firmele din Romania care fac chiptuning specifica scaderea consumului cu pana la 0.5 litri ,fiind doar o politica de piata pentru noi fraierii.
Am un prieten cu un Audi A3 1.9TDI de 135CP(chiptuning de la 101) cu esapament si filtru sport (toate fiind facute in Germania) , care a avut o medie de 7,8l/100 km cand a adus-o in tara si care consuma in jur de 9 in oras. Motorul merge bestial (poti jura ca e pe benzina cand accelereaza).
Mai am o singura intrebare:
Daca se pot modifica asa usor performantele unui motor si cu atatea avantaje (consum mai mic , functionare mai silentioasa si mai "rotunda" ,demaraj mai bun ,viteza maxima mai mare) de ce nu o fac direct fabricantii???
De ce nu ar scoate Peugeot 170 CP din motorul de 2,2L daca se poate??
1. Se pleaca de la o masina sport (cu sau fara turbo).
2. Se inlocuieste filtrul de aer cu un chit profesional de admisie directa.
3. Se monteaza un esapament revizuit (diametrul tevii mai mare ,etc)
4. Se remapeaza ECU in felul urmator:
- se modifica avansul cu +2,3 grade
- se optimizeaza timpii de injectie ( rezulta o crestere a cantitatii de combustibil cu 4-5 %)
- optional limitarea turatiei se seteaza mai sus cu 500-600 turatii.
- pentru motoarele turbo se creste presiunea la turbina cu 20-30% (se poate si mai mult dar e riscant fara micsorarea raportului de compresie)
La urma se fac reglajele de rigoare si se testeaza masina .
Cresterile de putere nu sint spectaculoase (max 10% la cele aspirate si 25% la cele turbo).
Curioasa chestia cu consumul . In majoritatea articolelor se specifica o CRESTERE a acestuia cu 0.5-1 litru ceea ce mi se pare firesc datorita modificarilor mentionate mai sus. Toate firmele din Romania care fac chiptuning specifica scaderea consumului cu pana la 0.5 litri ,fiind doar o politica de piata pentru noi fraierii.
Am un prieten cu un Audi A3 1.9TDI de 135CP(chiptuning de la 101) cu esapament si filtru sport (toate fiind facute in Germania) , care a avut o medie de 7,8l/100 km cand a adus-o in tara si care consuma in jur de 9 in oras. Motorul merge bestial (poti jura ca e pe benzina cand accelereaza).
Mai am o singura intrebare:
Daca se pot modifica asa usor performantele unui motor si cu atatea avantaje (consum mai mic , functionare mai silentioasa si mai "rotunda" ,demaraj mai bun ,viteza maxima mai mare) de ce nu o fac direct fabricantii???



De ce nu ar scoate Peugeot 170 CP din motorul de 2,2L daca se poate??
Iubesc confortul si puterea...... C5 III Hydractive 3+ vs Volvo S70 T5.... 300Cp
Banuies ca e si chestie de marketing adica tre sa se incadreze in limita de piata 110 cp 140cp etc. Sau cine stie.Poate ca e ca la calculatoare cu overclokingu nu? daca masina e facuta sa functioneze la capacitatea aia inseamna ca alea sunt conditiile de functionare care sa tina xxx ani si sa mearga nu stiu cum si sa consume nus cat, iar " overclocarea " ei iar putea limita durata de viata s.a.m.d. Nu stiu cum e la motoare dar am facut o presupunere...
Ma mai gandes ca ar fi si chestia cu limita de constructie si alte norme care dupa cum am zis trebuie sa se incadreze constructorul.
Pai nu se strica cred ca nimic daca inlocuiesti filtru de aer si esapamentul revizuit.Poate ca nici modificarea ECU e doar o chestie prin care nu fortezi motorul ci doar il optimizezi sa mearga asemeni unui motor mai puternic (baga mai multa benzina si nu mai are limitare de viteza de ex 195km.)
Ma mai gandes ca ar fi si chestia cu limita de constructie si alte norme care dupa cum am zis trebuie sa se incadreze constructorul.
Pai nu se strica cred ca nimic daca inlocuiesti filtru de aer si esapamentul revizuit.Poate ca nici modificarea ECU e doar o chestie prin care nu fortezi motorul ci doar il optimizezi sa mearga asemeni unui motor mai puternic (baga mai multa benzina si nu mai are limitare de viteza de ex 195km.)
rufusgti scrie:Dupa lungi cautari pe net am gasit mai multe articole despre chiptuning (Anglia ,Germania chiar si Japonia) si in majoritatea nu era recomandat la masinile folosite intens . Se propunea urmatoarea "reteta" :
1. Se pleaca de la o masina sport (cu sau fara turbo).
2. Se inlocuieste filtrul de aer cu un chit profesional de admisie directa.
3. Se monteaza un esapament revizuit (diametrul tevii mai mare ,etc)
4. Se remapeaza ECU in felul urmator:
- se modifica avansul cu +2,3 grade
- se optimizeaza timpii de injectie ( rezulta o crestere a cantitatii de combustibil cu 4-5 %)
- optional limitarea turatiei se seteaza mai sus cu 500-600 turatii.
- pentru motoarele turbo se creste presiunea la turbina cu 20-30% (se poate si mai mult dar e riscant fara micsorarea raportului de compresie)
La urma se fac reglajele de rigoare si se testeaza masina .
Cresterile de putere nu sint spectaculoase (max 10% la cele aspirate si 25% la cele turbo).
Curioasa chestia cu consumul . In majoritatea articolelor se specifica o CRESTERE a acestuia cu 0.5-1 litru ceea ce mi se pare firesc datorita modificarilor mentionate mai sus. Toate firmele din Romania care fac chiptuning specifica scaderea consumului cu pana la 0.5 litri ,fiind doar o politica de piata pentru noi fraierii.
Am un prieten cu un Audi A3 1.9TDI de 135CP(chiptuning de la 101) cu esapament si filtru sport (toate fiind facute in Germania) , care a avut o medie de 7,8l/100 km cand a adus-o in tara si care consuma in jur de 9 in oras. Motorul merge bestial (poti jura ca e pe benzina cand accelereaza).
Mai am o singura intrebare:
Daca se pot modifica asa usor performantele unui motor si cu atatea avantaje (consum mai mic , functionare mai silentioasa si mai "rotunda" ,demaraj mai bun ,viteza maxima mai mare) de ce nu o fac direct fabricantii???![]()
![]()
![]()
De ce nu ar scoate Peugeot 170 CP din motorul de 2,2L daca se poate??
O parte din ce ai spus tu aici nu este adevarat, dar alta se apropie de adevar. In primul rand modficarile difera de la un tuner la altul. Fiecare are secretele lui: unii dau o crestere de putere mare dar cu consum marit, altii realizeaza un echilibru intre consum si putere. Si eu as putea sa spun ca este marketing chestia cu consumul, dar practic am observat ca este realizabil. Nu o spun doar eu, ci si clientii (verifica link-ul : http://www.peugeotclubromania.ro/forum/showthread.php?t=1391). Scaderea consumului se poate vedea foarte bine la drum lung, cel putin 1000km. Eu am testat de cateva ori pe drumul Buc-Oradea si retur. Va pot spune ca pe Buc-Ploiesti consumul cel mai mic realizat pana acum cu 1.6HDi 136CP, a fost de 4.3l/100km (netunat cel mai mic 4.8l/100km) cu viteza max 110km/h in afara localitati si 70-80km/h in localitate. Ploiesti-Brasov 5.0l/100km (pe serpetine nu am iertat-o deloc), Brasov-Oradea 5.2l/100km in conditiile in care am inceput sa merg mai tare cu viteza max 140-150km/h. La retur am ajuns in Buc cu un consum de 5.0L/100km. Deci media facuta de mine este pe 1300km, unde vreo 60-80km i-am facut prin Oradea si alte orase.
Pai cred ca daca te-ai uitat putin curtea la VAG ai sa vezi ca TDi-uri de 1.9l au ramas nemodificate de la apartia lor pe piata. Exceptie face introducerea PD-ului. Dar daca compari 1.9TDi 90CP (ALH) cu 101 sau 110CP ai sa vezi ca sunt identice, difera doar softul. Oare nu este un fel de marketing? Este mult mai greu sa scoti pe piata un motor nou la 2-3 ani asa cum a facut VAG-ul cu TDi-urile. A preferat sa pastreze acelasi motor, dar la un interval de timp, au scos o noua versiune cu mai multi CP.
Daca ma omis sa raspund la vrea intrebare sau mai ai tu altele pe care vrei sa mi le pui, raman deschis pe acest topic.
Chiptuning si Anulare FAP Citroen BY DIMSPORT
offtopic
oc degeaba ai 138 CP daca nu ai gume de iarma (ti`am gasit postul in care te`a ajutat tucsonu` :P )
Eu sincer mi`as face daca as avea un C4 sa ajung la 140 CP aproape (dintr`un motor de 1.6 HDI ) ,...sa zicem ca Doc nu a vazut bine ca iti scade consumul si mi`ar creste ,la 140 de cai sa`mi creasca de la 6% la 7 % hai 8 % urban nu mi se pare o tragedie ...... OAMENILOR AVETI 140 de cai aproape ....
- si inca ceva , eu daca dau 350 de euro vreau sa fuga ,si voi merge sportiv de aici clar un consum mai ridicat
- de ce mi`ar fi frica : ca as putea pierde garantia la masina (am citit ca daca nu te lauzi si bla bla ...dar nimeni nu`mi garanteaza ca nu pierd garantia )

Eu sincer mi`as face daca as avea un C4 sa ajung la 140 CP aproape (dintr`un motor de 1.6 HDI ) ,...sa zicem ca Doc nu a vazut bine ca iti scade consumul si mi`ar creste ,la 140 de cai sa`mi creasca de la 6% la 7 % hai 8 % urban nu mi se pare o tragedie ...... OAMENILOR AVETI 140 de cai aproape ....
- si inca ceva , eu daca dau 350 de euro vreau sa fuga ,si voi merge sportiv de aici clar un consum mai ridicat
- de ce mi`ar fi frica : ca as putea pierde garantia la masina (am citit ca daca nu te lauzi si bla bla ...dar nimeni nu`mi garanteaza ca nu pierd garantia )
Se mai intampla sa te prinda iarna si prin locuri vitrege si fara gumele corespunzatoare. Oricum ambele masini din poza erau tunata, Tucsonul avea tot 140CP (initial 112CP). 
Asa e nimeni nu iti garanteaza ca nu iti pierzi garantia, dar in mod normal nu au cum sa isi dea seama la un control de rutina (revizie) ca masina este tunata. Dar este normal ca atunci cand mergi in service cu o masina care prezinta modificari la exterior majore sa dai de banuit. Eu am mai spus si inca o spun, orice modificare este reversibila si gratuita, adica in orice moment putem reveni la setarile originale pentru a va duce linistiti la revizie.
Consumu scade la un condus normal, dar cum spunea si userul de mai sus, dupa tuning nu cred ca mai are nimeni piciorul usor pe acceleratie. Am observat ca nici la un mers sportiv consumul nu creste semnificativ. De multe ori poate fi la fel ca cel dinaintea tuningului sau cu (atentie!) max 1l mai mult.

Asa e nimeni nu iti garanteaza ca nu iti pierzi garantia, dar in mod normal nu au cum sa isi dea seama la un control de rutina (revizie) ca masina este tunata. Dar este normal ca atunci cand mergi in service cu o masina care prezinta modificari la exterior majore sa dai de banuit. Eu am mai spus si inca o spun, orice modificare este reversibila si gratuita, adica in orice moment putem reveni la setarile originale pentru a va duce linistiti la revizie.
Consumu scade la un condus normal, dar cum spunea si userul de mai sus, dupa tuning nu cred ca mai are nimeni piciorul usor pe acceleratie. Am observat ca nici la un mers sportiv consumul nu creste semnificativ. De multe ori poate fi la fel ca cel dinaintea tuningului sau cu (atentie!) max 1l mai mult.
Chiptuning si Anulare FAP Citroen BY DIMSPORT
Eh... sa ma bag si eu ca musca-n...
Am auzit ca tuningul pe motoare HDi cu FAP este destul de riscant.
Faci tuning si te trezesti ca ti se aprinde un bec rosu insotit de mesajul "Polution Fault".
Sau cu alte cuvinte un side effect la toata chestia, este ca daca iti faci tuning, masina ta iese din limitele de poluare. Evident, nu siguranta planetei cred ca ar fi interesul primar al unui eventual amator de tuning.
Am auzit ca tuningul pe motoare HDi cu FAP este destul de riscant.
Faci tuning si te trezesti ca ti se aprinde un bec rosu insotit de mesajul "Polution Fault".
Sau cu alte cuvinte un side effect la toata chestia, este ca daca iti faci tuning, masina ta iese din limitele de poluare. Evident, nu siguranta planetei cred ca ar fi interesul primar al unui eventual amator de tuning.
Înapoi la “Magazine, Servicii, Firme piese-accesorii-tuning”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11810
Cel mai nou membru Cliquot