In acest subiect mi-am propus sa va prezint diverse operatiuni/interventii pe care le pot efectua asupra diferitelor ECU existente pe vehiculele din grupul PSA (Peugeot-Citroen).
Operatiuni:
1. dezactivare imobilizator, clonare, virginizare. Aceste operatiuni (separate, in functie de situatie) sunt necesare atunci cand dorim sa imperechem un ECU sau BSI din dezmemebrari cu cele de pe masina noastra;
2. Extragere Cod PIN (CAR PASS);
3. reparatii BHI (ECU suspensie sau calculatorul de suspensie);
4. reparatii corector de inaltime cu semnal intermitent sau neplauzibil, etc.
Pt ECU:
Cand alegem operatiunea de dezactivare imobilizator din ECU, aceasta va deveni o componeneta plug &play si poate fi mutata de pe o masina pe alta dar este necesara efectuarea (cu DiagBox/Lexia/PP2000) corectiilor de configurare pe modelul respectiv.
Clonarea poate fi efectuata doar cand suntem siguri ca dumpul memoriei nu a suferit modificari (nu este alterat).
Virginizarea este practic aducerea la starea initiala, si se configureaza ca o componenta noua. Este necesar PIN-ul masinii pentru programare impobilizator.
Pt. BSI
In functie de situatii, acesta se poate clona, virginiza sau programa PIN-ul.
Clonarea si virginizarea se efectueaza in aceleasi conditii prezentate la ECU.
Pentru toate operatiunile, unitatile trebuiesc demontate de pe masina. Preturile, in functie de tipul de memorie, tip ECU/BSI, incep de la 80RON si nu includ montarea/demontarea, configurarea pe masina.
Un exemplu de virginizare BSI Siemens S02-00 cu citire/programare eeprom in circuit.
Dezactivare/Anulare imobilizator; Virginizare/Reparatii ECU/BSI/BHI/BSM etc.
Moderatori: Rica, Echipa Tehnica
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Re: Dezactivare/Anulare imobilizator; Virginizare/Reparatii ECU/BSI/BHI/BSM etc.
Reparație pompa hidraulica Citroen C5 X7 hydractive 3+
Simptome:
- funcționarea continua a pompei hidraulice, dar suspensia nu corecta înălțimea setata.
Defecțiuni:
În acest caz a fost necesara intervenția asupra a doua componente:
- modului electronic de comanda motor electric pompa suspensie - acesta comanda continuu motorul pompei hidraulice indiferent de solicitarea(pornit/oprit) ECU/BHI
- ECU/BHI/calculator suspensie solicita continuu (indiferent de situație şi poziție comutator reglare înălţime) modului de comanda motor pompa acționarea acesteia.
După diagnosticare s-a trecut demontarea ECU şi modului de comandă, iar apoi la identificare şi eliminarea/schimbarea componentelor defecte.
Partea nevazuta a ECU
În lipsa schemelor rămâne varianta identificării traseelor direct pe PCB
Identificare componente
Testare funcționare BHI + modul comanda motor electric
Simptome:
- funcționarea continua a pompei hidraulice, dar suspensia nu corecta înălțimea setata.
Defecțiuni:
În acest caz a fost necesara intervenția asupra a doua componente:
- modului electronic de comanda motor electric pompa suspensie - acesta comanda continuu motorul pompei hidraulice indiferent de solicitarea(pornit/oprit) ECU/BHI
- ECU/BHI/calculator suspensie solicita continuu (indiferent de situație şi poziție comutator reglare înălţime) modului de comanda motor pompa acționarea acesteia.
După diagnosticare s-a trecut demontarea ECU şi modului de comandă, iar apoi la identificare şi eliminarea/schimbarea componentelor defecte.
Partea nevazuta a ECU
În lipsa schemelor rămâne varianta identificării traseelor direct pe PCB
Identificare componente
Testare funcționare BHI + modul comanda motor electric
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Re: Dezactivare/Anulare imobilizator; Virginizare/Reparatii ECU/BSI/BHI/BSM etc.
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Re: Dezactivare/Anulare imobilizator; Virginizare/Reparatii ECU/BSI/BHI/BSM etc.
Interfata GALLETTO V54 (clona china) modificare completa (rework) cu componente de la producatori renumiti
Pentru acest procedeu s-a luat o clona chinezeasca a interfetei
S-au demontat componentele produse in china si s-a pregatit PCB
S-au montat noile componente
In final, au fost schimbate aproximativ 80% din componentele vechi cu unele produse de: Omron, NXP,ST Microelectronics, Fairchild. Produsul final ofera o stabilitate foarte mare la citire/scriere ECU.
Pentru acest procedeu s-a luat o clona chinezeasca a interfetei
S-au demontat componentele produse in china si s-a pregatit PCB
S-au montat noile componente
In final, au fost schimbate aproximativ 80% din componentele vechi cu unele produse de: Omron, NXP,ST Microelectronics, Fairchild. Produsul final ofera o stabilitate foarte mare la citire/scriere ECU.
Re: Dezactivare/Anulare imobilizator; Virginizare/Reparatii ECU/BSI/BHI/BSM etc.
Salut. Bsm poti sa repari? Am un citroen c4 din 2006 si subit nu mai merge ventilatorul. Am verificat ventilatorul separat si functioneaza. Si la service mi ai zis tot ca e bsm-ul. Merci
Înapoi la “Magazine, Servicii, Firme piese-accesorii-tuning”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187673
Total subiecte 18620
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11705
Cel mai nou membru ybunny