Diverse nelamuriri XM diesel

Forum de discutii generale despre Citroen XM. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

vandergraf
pasionat
Mesaje: 149
Membru din: Mar 13-Iun-2006 23:28
Localitate: Bucuresti-Pantelimon

Diverse nelamuriri XM diesel

Mesajde vandergraf » Sâm 19-Mar-2011 12:11

Am zis sa deschid un topic public, pt ca asa sunt sanse sa strang mai multe pareri. Despre ce este vorba?
Ma uit peste toate parerile si statisticile despre consumul xm diesel, in speta cel de 2.1 td 12v si vad ca afara 5.5 , urban 7-8. Cum naiba de mie de cand am luat masina , afara 9 si urban 11 vara 13 iarna?
motorasul din ce ma pricep merge frumos, uns, cursiv si fortos.
e un motor ingrijit care nu are consum de ulei sau temperaturi excesive.
E drept ca ori nu are , ori nu functioneaza termostatul, dar chestia asta m-ar afecta in special iarna cand intr-adevar temp abia ajunge pe la 70, dar vara pornesc venturile de racire destul de des, semn ca temperatutra urca mai mult decat este nevoie.
Oricum pentru faptul ca e cosmar sa umbil la termostat care e in spatele motorului si pt care imi trebuie programare de o zi la atelier, am pus un termostat pe furtun, de dacie solenta. Ceva parca pe 92 grade. Si totusi iarna tot greu se incalzeste si tot nu sare de 70 si tot consuma mult. Nu stiu pe unde naiba se raceceste apa, ca am pus mana si temostatul chiar lucreaza. Adica e rece radiatorul desi incepe sa se incalzeasca cand acul e abia pe la 50. deci ori mai circula apa pe undeva oric ceva nu e inregula. problemele ar fi:
cu sistemul de racire adecvat (termostat bun, temperatura constanta de cca 90) e posibil sa se simta o diferenta asa de mare , fata de o temperatura oscilanta de 70-90 vara?
Si in general, cum naiba as mai putea scadea consumul, ca ma cam usuca? eu merg numai pentru serviciu cca 800km/luna in regim de bucuresti aglomerat.
Si inca o problema.
In instalatia de aer am inteles ca nu pot pune decat freon de tip vechi si ca asta nou eco, nu merge sau nu are randament. Asa e?

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2136
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Sâm 19-Mar-2011 13:03

unde ai vazut consum de 7-8 in oras la xm? in Bucuresti eu nu scot 11 decat daca merg noaptea! Dar eu am un mod mai "grabit" de a conduce... Fac 1000-2000km/luna majoritatea in oras, cu un consum de la 13 in sus. Asta cu un motor bine pus la punct, cu termostat original nou.
La drum consuma 6-6.5. Daca iti ia 9 afara verifica franele.
Eu sunt foarte multumit de consum, pt ca am mers ceva vreme cu un megane din 2006, 1.6 16v cu un consum urban mediu de 14-15%
Poti pune freon modern, dar nu vei avea aceeasi eficienta. In plus trebuie schimbat filtrul uscator aflat langa baterie.

vandergraf
pasionat
Mesaje: 149
Membru din: Mar 13-Iun-2006 23:28
Localitate: Bucuresti-Pantelimon

Mesajde vandergraf » Sâm 19-Mar-2011 14:51

La peugeot 1.6 109 cp benzina consum cu 1 l mai putin si masina are aceeasi putere si aproape aceesi greutate( e doar cu cateva zeci de kg mai usoara), dar e pe bnzina Toti, dar absolut toti cu citroen diesel se lauda ca nu trec de 8% in oras. chiar si eu cu xantia 1.9 diesel am 8.5 % in oras.deci 11-13 pt un diesel de nici 2100, nu cred ca e normal orice s-ar zice. Nu merg deloc agresiv. Practic turbina nici nu intra cand merg in buc, ca nu prea am loc unde s-o forjez.
Oricum esti primul la care aud un astfel de consum si nu cred ca e normal. la un ford 2.3 v6 de acu o mie de ani cu carburator si cutie automata. aveam 15% si tu zici ca 13 % la asta e normal? Pai de ce toti proprietarii de xm-uri mi se lauda cu 8% urban?
Va ros sa postati aici cei cu frantuzesti diesel un consum real sa facem o statisitca.Asta daca nu mai e vre-un topic deschis pe aceeasi tema


P.S. Acum am vazut ca zici la un megane nou cu 1.6 benzina consum de 15 si eu la peugeot cu acelasi motor, dar si cutie automata am 11. deci poate doar la tine se justifica consumul de 13-14% la xm diesel :lol:

vandergraf
pasionat
Mesaje: 149
Membru din: Mar 13-Iun-2006 23:28
Localitate: Bucuresti-Pantelimon

Mesajde vandergraf » Sâm 19-Mar-2011 17:53

pai da. cam asa am auzit si eu. acum 9% in oras, nu e cine stie ce, daca nu e bucuresti. ca sa intelegi de ce zic asta, in bucuresti in orele de varf fac 15 km in 50 min. deci iti dai seama in ce hal. in alte orase am vazut eu e ca duminica in buc si e cu totul altceva.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7663
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: GB
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Sâm 19-Mar-2011 23:37

xantia 2.1 td, 1500 kg, consum urban: minim, noaptea - 9, maxim 15 cu talpa grea, iar un consum normal in oras pica pe 11. in afara nu stiu, nu am apucat sa vad ca intre timp am reusit sa o stric. pe de alta parte, xantia, 1.8 benzina, 1400 kg, consum minim in oras: noaptea, mers usor - 9, maxim.... irelevant; un consum normal in oras imi iese cam tot 11, deci de aia nu inteleg eu dizelul; cine nu crede, nu are decat sa vina sa probeze :lol: cred ca problema principala la voi este si aglomeratia. la mine cu toate ca nu e la fel de aglomerat, merg eu tare cu ele, asa ca nu pot fi un caz concludent. totusi, motivul pentru care am raspuns si eu este ca nu prea sunt masini cu motoare dizel de 2000 sau ceva de genul sa consume 7 in oras.
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Dum 20-Mar-2011 13:49

1.9 TD nu are nici o leg cu 2.1 TD, deci nu te raporta la asta. doi la mina, temperatura, daca e peste 50gr, nu mai conteaza in economia problemei. 3 la mina, eu consum undeva intre 17-20 in oras, cu acelasi motor
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

vandergraf
pasionat
Mesaje: 149
Membru din: Mar 13-Iun-2006 23:28
Localitate: Bucuresti-Pantelimon

Mesajde vandergraf » Dum 20-Mar-2011 14:01

Pai inteleg din tot ce spuneti ca pana la urma e mai economica benzina. Imi pare rau, dar nu pot sa cred asa ceva.

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Dum 20-Mar-2011 14:59

Ineamna ca gpl-ul conduce detasat :lol: ....xantia 2l 16v , consuum mediu 11% gaz, condus batraneste

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7663
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: GB
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Dum 20-Mar-2011 18:23

nu, nu intelege ca e mai economica benzina. ceea ce ar fi trebuit sa intelegi este faptul ca 2.1 nu e un motor economic :lol:
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]

vandergraf
pasionat
Mesaje: 149
Membru din: Mar 13-Iun-2006 23:28
Localitate: Bucuresti-Pantelimon

Mesajde vandergraf » Dum 20-Mar-2011 18:53

ba nu. din ce ziceti voi aici, dieselul la aceeasi capacitate e chiar mai rau decat benzina. pai uite mai sus ce zice , 11% la 2l gpl. care se stie ca gpl e cu 10-15% mai mult ca benzina. rezulta ca xantia 2.0 benzina = 10% si xm 2.1 motorina = 11(pt batraneste). deci motorina mai mult ca benzina.

iliescu sorin
pasionat
Mesaje: 225
Membru din: Vin 09-Iul-2004 12:47
Localitate: Constanta
Masina: C 5 Break 2,0 . hidramata, an 2004
2: CX 2,0 Break. an 1989
3: Xsara 1,4 i , an 2002

xm

Mesajde iliescu sorin » Dum 20-Mar-2011 20:56

Xm -ul pentru motorul diesel de 2,1 are un consum rezonabil , dar ca si Khan cand schimbi vitezele la peste 2000 ture devine f.f.f. lacom !! Acum cateva zile pe o portiune de maxim 10 km ( Valu lui Traian - Constanta ) la peste 125 km/ora , ploaie , vant , ingenunchind un Santa Fe am consumat cu siguranta 5-6 litri de motorina ,dar nu regret !!
Cum vine caldura imi dau jos si pompa si injectoarele sa le verific , cu toate ca in iarna asta a pornit mereu la prima cheie . Eu zic ca dupa motorul Cx- ului 2,5 trd ,cel al Xm-ului 2.1 td este un alt motor foarte reusit si robust !

Avatar utilizator
mihaistan
Moderator
Mesaje: 2570
Membru din: Lun 04-Feb-2008 20:49
Localitate: Ploiesti

Mesajde mihaistan » Dum 20-Mar-2011 22:01

Salut , daca masina are pompa bosch , potentialul este mult mai mare ... si putere si consum :wink:
Ar trebui facuta o revizie la pompa si vazut in ce stare sunt injectoarele (verificate) .
TOTCITRO Serv & Customs Atelier dedicat Citroen / Intretinere si Upgrade

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7663
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: GB
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Dum 20-Mar-2011 23:28

vandergraf, eu ti-am spus experienta mea cu 2.1; sincer, si eu ma asteptam sa consume mai putin, dar... pauza; am intrebat incolo, incoace, si mi s-a spus sa stau cuminte ca asta este. da... benzina daca o calc tare, consumul devine irelevant, adica undeva la 20 si chiar peste, dar, se poate merge cu ea batraneste. cu 2.1 nu pot sa merg subturat. inchipuie-ti ca in oras nu pot sa merg cu treapta 4 decat foarte rar, iar la cea pe benzina pot sa merg chiar si cu 5 la 50 km/ora. da, in exterior la 150-170 consuma 6-7, pe cand benzina consuma aproape de 10... dar in oras 2.1 nu mi se pare economic.
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]

bebe944
pasionat
Mesaje: 314
Membru din: Joi 10-Feb-2011 18:53
Localitate: Bayern - DE

Mesajde bebe944 » Lun 21-Mar-2011 10:33

Motorul diesel scoate banii de obicei la drum lung , in oras o capacitate relativ micuta cu o masina asa grea ca XMul nu are cum sa ia 8.

vandergraf
pasionat
Mesaje: 149
Membru din: Mar 13-Iun-2006 23:28
Localitate: Bucuresti-Pantelimon

Mesajde vandergraf » Mie 23-Mar-2011 20:52

Da, asa e. afara stiu ca e diferenta mare. cel putin cu xm la 1oo si ceva aveam zic eu 9, dar era buba si cu racirea. iar cu benzina 1.6 la 150 mi-arata peste 10 instant. abia la 90 er onsum economic la benzina. Ce ma mira ca tu zici ca la benzina in oras pe 50 /h mergi lejer cu a 4-a si la diesel care e prin definitie de turatie mica si cuplu jos, rar bagi a 4-a. dar probabil te referi la faptul ca tu vrei sa ai la dispozitie raspuns rapid si de la diesel subturat nu poti avea. in fine. deci m-am lamurit. am studiat zilele astea si am vazut la peugeot 1.6 benzina cutie automata, consum de bucuresti naspa 12.7/% iar la xm 11 pe vremea asta. deci pana la urma e rezonabil. oricum m-am hotarat sa vand xm-ul ca am primit bucuria de la circa financiara si mi-a cam cazut fata. Chiar acum deschid un topic si mi-ar prinde bine un sfat de pret(pe pm) pt ea.

bebe944. am zis ca xm-ul e cu doar vre-o 40kg mai greu decat 307.deci irelevanta si diferenta de greutate pt comparatia pe care o faceam


Înapoi la “Citroen XM”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 12 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187757
    Total subiecte 18618
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11707
    Cel mai nou membru catalinos