Pagina 1 din 2

cum pot imbunatatii performantele unui zx de1.4?

Scris: Dum 07-Feb-2010 23:54
de mitza120
salut
de curand mi-am luat un zx de1.4 intamplator si m-am indragostit de masina asta!!
cum se incalzeste vremea vreau sa o bag in reparatie capitala si totodata sa o transform un pic......si tocmai de asta vreau sa va rog daca ma poate ajuta cineva cu sfaturi si idei in privinta asta!
Va multumesc si astept sugestiile voastre

Scris: Lun 08-Feb-2010 10:25
de mbc
recomandarea mea este sa iti iei, inainte de a o baga in reparatie capitala, o alta masina cu motor mai tare. Teoretic poti sa faci cate ceva si cu motorul de 1.4 dar ma indoiesc ca merita. Nu stiu daca sunt ZX-ul cu TD, dar ar putea sa fie satisfacator pentru tine. NU baga banii in masina daca nu te satisface.
In alta ordine de idei poti sa vorbesti cu un mecanic sa vezi daca merita sa inlocuiesti motorul cu unul de 1.6 sau mai puternic.

Scris: Lun 08-Feb-2010 11:00
de cos76
Am avut si eu acum vreo 10 ani un ZX de 1.4 - 75 Cp. Era din '92. Nu pot sa spun ca avea cine stie ce performante, dar era OK pt vremea ei. Prea multe nu poti face, doar daca schimbi motorul de 1.4 cu ceva mare asa cum spunea colegul "mbc". Insa nu cred ca merita raportat la taxe si birocratia legata de schimbarea motorului. Pana la urma tu esti cel care hotarasti.

Scris: Lun 08-Feb-2010 18:56
de leo
da,si eu m-am indragostit de masina asa.inainte de a o cumpara aveam o retinere pentru citroen,de fapt pentru masinile frantuzesti,in general.dar acum,dupa 2 ani de la achizitie,pot sa zic ca sunt foarte multumit de ea,probleme mari nu mi-a facut,am schimbat numai ”consumabilile” si...nu as schimba motorul ala,care este la fel ca cel de pe masina ta...pentru mine e suficient de puternic dar daca vrei performante mai mari nu poti decat sa-l schimi cum s-a zis si mai sus(ori mtoru' ori masina...)sau sa te multumesti cu ”oleaca de putere in plus” pe care ti-ar da-o cateva mici modificari-adaugiri,cum ar fi...o toba finala sport,sa zicem.mai sunt ele mici chichite care se pot face,nu sunt prea in masura sa vorbesc eu despre ele,ca un necunoscator ce ma aflu...

Scris: Lun 08-Feb-2010 20:03
de mitza120
nu vreau alta masina fiindca mai am una destul de sportiva.
ce ma impresionat la zx au fost sprinturile destul de impulsive in comparatie cu alte masini mai bine cotate cum ar fi opel astra 1.6.
in plus am fost nevoit sa-i schimb cutia de viteze din cauza unor probleme cu cea veche,iar acum cu o cutie de peugeot 206 sport diferenta este remarcabila!
oricum voiam sa-i schimb linia de tobe impreuna cu galeriile de evacuare,filtrul de aer impreuna cu tubulatura aferenta si restul mai asteptam sugestii......stiu ca se mai face o modificare la axul cu came,dar pe aici nu stie nimeni cu.
toti care au pretentia ca fac tuning,inteleg sa puna plastice si triplecu led pe masini,dar la motoare nu se baga nimeni!
iar in privinta schimbarii motorului....l-as schimaba doar cu unul de golf III pe benzina,insa modificarile care trebuie sa le faci sunt foarte mari la sistemul de prindere al cutiei de vite si la tampoanele motorului.
oricum daca mai aude cineva,ceva despre modificarile care se pot aduce la un zx,v-as fi foarte recunoscator sa mi le spuneti si mie......

Scris: Lun 08-Feb-2010 20:18
de marryuss
eu as lasa masina asa cum este. As avea grija sa fie cat mai ingrijita la interior si exterior. As schimba evacuarea si cam atat.
Asta cu ingrijitul este valabil si pentru subsemnatul :oops:

Scris: Lun 08-Feb-2010 20:23
de marryuss
mitza120 scrie:iar in privinta schimbarii motorului....l-as schimaba doar cu unul de golf III pe benzina,insa modificarile care trebuie sa le faci sunt foarte mari la sistemul de prindere al cutiei de vite si la tampoanele motorului.


Daca vrei sa schimbi motorul incearca cu un 2.0 de zx (cred ca mai sunt xantii cu nr de km acceptabili) decat sa pui motor de la o alta marca. Un motor mai mare implica su un upgrade la frane (discuri ventilate pe fata, discuri pe puntea spate) si deja e deranj mare la RAR

Scris: Lun 08-Feb-2010 22:05
de mitza120
schimbatul motorului nu facea parte din planurile mele.
oricum daca stie cineva de unde pot lua ol linie de tobe sport pt zx astept sa-mi spuneti si mie

Scris: Mar 09-Feb-2010 18:21
de leo
eu nu stiu de unde poti lua tobele ale,dar voiam sa te rog sa-mi spui despre cutia aia de peugeot 206 pe care ai pus-o...a trebuit ceva,modificari,adaugiri sau s-a potrivit perfect...?ai spus ”sport”...la ce te-ai referit?cutia e ”sport” sau peugeotul de pe care-ai luat-o era model sport :oops: .cre'ca e o intrebare cam prosteasca,a?

Scris: Mie 10-Feb-2010 08:03
de mbc
http://www.ultimatespecs.com/index.php? ... 0&car=4234

oricum o invarti, 13,7 secunde pana la suta nu e "sportiv" sau "puternic".

O cutie mai scurta iti da un mic avantaj la sprint (care, in functie de motor poate fi mare) dar ai grija pentru ca la viteze mari o sa ai consum mai mare nejustificat pentru ca in treapta a 5-a motorul va fi mai turat decat in mod normal. Nu stiu daca e tocmai modificarea pe care ai vrea sa o faci la masina ta

Scris: Mie 10-Feb-2010 09:20
de leo
merci mbc,ai dreptate,nu e modificarea care mi-as dori-o...la cat sunt eu de econom... :oops:

Scris: Mie 10-Feb-2010 10:11
de mbc
pai stai asa atunci... daca vrei economie, nici nu te gandi la un motor de 1.6 daramite la 2.0 !! Lasa-l pe asta sau ia-ti o masina diesel.

Scris: Mie 10-Feb-2010 11:06
de jgr1001
Daca insisti, cel mai mult poti imbunatati performantele cu un motor mai mare. Eu am un Zx cu motor de 1.8 (101 cp). Merge binisor :wink: si nu are nici o imbunatatire fata de standard.

Scris: Mie 10-Feb-2010 18:25
de mitza120
leo scrie:eu nu stiu de unde poti lua tobele ale,dar voiam sa te rog sa-mi spui despre cutia aia de peugeot 206 pe care ai pus-o...a trebuit ceva,modificari,adaugiri sau s-a potrivit perfect...?ai spus ”sport”...la ce te-ai referit?cutia e ”sport” sau peugeotul de pe care-ai luat-o era model sport :oops: .cre'ca e o intrebare cam prosteasca,a?


scuza-ma ca nu ti-am raspuns mai repede,dar am avut o gramada de treaba!
referitor la cutie,este a unui peugeot 206 de 109cp din 2002. singura modificare care trebuie sa o faci aste la sistemul de prindere al timoneriei la cutie.restul se potriveste perfect!
iar referitor la ce spunembc,nu este adevarat....dimpotriva,cutia mai buna usureaza functionarea motorului deoarece raportul turatie/forta se modifica.
discutia este putin mai lunga,dar cel mai potrivit exemplu este atunci cand tunezi motorul cu cip sau supraalimentare,primul ansamblu care cedeaza este cutia de viteze!

Scris: Joi 11-Feb-2010 09:06
de mbc
mitza120 scrie:iar referitor la ce spunembc,nu este adevarat....dimpotriva,cutia mai buna usureaza functionarea motorului deoarece raportul turatie/forta se modifica.
discutia este putin mai lunga,dar cel mai potrivit exemplu este atunci cand tunezi motorul cu cip sau supraalimentare,primul ansamblu care cedeaza este cutia de viteze!


eu am spus cu totul altceva, reciteste te rog ce am scris.
Ca sa ai o accelerare mai buna cu un motor dat, daca e vorba sa schimbi cutia, singura varianta este o cutie cu rapoarte mai apropiate pentru a tine motorul cat de mult in plaja de turatii unde este mai performant. Avand rapoartele mai apropiate si un numar finit de viteze (5) in ultima treapta vei avea o turatie mai mare a motorului la o viteza data decat inainte. De aici rezulta 2 posibile probleme: consum mai mare la viteze mari si nevoia de a schimba mai des treapta de viteza la viteze mici. Pe de alta parte, banuiesc ca o cutie de viteze de la un model superior este mai lunga pentru ca motorul are o putere mai mare.

revenind la discutia noastra, cum usureaza motorul o cutie luata de pe un model superior? Sunt ungerile mai bune sau ce? Aici nu vorbim de un motor care sa rupa cutia.