Radiator
Moderator: Echipa Tehnica
Radiator
Radiatorul la ZX 1.4 i , ce am observat la el e ca atunci cand opresc motorul curge prin, cum sa-l numesc, preaplin. Dupa o analiza mai pofunda am constatat ca capacul rediatorului e prevazut cu un arc + garnitura propriu-zisa.Cand temp ajunge la punctul de fierbere ( cred ca e normal sa mai creasca de vreme ce motorul e oprit si circulatia apei e oprita) pune presiune pe garnitura/arc deschide si ajunge in comartimentul "preaplin" de unde curge jos.Dar exista o pierdere de apa irecuperabila, nu prea e normal. Temp nominala a masini e de , in oras ajunge la 100( porneste ventilatorul) si in afara cam 90+. A incercat careva sa by-passeze senzorul de temp ca ventilatorul sa mearga tot timpul?
ai o problema de racire in cazul asta. probabil termostatul sau chiar termocontactul care porneste ventilatoarele. nu in ultima instanta poate fi vorba de mizerie in circuitul e racire, mai ales in radiator sau intre celulele exterioare. ia-o pe rind si vezi ce gasesti, dar nu incerca sa pui ventilatorul pe direct pentru in cazul tau nu rezolva problema
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
ai grija la spalatorie sa nu iti dea jetul astfel incat sa iti indoaie lamelele. mai bine da cu aer comprimat. daca ai apa, e nasol. goleste-o si baga o solutie de curatare. procesul de curatare dureaza din cate stiun cateva ore. dupa aceeas scoti lichidul de curatare si bagi ceva antigel de calitate.
Termostat nou, spalat systemul de racire complet, apoi am mai golit odata numai apa din radiator si am adaugat o solutie(amestecat cu apa) de curatare a systemului de racire.Golit din nou dupa un anumit timp si umplut cu apa cam 80% si restul un fel de antigel concentrat.Ventilatorul porneste cand temp ajunge la 97 grade. Ma gandeam la pompa de apa, nu stiu istoria masini dar cred ca nu a fost schimbata niciodata. In cartea masini specifica ca temperatura oscileaza intre 90-100 grade, cateodata si depaseste.Depasea inaintea de a schimba termostatul si nu am observat curgand prin "preaplin".
...Ca sa golesc complet systemul am desfacut furtunul din partea stanga a radiatorului din coltul de jos, e bine, iese apa si din motor?S cateva lamele indoite, nu multe.
...Ca sa golesc complet systemul am desfacut furtunul din partea stanga a radiatorului din coltul de jos, e bine, iese apa si din motor?S cateva lamele indoite, nu multe.
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
garnitura
foarte probabil si garnitura de chiulasa arsa.manifestarea e specifica
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
Da, Termocupla porneste la 97 grade.Verificat termostatul, e bun, de fapt se observa cand deschide in timpul mersului,trece pest 90 grade si apoi scade si se mentine la 90, numai in trafic ajunge la aproape 100.Garnitura de chiuloasa, nu stiu ce sa zic, uleiul e curat, in radiator au fost cateva pete de ulei dar odata cu spalarea circuitului nu au mai aparut. Cei care au masina de tipul asta ce temp nominala au?As schimba eu chiuloasa dar nu am experienta in domeniul asta.La schimbarea chiuloasei trebuie umblat si la tacheti, parca asa se numesc, valve?ori raman intacte?
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
APA
e o parere gresita ca atunci cind e arsa garnitura sa apara ulei in apa.nici vorba.asta se intimpla foarte rar.vezi daca cu motorul pornit ies bule in vasul de expansiune, cu motorul rece.daca da,e garnitura.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7677
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
aeriseste bine sistemul... daca face presiune in vas cat sa iese apa, ai mai multe posibilitati posibilitati... ori garnitura de chiuloasa, ori nu este aerisit sistemul, si aerul de pe circuit, dilatandu-se, salta apa in vas... de asemenea, cand este apa pe la 90 de grande, incearca sa pipai cumva radiatorul.. daca nu e cald aproape uniform pe toata suprafata, este infundat; oricum, nu te infige in garnitura de chiuloasa, incearca prima data sa elimini celelalte cauze posibile. apropo... masina a stat cumva degeaba mult timp?
apa din motor nu prea curge prin furtunele alea... ar trebui sa fie un surub de golire undeva pe blocul motor.
apa din motor nu prea curge prin furtunele alea... ar trebui sa fie un surub de golire undeva pe blocul motor.
Masina a stat vre-o 4 luni, nu s-a circulat cu ea.A plecat un frate de-al meu in tara si nu o mai putea vinde ca a lovit-o in spate si nici nu a mai avut timp. Vroia sa o abandoneze dar am luat-o eu, o folosesc mai rar, am vanul pe care-l folosesc zilnic.Nu arata rau, motorul e inca plin de viata(90000km), am mai schimbat ceva pe la ea. Culmea, fratele meu nu a investit nika in ea.A facut vre-o 9000km si schimbat uleiul. Dar termostaul nu mergea(cel vechi) temp trecea bine de 100, a ajuns si la 110 grade si nu curgea prin "preaplinul rediatorului. Acuma pe la 97 grade iese prin preaplin, eu cred ca trebuie sa-i pun un antigel veritabil.Mi-a facut un roman systemul de racire( cica mai ieftin).A zis sa pun numai apa ca aici nu e frig, eu am mai adaugat si putina solutie concentrata de antigel. O sa pornesc motorul ,deschid capacul la radiator( ca vasul e incorporat in radiator), cum spunea Sandor, sa vad daca ies bule, cu motorul rece. daca nu iese nika golesc complet systemul si il reumplu cu antigel de calitate mai buna. In corpul unde e situat termostatul e un surub de aerisire, mi s-a rupt si am pus unul obisnuit care nu e prevazut cu gaurile aferente pt aerisire dar merge si asa.
Am pornit masina cu capacul radiatorului deschis .Cand a ajuns temp la 90 a deschis termostatul. Nu ieseau bule de aer.Radiatorul se incalzeste uniform.
Cand am bagat solutia de spalare a circuitului de racire am golit numai radiatorul crezand ca iese si din motor, dar m-am inselat.In radiator incap cam 2 + litri si pana la 6.5 parca, me e.
O sa-l golesc maine si cumpar solutie gata preparata pt racire (5litri) si completez cu apa distilata daca gasesc pe aici.
Cand am bagat solutia de spalare a circuitului de racire am golit numai radiatorul crezand ca iese si din motor, dar m-am inselat.In radiator incap cam 2 + litri si pana la 6.5 parca, me e.
O sa-l golesc maine si cumpar solutie gata preparata pt racire (5litri) si completez cu apa distilata daca gasesc pe aici.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO