Radiator

Forum de discutii generale despre Citroen ZX. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Emi12
simpatizant
Mesaje: 37
Membru din: Joi 31-Iul-2008 07:54
Localitate: Dublin

Radiator

Mesajde Emi12 » Sâm 02-Aug-2008 22:08

Radiatorul la ZX 1.4 i , ce am observat la el e ca atunci cand opresc motorul curge prin, cum sa-l numesc, preaplin. Dupa o analiza mai pofunda am constatat ca capacul rediatorului e prevazut cu un arc + garnitura propriu-zisa.Cand temp ajunge la punctul de fierbere ( cred ca e normal sa mai creasca de vreme ce motorul e oprit si circulatia apei e oprita) pune presiune pe garnitura/arc deschide si ajunge in comartimentul "preaplin" de unde curge jos.Dar exista o pierdere de apa irecuperabila, nu prea e normal. Temp nominala a masini e de , in oras ajunge la 100( porneste ventilatorul) si in afara cam 90+. A incercat careva sa by-passeze senzorul de temp ca ventilatorul sa mearga tot timpul?

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Dum 03-Aug-2008 12:23

ai o problema de racire in cazul asta. probabil termostatul sau chiar termocontactul care porneste ventilatoarele. nu in ultima instanta poate fi vorba de mizerie in circuitul e racire, mai ales in radiator sau intre celulele exterioare. ia-o pe rind si vezi ce gasesti, dar nu incerca sa pui ventilatorul pe direct pentru in cazul tau nu rezolva problema

Avatar utilizator
robert-bx
pasionat
Mesaje: 218
Membru din: Sâm 16-Sep-2006 23:03
Localitate: cluj napoca

Mesajde robert-bx » Dum 03-Aug-2008 14:48

ce ai in instalatia de racire? apa sau antigel
mai poti incerca la o spalatorie sa iti dea un jet pe radiator ca poate fi infundat in exterior
de cand ai problema asta si cum a aparut

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Dum 03-Aug-2008 16:06

ai grija la spalatorie sa nu iti dea jetul astfel incat sa iti indoaie lamelele. mai bine da cu aer comprimat. daca ai apa, e nasol. goleste-o si baga o solutie de curatare. procesul de curatare dureaza din cate stiun cateva ore. dupa aceeas scoti lichidul de curatare si bagi ceva antigel de calitate.

Emi12
simpatizant
Mesaje: 37
Membru din: Joi 31-Iul-2008 07:54
Localitate: Dublin

Mesajde Emi12 » Dum 03-Aug-2008 16:07

Termostat nou, spalat systemul de racire complet, apoi am mai golit odata numai apa din radiator si am adaugat o solutie(amestecat cu apa) de curatare a systemului de racire.Golit din nou dupa un anumit timp si umplut cu apa cam 80% si restul un fel de antigel concentrat.Ventilatorul porneste cand temp ajunge la 97 grade. Ma gandeam la pompa de apa, nu stiu istoria masini dar cred ca nu a fost schimbata niciodata. In cartea masini specifica ca temperatura oscileaza intre 90-100 grade, cateodata si depaseste.Depasea inaintea de a schimba termostatul si nu am observat curgand prin "preaplin".
...Ca sa golesc complet systemul am desfacut furtunul din partea stanga a radiatorului din coltul de jos, e bine, iese apa si din motor?S cateva lamele indoite, nu multe.

Avatar utilizator
robert-bx
pasionat
Mesaje: 218
Membru din: Sâm 16-Sep-2006 23:03
Localitate: cluj napoca

Mesajde robert-bx » Dum 03-Aug-2008 17:48

poate fi radiatorulinfundat
ce termostat ai pus daca zici ca de atunci ti se pare suspect (verifica-l intr-un vas cu apa pe aragaz daca se deschide)
bulbul de pe radiator porneste prea tarziu termocupla la97 de grade

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

garnitura

Mesajde sandor mihai » Dum 03-Aug-2008 18:06

foarte probabil si garnitura de chiulasa arsa.manifestarea e specifica
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Emi12
simpatizant
Mesaje: 37
Membru din: Joi 31-Iul-2008 07:54
Localitate: Dublin

Mesajde Emi12 » Dum 03-Aug-2008 18:22

Da, Termocupla porneste la 97 grade.Verificat termostatul, e bun, de fapt se observa cand deschide in timpul mersului,trece pest 90 grade si apoi scade si se mentine la 90, numai in trafic ajunge la aproape 100.Garnitura de chiuloasa, nu stiu ce sa zic, uleiul e curat, in radiator au fost cateva pete de ulei dar odata cu spalarea circuitului nu au mai aparut. Cei care au masina de tipul asta ce temp nominala au?As schimba eu chiuloasa dar nu am experienta in domeniul asta.La schimbarea chiuloasei trebuie umblat si la tacheti, parca asa se numesc, valve?ori raman intacte?

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

APA

Mesajde sandor mihai » Dum 03-Aug-2008 20:33

e o parere gresita ca atunci cind e arsa garnitura sa apara ulei in apa.nici vorba.asta se intimpla foarte rar.vezi daca cu motorul pornit ies bule in vasul de expansiune, cu motorul rece.daca da,e garnitura.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7664
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: GB
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Dum 03-Aug-2008 23:43

aeriseste bine sistemul... daca face presiune in vas cat sa iese apa, ai mai multe posibilitati posibilitati... ori garnitura de chiuloasa, ori nu este aerisit sistemul, si aerul de pe circuit, dilatandu-se, salta apa in vas... de asemenea, cand este apa pe la 90 de grande, incearca sa pipai cumva radiatorul.. daca nu e cald aproape uniform pe toata suprafata, este infundat; oricum, nu te infige in garnitura de chiuloasa, incearca prima data sa elimini celelalte cauze posibile. apropo... masina a stat cumva degeaba mult timp?
apa din motor nu prea curge prin furtunele alea... ar trebui sa fie un surub de golire undeva pe blocul motor.
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]

Emi12
simpatizant
Mesaje: 37
Membru din: Joi 31-Iul-2008 07:54
Localitate: Dublin

Mesajde Emi12 » Lun 04-Aug-2008 09:29

Masina a stat vre-o 4 luni, nu s-a circulat cu ea.A plecat un frate de-al meu in tara si nu o mai putea vinde ca a lovit-o in spate si nici nu a mai avut timp. Vroia sa o abandoneze dar am luat-o eu, o folosesc mai rar, am vanul pe care-l folosesc zilnic.Nu arata rau, motorul e inca plin de viata(90000km), am mai schimbat ceva pe la ea. Culmea, fratele meu nu a investit nika in ea.A facut vre-o 9000km si schimbat uleiul. Dar termostaul nu mergea(cel vechi) temp trecea bine de 100, a ajuns si la 110 grade si nu curgea prin "preaplinul rediatorului. Acuma pe la 97 grade iese prin preaplin, eu cred ca trebuie sa-i pun un antigel veritabil.Mi-a facut un roman systemul de racire( cica mai ieftin).A zis sa pun numai apa ca aici nu e frig, eu am mai adaugat si putina solutie concentrata de antigel. O sa pornesc motorul ,deschid capacul la radiator( ca vasul e incorporat in radiator), cum spunea Sandor, sa vad daca ies bule, cu motorul rece. daca nu iese nika golesc complet systemul si il reumplu cu antigel de calitate mai buna. In corpul unde e situat termostatul e un surub de aerisire, mi s-a rupt si am pus unul obisnuit care nu e prevazut cu gaurile aferente pt aerisire dar merge si asa.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7664
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: GB
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Lun 04-Aug-2008 10:54

acum am vazut ca ai apa... scoate-o urgent, ca distrugi si pompa de apa si iti mai si rugineste instalatia... pune antigel cu apa distilata, si, aeriseste bine sistemul. daca spui ca inainte sa umbli la termostat nu bolborosea, lasa motorul, ca nu are nimic. fa ce ti-am zis mai sus, si o sa mearga.
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]

Emi12
simpatizant
Mesaje: 37
Membru din: Joi 31-Iul-2008 07:54
Localitate: Dublin

Mesajde Emi12 » Lun 04-Aug-2008 19:37

Am pornit masina cu capacul radiatorului deschis .Cand a ajuns temp la 90 a deschis termostatul. Nu ieseau bule de aer.Radiatorul se incalzeste uniform.
Cand am bagat solutia de spalare a circuitului de racire am golit numai radiatorul crezand ca iese si din motor, dar m-am inselat.In radiator incap cam 2 + litri si pana la 6.5 parca, me e.
O sa-l golesc maine si cumpar solutie gata preparata pt racire (5litri) si completez cu apa distilata daca gasesc pe aici.


Înapoi la “Citroen ZX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187762
    Total subiecte 18621
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11707
    Cel mai nou membru catalinos