Pagina 1 din 2
pozitia pompa injectie AX
Scris: Dum 16-Mai-2010 07:56
de viper94
salutare,am si eu un AX de cativa ani,la care mi s-a rupt cureaua de distributieI(acum un an)....
nu am reusit sa aflu pozitia pompei de injectie....(daca o fixez cu surubul de pozitie,nu porneste usor si scoate mult fum)
pozitia la arbore si axul cu came cred ca este buna....
daca stie cineva ,am pompa lucas,multam!
Scris: Dum 16-Mai-2010 09:47
de dj01fad
pai daca pornea greu, trebuia sa incerci cu un dinte in spate sau unul in fata si mergea...
Scris: Dum 16-Mai-2010 17:24
de jgr1001
Incearca sa testezi functionarea cu pompa in diverse pozitii; dupa cum spui tu, ar avea un avans la injectie prea mic - in general avansul mai mare se da rotind pompa catre motor.
Scris: Dum 16-Mai-2010 18:38
de viper94
am incercat si cu 1,2,3 dinti inapoi si inainte,dar tot degeaba,nu mai stiu ce sa i fac....

Scris: Dum 16-Mai-2010 20:46
de stan cristian
salutare , nu ai spus daca ai pus arborele in pozitie...
Scris: Dum 16-Mai-2010 23:19
de dj01fad
pai.... daca ai sucit de pompa si tot asa... atunci cred ca nu e bine trasa axa pe arbore...
unde e masina acum?
Scris: Lun 17-Mai-2010 07:35
de jgr1001
Arborele si axa cu came pot fi puse la punct astfel:
Consideri cilindrul 1 cel din partea distributiei (cil. 4 va fi langa volanta). Trebuie sa aduci pistonul nr 1 la PMS (punctul mort superior). La multe din motoare poti sa faci asta demontand injectorul si cu ajutorul unei tije determini cand nu mai urca sau coboara.
In pozitia asta camele de la cilindrul 1 trebuie sa fie in sus, la distante egale de talerele supapelor (presupun ca ai axa cu came in cap). Montezi la loc, invarti motorul la mana de cel putin 2 ori si incerci din nou pornirea si functionarea.
Scris: Lun 17-Mai-2010 13:10
de viper94
dj01fad scrie:pai.... daca ai sucit de pompa si tot asa... atunci cred ca nu e bine trasa axa pe arbore...
unde e masina acum?
pt . poz. arborelui este o gaura in volanta,prin cutia de viteze...sigur este bine,am avut chiulasa data jos,am vazut pozitia la pistoane....
iar pt. axul cu came,are o gaura de fixare cu surub de 8 in chiulasa...nu?
dar nu stiu ce e cu pompa,am innebunit

Scris: Lun 17-Mai-2010 13:16
de ANDREI_JOY
O intrebare legata de pompa diesel:
- se poate scoate cumva fara a mai demonta distributia de pe masina.
Multumesc, si scuze ca pun intrebare aicea.
Scris: Lun 17-Mai-2010 13:31
de viper94
ANDREI_JOY scrie:O intrebare legata de pompa diesel:
- se poate scoate cumva fara a mai demonta distributia de pe masina.
Multumesc, si scuze ca pun intrebare aicea.
eu zic ca nu,pt. ca trebuie sa desfaci pinionul pompei....dar pt. pozitia arbore,ax came e simplu...au gauri pt. fixare pe pozitie
Scris: Lun 17-Mai-2010 13:57
de jgr1001
Mai verifica conductele de pe capul hidraulic sa fie in ordinea de injectie (1-3-4-2). Am intalnit chestia asta la un Opel (cil 1 era inversat cu 4) si mergea ca dreq...
Cu pompa si injectoarele ai fost pe la pompagiu ?
Cilindrii au compresiile egale (max 20 % diferenta intre compresii) ?
Scris: Lun 17-Mai-2010 20:43
de khan
cilindrul 1 e la volant la toate motoarele PSA. doi la mina vezi ca la pompa sint 2 posibilitati de calare, practic 2 dintre gaurile din pinion trebuie sa corespunda cu 2 din gaurile de pe suport. verifica si asta. in rest e simplu: gaura din spatele volantei si surubul de la axa cu came si motorul e la punct
Scris: Mar 18-Mai-2010 15:07
de viper94
multumusc pt. ajutor,azi m-am convins ca pozitia este buna pt. toate (arbore,ax,pompa),am verificat si injectoarele,dar ramane o enigma.....(poate fi pompa zapacita?)
Scris: Mar 18-Mai-2010 19:50
de khan
vezi daca vine plus pe electrovalva. daca nu, da-i direct de pe baterie, amorseaza si vezi daca o ia
Scris: Mar 18-Mai-2010 20:51
de ANDREI_JOY
Ma mai bag si eu cu inca o intrebare:
Daca pompa diesel se alimenteaza, si masina porneste dar se duce in blana acceleratia din ce cauze poate fi.Mentionez ca masina nu are sistemul de racire pus pe ea.
Multumesc frumos.