Intrebare si rugaminte
Moderator: Echipa Tehnica
-
- just curious
- Mesaje: 5
- Membru din: Vin 24-Aug-2012 22:02
- Localitate: Soisy sur Seine, Franta
Intrebare si rugaminte
Buna seara oameni buni , sint Cristi din Baia Mare si v-as deranja cu o intrebare. Dar intii sa va spun povestea. Lucrez in Franta de un an, si ma gindesc sa-mi cumpar o masina . Am o oferta ptr un Citroen Ax 1.4 diesel 1994, 164000 km. Masina are o problema , trebuie schimbata garnitura de chiulasa. Intrebarea mea este: daca ma pricep cit de cit, este o operatiune dificila shimbarea garniturii respective, reglare culbutori, reaplasare distributie? Nu sint un fan Citroen , nu ma gindesc sa va duc cu presu' , eu doar m-am orientat spre o masina mica deoarece aici asigurarile discuta de niste sume, deja simt ca ma umfla risul. Eu am carnetul si am si condus o gramada din 1996, dar aici sint incepator, deoarece nu am fost asigurat la ei , pe chestia asta asigurarea este de la 500 la 1000 euro pe an ( calcul facut ptr motor de 1.6 diesel ), masina ma costa 500 euro neg . Daca aveti pe stoc ceva sfaturi, poze, indicatii , le astept cu nerabdare . Va multumesc anticipat.
-
- pasionat
- Mesaje: 272
- Membru din: Joi 03-Aug-2006 15:55
- Localitate: Bucuresti
Salut,
Daca ai unde sa faci planarea la chiulasa, prin asta se traduce inlocuirea garniturii.Trebuie sa ai cheie dinamometrica si unghiulara daca vrei sa faci o treaba buna, trebuiesc inlocuite cele 10 suruburi care tin chiulasa de blocul motor cu unele noi.Distributie are 3 puncte de care trebuie sa tii cont inainte de a incepe si a desface masina, axa cu came/pompa injectie/ vibrochen, la axa cu came trebuie insurubat un surub in chiulasa, cu filet de M8 daca nu insel, iar la pompa de injectie trebuiesc 2 suruburi de M8 tot asa insurubate si ele, iar la vibrochen cel care se si blocheaza primul are in dreptul gurii de vizitare a ambreiajului o mica gaura in care trebuie bagat un surub M6 sau ceva de 6 mm gorsime.
Daca iti trebuie am manualul pentru AX in limba engeleza si ii zice in el cam tot ce trebuie facut.
Daca mai ai intrebari nu ezita sa le pui.
Daca ai unde sa faci planarea la chiulasa, prin asta se traduce inlocuirea garniturii.Trebuie sa ai cheie dinamometrica si unghiulara daca vrei sa faci o treaba buna, trebuiesc inlocuite cele 10 suruburi care tin chiulasa de blocul motor cu unele noi.Distributie are 3 puncte de care trebuie sa tii cont inainte de a incepe si a desface masina, axa cu came/pompa injectie/ vibrochen, la axa cu came trebuie insurubat un surub in chiulasa, cu filet de M8 daca nu insel, iar la pompa de injectie trebuiesc 2 suruburi de M8 tot asa insurubate si ele, iar la vibrochen cel care se si blocheaza primul are in dreptul gurii de vizitare a ambreiajului o mica gaura in care trebuie bagat un surub M6 sau ceva de 6 mm gorsime.
Daca iti trebuie am manualul pentru AX in limba engeleza si ii zice in el cam tot ce trebuie facut.
Daca mai ai intrebari nu ezita sa le pui.
Saxo 1.5D 57 ponei an 2003
-
- just curious
- Mesaje: 5
- Membru din: Vin 24-Aug-2012 22:02
- Localitate: Soisy sur Seine, Franta
AX Allure
Multumesc ptr promptitudine in primul rind, apoi ptr bunavointa. Nu am unde plana chiulasa, crezi ca nu este suficienta doar schimbarea garniturii ? Sint oarecum la tara , nu sint nici service-uri serioase prin zona, dar o sa intreb la un service , ei ce fac in cazuri de astea. Am uitat sa precizez, am cumparat duminica un alt Citroen Ax cu niste mici chestii in plus: inchid centralizata, geamuri electr fata, si functional si cu controlul tehnic facut in mai 2012, m-am scos. Ca sa vezi, fostul propietar mi-a spus ca ar trebuii schimbata garnitura de chiulasa fiindca nu a fost schimbata demult !!!! Radiatorul este nou , inseamna ca o fii infocat motorul cindva din cauza radiatorului
O sa ma binoclez la ea cind o sa am timp mai mult , prima chestie remarcata : dimineata nu o ia la prima cheie, bujiile ?. Multumesc, ne mai auzim.

" Omul care nu are ce face ori se insoara , ori isi cumpara masina "
-
- pasionat
- Mesaje: 272
- Membru din: Joi 03-Aug-2006 15:55
- Localitate: Bucuresti
Salut,
Cred ca ar tine si fara sa planezi chiulasa, dar este pacat de garnitura si de munca depusa.
Daca este cu vas de exansiune, unul negru montat pe partea dreapta a masinii pe contra aripa, vezi daca cumva este nivelul de antigel bine, ar trebui sa aiba un fel de paranteza de culoare rosie in interiorul vasului, nivelul trebuie sa fie pe la jumatatea parantezei cand motorul este rece, daca nu trebuie completat.Daca chiulasa este problema ar trebuii sa vezi daca atunci cand turezi motorul si cu capacul de la vasul de expansiune iti arunca antigelul afara din vas, atunci este problema cu garnitura, trebuie inlocuita, asa se manifesta la mine.
Iar cu ponirea de dimineata, eu o pornesc in felul urmator: ii pun contactul pana se aprinde beculetul de ulei/pompa injectie/buji incandescente las pana se sting beculetele de culoare portocalie daca iti fuctioneaza si o mai las pana se aude un clinchet de releu, este releul de la buji, atunci a decuplat si atunci ii dau sa porneasca si ar trebui sa porneasca din prima, daca nu trebuie verificate bujiile daca se incing, se desfac (cheie de 7 mm pentru fisa care prinde bujiile, iar dupa chei de 13 mm) sau mai este o varianta fara a le da jos dar eu nu am incercat-o, se desface doar fisa si cu un fir de la baterie (borna de +) se pune pe capatul acela cu filet al bujie firul de la baterie si daca face scantei cand atingi de borna + atunci inseamna ca ar fi bune bujiile.
Radiatorul daca a fost schimbat inseamna ca masina intradevar s-ar putea sa aiba o problema la partea de chiulasa, face presiune in timp din cauza garnituri care incepe sa se detelioreze.Trebuie sa vezi si radiatorul din bord (caloriferul) daca nu cumva curge, ca in tip se duce si el, trebuie sa bagi mainile in fantele acelea care dau aerul pe la picioare, sunt sub consola centrala, daca acolo este lichid nu este bine, trebuie schimbat si acel radiator.
Trebuie sa verifici si daca electro-vetilatorul iti functioneaza, are o termocupla pe radioator, ar trebui sa fie in partea de jos a radiatorul, si in ea sa vina o mufa, scoti mufa si bagi un fir pe ambii pini ai mufei avand in prealabil motorul pornit, daca se invarte este bine, pui mufa la loc, si lasi si motorul sa mearga vreo 20-25 minute la relantiu si ar cam trebui sa porneasca electro-ventilatorul, daca nu o ia trebuie schimbata termocupla.In prealabil trebuie sa vezi daca cumva ajunge antigel de la termostat (se afla in corpul acela care tine filtrul de motorina) la radiator, furtunul acela gros si scurt de vreo 30 cm lungime care vine in partea de sus a radiatorului trebuie sa fie cald/fierbinte dupa vreo 10-15 minute de mers la relantiul al motorului, ceea ce inseamna ca termostatul functioneaza, da drumul apei din motor sa ajunga in radiator, daca furtunul se incalzeste cumva odata cu mersul motorului la relantiu inseamna ca termostatul este pe deschis si nu isi face treaba.
Daca nu intelegi ceva imi dai de stire.
Cam cat te-a dus achizitia masini?
Cred ca ar tine si fara sa planezi chiulasa, dar este pacat de garnitura si de munca depusa.
Daca este cu vas de exansiune, unul negru montat pe partea dreapta a masinii pe contra aripa, vezi daca cumva este nivelul de antigel bine, ar trebui sa aiba un fel de paranteza de culoare rosie in interiorul vasului, nivelul trebuie sa fie pe la jumatatea parantezei cand motorul este rece, daca nu trebuie completat.Daca chiulasa este problema ar trebuii sa vezi daca atunci cand turezi motorul si cu capacul de la vasul de expansiune iti arunca antigelul afara din vas, atunci este problema cu garnitura, trebuie inlocuita, asa se manifesta la mine.
Iar cu ponirea de dimineata, eu o pornesc in felul urmator: ii pun contactul pana se aprinde beculetul de ulei/pompa injectie/buji incandescente las pana se sting beculetele de culoare portocalie daca iti fuctioneaza si o mai las pana se aude un clinchet de releu, este releul de la buji, atunci a decuplat si atunci ii dau sa porneasca si ar trebui sa porneasca din prima, daca nu trebuie verificate bujiile daca se incing, se desfac (cheie de 7 mm pentru fisa care prinde bujiile, iar dupa chei de 13 mm) sau mai este o varianta fara a le da jos dar eu nu am incercat-o, se desface doar fisa si cu un fir de la baterie (borna de +) se pune pe capatul acela cu filet al bujie firul de la baterie si daca face scantei cand atingi de borna + atunci inseamna ca ar fi bune bujiile.
Radiatorul daca a fost schimbat inseamna ca masina intradevar s-ar putea sa aiba o problema la partea de chiulasa, face presiune in timp din cauza garnituri care incepe sa se detelioreze.Trebuie sa vezi si radiatorul din bord (caloriferul) daca nu cumva curge, ca in tip se duce si el, trebuie sa bagi mainile in fantele acelea care dau aerul pe la picioare, sunt sub consola centrala, daca acolo este lichid nu este bine, trebuie schimbat si acel radiator.
Trebuie sa verifici si daca electro-vetilatorul iti functioneaza, are o termocupla pe radioator, ar trebui sa fie in partea de jos a radiatorul, si in ea sa vina o mufa, scoti mufa si bagi un fir pe ambii pini ai mufei avand in prealabil motorul pornit, daca se invarte este bine, pui mufa la loc, si lasi si motorul sa mearga vreo 20-25 minute la relantiu si ar cam trebui sa porneasca electro-ventilatorul, daca nu o ia trebuie schimbata termocupla.In prealabil trebuie sa vezi daca cumva ajunge antigel de la termostat (se afla in corpul acela care tine filtrul de motorina) la radiator, furtunul acela gros si scurt de vreo 30 cm lungime care vine in partea de sus a radiatorului trebuie sa fie cald/fierbinte dupa vreo 10-15 minute de mers la relantiul al motorului, ceea ce inseamna ca termostatul functioneaza, da drumul apei din motor sa ajunga in radiator, daca furtunul se incalzeste cumva odata cu mersul motorului la relantiu inseamna ca termostatul este pe deschis si nu isi face treaba.
Daca nu intelegi ceva imi dai de stire.
Cam cat te-a dus achizitia masini?
Saxo 1.5D 57 ponei an 2003
-
- just curious
- Mesaje: 5
- Membru din: Vin 24-Aug-2012 22:02
- Localitate: Soisy sur Seine, Franta
Multumesc , inca nu am avut nici o manifestare ostila,sper sa nici nu am . Vasul de expansiune este incorporat pe radiator.
Adevarul ca in afara de drumul de la cumparator, vreo 70 km, inca nu am folosit-o normal , sa zic asa.Masina a fost 650 euro, nu stiu cit va fii asigurarea
Adevarul ca in afara de drumul de la cumparator, vreo 70 km, inca nu am folosit-o normal , sa zic asa.Masina a fost 650 euro, nu stiu cit va fii asigurarea
" Omul care nu are ce face ori se insoara , ori isi cumpara masina "
-
- just curious
- Mesaje: 5
- Membru din: Vin 24-Aug-2012 22:02
- Localitate: Soisy sur Seine, Franta
-
- just curious
- Mesaje: 5
- Membru din: Vin 24-Aug-2012 22:02
- Localitate: Soisy sur Seine, Franta
-
- pasionat
- Mesaje: 272
- Membru din: Joi 03-Aug-2006 15:55
- Localitate: Bucuresti
Imi cer scuze daca ma bag in topicul omului, da am si eu cred aceiasi problema.
Tot ax 1,4d de franta
Anu trecut ia fost schimbata garnitura de chiulasa, chiulasa planata, pentru ca facea presiune pe instalatie. Nu stiu exact sa spun ce facea pentru ca era masina tatalui meu. Acum a trecut la mine si face din nou presiune.
Dupa ce opream motorul, dupa cateva minute arunca lichid de racire pe presul din dreapta, pe la calorifer, si tot am completat cu apa. M-am gandit ca nu-i bun capacul de la vasul de expansiune si l-am schimbat cu un alt capac de la un ax benzina pe care il mai am. Acum nu mai arunca apa inauntru si din ce-am observat nici nu pierde apa pe undeva. Vad totusi o urma pe vasul de expansiune care vine de la prea plin, insa pierderea e foarte mica. N-am apucat insa sa merg la drum lung ce face, dar in oras n-a mai facut probleme.
Acum intrebearea e, era de vina doar capacul de la vasul de expansiune? Furtunul care vine de la motor la radiator ar trebui sa fie tare la palpare?
Si cristian, in legatura cu asigurarea, stiu ca tatal meu a luat o adeverinta sau ceva de genul de la asirom unde a fost el asigurat in tara si a avut reducere si acolo. Incearca sa-i intrebi pe cei de la asigurari de acolo.
Tot ax 1,4d de franta

Anu trecut ia fost schimbata garnitura de chiulasa, chiulasa planata, pentru ca facea presiune pe instalatie. Nu stiu exact sa spun ce facea pentru ca era masina tatalui meu. Acum a trecut la mine si face din nou presiune.
Dupa ce opream motorul, dupa cateva minute arunca lichid de racire pe presul din dreapta, pe la calorifer, si tot am completat cu apa. M-am gandit ca nu-i bun capacul de la vasul de expansiune si l-am schimbat cu un alt capac de la un ax benzina pe care il mai am. Acum nu mai arunca apa inauntru si din ce-am observat nici nu pierde apa pe undeva. Vad totusi o urma pe vasul de expansiune care vine de la prea plin, insa pierderea e foarte mica. N-am apucat insa sa merg la drum lung ce face, dar in oras n-a mai facut probleme.
Acum intrebearea e, era de vina doar capacul de la vasul de expansiune? Furtunul care vine de la motor la radiator ar trebui sa fie tare la palpare?
Si cristian, in legatura cu asigurarea, stiu ca tatal meu a luat o adeverinta sau ceva de genul de la asirom unde a fost el asigurat in tara si a avut reducere si acolo. Incearca sa-i intrebi pe cei de la asigurari de acolo.
-
- pasionat
- Mesaje: 272
- Membru din: Joi 03-Aug-2006 15:55
- Localitate: Bucuresti
Pai cu radiatorul/calorifeul cel care este in bord, s-ar putea sa fie fisuat din cauza presiunii din instalatia de racire.Furtunul de la racie trebuie sa fie moale cand il strangi.
Aerisirea sistemului de racire poate nu este facuta cum trebuie.Trebuie pus un vas deasupra vasului de expansiune a masinii si completat cu antigel, si deabia atuncea incepe si se face aerisirea avand in prealabil motorul pornit.Se lasa pana se incalzeste si incepe si deschide termostatul si porneste electroventilatorul, se desfac cele 2 capacele de aerisire unul langa vasul de expansiune si unul in capatul acela de la unul din furtunele care merge la calorifer, trebuie sa iasa antigel fara aer si atunci se strang capacelele se da jos vasul suplimentar de deasupra vasului de expansiune.
Se porneste motorul neavand capacul pus la vasul de expansiune si daca atunci cand o accelerezi tot mai aunca apa din vas inseamna ca devina este ceva pe la chiulasa.
Aerisirea sistemului de racire poate nu este facuta cum trebuie.Trebuie pus un vas deasupra vasului de expansiune a masinii si completat cu antigel, si deabia atuncea incepe si se face aerisirea avand in prealabil motorul pornit.Se lasa pana se incalzeste si incepe si deschide termostatul si porneste electroventilatorul, se desfac cele 2 capacele de aerisire unul langa vasul de expansiune si unul in capatul acela de la unul din furtunele care merge la calorifer, trebuie sa iasa antigel fara aer si atunci se strang capacelele se da jos vasul suplimentar de deasupra vasului de expansiune.
Se porneste motorul neavand capacul pus la vasul de expansiune si daca atunci cand o accelerezi tot mai aunca apa din vas inseamna ca devina este ceva pe la chiulasa.
-
- pasionat
- Mesaje: 272
- Membru din: Joi 03-Aug-2006 15:55
- Localitate: Bucuresti
Trebuie sa verifici si daca functioneaza termostatul, este conducta care pleaca din chiulasa si se duce direct in radiatr sus, daca atunci cand este motorul rece si cand il pornesti si dupa 5-10 minute de mers la relantiu se incalzeste treptat insemna ca functioneaza.
Mai trebuie verificat daca pleaca si electroventilatorul pentru a raci antigelul, ar trebui sa porneasca dupa 25-30 de minute la mersul de relantiu.
Sau poate chiuloasa a fost facuta de cineva care nu s-a priceput sau a zis ca a facut-o cum am patit eu la a mea, am dus-o la service sa-i fac chiulasa, schimb de garnitura si ce mai trebuie, e a mers o luna de zile si dupa a inceput sa faca la fel cu dat apa afara din vasul de expansiune, radiatoarele le schimbasem, ulterior ca picurau si ele.
Asa am decis sa ii fac eu chiulasa si merge masina de 1 an si ceva si vreo 10-11.000 km fara probleme cand am mers ultima oara cu ea, pentru ca am vandut-o.
Daca mai sunt alte intrebari sunt numai ochii.
Mai trebuie verificat daca pleaca si electroventilatorul pentru a raci antigelul, ar trebui sa porneasca dupa 25-30 de minute la mersul de relantiu.
Sau poate chiuloasa a fost facuta de cineva care nu s-a priceput sau a zis ca a facut-o cum am patit eu la a mea, am dus-o la service sa-i fac chiulasa, schimb de garnitura si ce mai trebuie, e a mers o luna de zile si dupa a inceput sa faca la fel cu dat apa afara din vasul de expansiune, radiatoarele le schimbasem, ulterior ca picurau si ele.
Asa am decis sa ii fac eu chiulasa si merge masina de 1 an si ceva si vreo 10-11.000 km fara probleme cand am mers ultima oara cu ea, pentru ca am vandut-o.
Daca mai sunt alte intrebari sunt numai ochii.
Astazi verific ce mi-ai spus si revin cu un reply. Vreau sa fac masina pentru ca va face drumuri bacau iasi destul de des si nu-mi permit sa stau pe margine drumului.
Multumesc pentru ajutor!
Deci, am probat acum. Termostatul vad ca deschide s-a incalzit furtunul treptat. Ventilatorul insa nu a pornit nici dupa 40 de minute...
Am citit cum ai scris ca se verifica. Deci pun un cablu intre cei doi pini ai mufei care vine in josul radiatorului? Fac asta cu motorul pornit?
Multumesc pentru ajutor!
Deci, am probat acum. Termostatul vad ca deschide s-a incalzit furtunul treptat. Ventilatorul insa nu a pornit nici dupa 40 de minute...
Am citit cum ai scris ca se verifica. Deci pun un cablu intre cei doi pini ai mufei care vine in josul radiatorului? Fac asta cu motorul pornit?
-
- pasionat
- Mesaje: 272
- Membru din: Joi 03-Aug-2006 15:55
- Localitate: Bucuresti
Srg93 scrie:
Deci, am probat acum. Termostatul vad ca deschide s-a incalzit furtunul treptat. Ventilatorul insa nu a pornit nici dupa 40 de minute...
Am citit cum ai scris ca se verifica. Deci pun un cablu intre cei doi pini ai mufei care vine in josul radiatorului? Fac asta cu motorul pornit?
Cu motorul pornit trebuie sau chiar si cu contactul la ultima treapta unde se aprind toate becurile.
Daca nu pleaca nu e bine ca se incinge motorul.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO