Pagina 1 din 1

AX- capsula vacuum pentru avans

Scris: Lun 13-Iun-2005 20:27
de bassu
Salutare, am o mica-mare problema:
Membrana vacuumatica de la avans a AX-ului meu din '87 (1124cmc) cu delcou electromagnetic, a binevoit sa ... nu mai fie virgina .. sa zicem.
Nu costa mult un vacuum (doar 15 Euro + taxe) dar, cum noi suntem romani, indiferent de nationalitatea masinii, incercam sa punem piese autohtone.
Deci: ... pe scurt: A inlocuit cineva o capsula de vacuum de pe Oltcit pe AX? Pentru ca eu dau de urmatoarea problema ... arcul de retractie a membranei, la AX este in interiorul capsulei, si la Oltcit este afara. Din aceasta cauza, tija capsulei de Oltcit nu intra in lacasul celei de la AX din delcou. Intrebarea este: Exista vre-un model de capsula vacumatica la Oltcit care sa aiba arcul in interior? (12 TRS????- care are delcou electromagnetic)
Merci mult. Salutare.

Scris: Mar 14-Iun-2005 08:50
de nicum
Nu stiu raspunsul la intrebarea ta, dar doar daca se potriveste la fix poti sa incerci sa pui o piesa de oltcit. Altfel risti sa ramii in drum. E extrem de recomandat sa pui o piesa originala, in locul unei lucraturi romanesti.

Scris: Mar 14-Iun-2005 23:41
de bassu
Asa am si facut, am comandat piesa la BOSCH, si astept 5 zile lucratoare sa vina din Germania.
E drept, poate gaseam si la magazinele de piese auto straine, dar daca tot am pe cineva la BOSCH, am zis sa profit.
In rest... mai nou m-am trezit ca vreau sa-mi pun un turbo mic... :))
Nu stiu daca o sa tina vibrochenul ... dar ma gandeam sa incerc.
A mai facut cineva asa ceva la un Citroen AX sau BX? Sa puna turbo pe un motor care initial era fara?
Poate credeti ca sunt un pic nebun (nu ca n-as fi) dar AX-ul asta mi-a dat mult de furca ... si m-am gandit sa-i fac o surpriza... sa il fac frate cu CHALLANGER ... daca rezista... ramane in familie :)

Scris: Joi 16-Iun-2005 22:01
de khan
sint cam multe de modificat, indiferent de motor, daca vrei sa pui o turbina. in primul rind trebuie o turbina, in al doilea alte pistoane, cu capul mai gros, in al treilea rind, trebuie aflat daca in bloc, pe buza cilindrilor, in partea de jos, se afla un traseu de ulei cu presiue pe care vor trebui montate niste aspersoare care sa arunce ului sub capul pistonul pentru a-l mentine la o anumita temperatura. apoi ar trebui gasita o modalitate de a ranforsa cumva arborele cotit sau de a pune unul de la un motor mai mare (cel de 1360 de ex). ar mai trebui si o supapa de descarcare montata pe traseul de supraalimentare menita sa descarce presiunea care continua sa se produca in frina de motor cu piciorul ridicat de pe acceleratie. ar mai trebui si chiulasa tot de la 1360, cea normala nu va rezista presiunii suplimentare. nu in ultimul rind ar trebui revizuit ambreiajul (marit diametrul...) si pusa o cutie cu rapoarte mai lungi. cea de 1360 cu 5 trepte ar fi ok cred. mai urmeaza un alt esapament - mai gros si eventual un intercooler. nici planetarele nu ar fi de neglijat. cred ca e cam costisitor daca pui ca o turbina SH buna e vreo 2-300 Euro. mai simplu ar fi cred sa adaptezi un motor turbo, dar nu stiu sa spun acum ce s-ar potrivi mai bine la ax. bafta!