Pagina 3 din 4

Scris: Lun 13-Mar-2006 21:07
de Teo-Onesti
Mdeah...Am avut ghinion! :( N-a mers!Cred era ceva mai bine daca luam cuzineti la R2!Am pus cuzinetii noi dar tot joaca biela pe maneton(ceva mai putin ca inainte).Bataia la motor se aude ceva mai putin,dar am luat hotararea sa schimb motorul.Am gasit unul de Peugeot 1.9 benzina,e desfacut,n-are uzura deloc pe cilindrii.Omul vrea 8-9 mil cu tot cu montaj pe masina.Ce ziceti,merita?

Scris: Lun 13-Mar-2006 23:25
de WLD
pretul e ok, dar cred ca vei avea ceva probleme cu adaptarea pompei hidraulice.

n

Scris: Sâm 18-Mar-2006 09:55
de Teo-Onesti
Oare as putea sa iau tot "interiorul"(bucse-cilindri,linia,chiulasa) de la motorul de Peugeot si sa-l bag in blocul motor pe care il am eu pe masina?In felul asta as evita si o vizita pe la RAR si eventualele nepotriviri de prinderi ale accesoriilor pe motor...nu?

Scris: Sâm 18-Mar-2006 16:44
de nitro_od
daca este acelash tip de motor (inclusiv capacitatea) cu sigurantza se potriveshte.
nu vad insa de ce te-ai complica sa iei un motor care presupune deja uzura in loc sa itzi procuri doar piesele de care ai nevoie.
daca imi spui ce model de motor ai (toate datele, capacitate, model de mashina, cod eventual) shi ce anume este stricat la el shi ma pot interesa de piese pt tine.
pe mine m-a costat reparatzia dupa cum urmeaza: arbore cotit+cuzinetzii totzi(biela+palier)+ biela defecta....3.5mil(100E); 2 pistoane.....1mil; set segmentzi MAHLE .......2mil; garnitura chiulasa...700mii; 1tub silicon.....70mii.
fa socoteala shi gandeshte-te ca acum am un motor cu compresie beton care nu da gaze shi nu haleshte ulei.
de la motorul pe care vrei sa-l achizitzionezi potz folosi arborele shi cuzinetzi, eventual o biela.
daca incerci sa foloseshti segmentzii s-ar putea sa ai shanse de succes cam 30% cauza fiind rodarea neuniforma a segmentzilor .
e ffff putzin probabil sa-i nimereshti tocmai in ovalitatea in care au lucrat.
sfat: ai 2 variante
1 schimbi arborele, cuzinetzii (totzi), fcapac biela afectata. asta ca sa nu mai desfaci chiulasa ca ar presupune costuri aproape duble.
2 prima varianta la care adaugi biela in intregime , segmentzi noi, garnitura chiulasa (obligatoriu rectifici chiulasa) .
presupune costuri mai mari dar daca vrei sa pastrezi mashina merita sa faci pasul!
cum spuneam....te pot ajuta daca vrei .

Scris: Sâm 18-Mar-2006 16:51
de nitro_od
scuze pentru revenire
daca totushi optezi pentrumotorul de peugeot......
scoate sgmentzii shi baga-i pe piston la 1/3 adancime de la fatza blocului shi masoara fanta pe care o fac.
daca e mai mare de 0.5mm deja nu merita sa te deranjezi.
ceea ce tzi-a aratat proprietarul motorului este uzura cilindrilor care, la un motor bun (adika de marca nu dacia sau genul) se preteaza la 2 sau chiar 3 randuri de segmentzi multzumita duritatzii shi suprafetzei de lucru mari in comparatzie cu segmentul.

g

Scris: Sâm 18-Mar-2006 19:24
de Teo-Onesti
La motorul de peugeot am vazut camasile(toate 4) scoase afara cu tot cu pistoane inauntru,deci nu a miscat segmentii de pe pozitia lor,si nu aveau deloc uzura.Pe mine ma incanta ca e materialul original,facut chiar de Citroen,nu cine stie pe unde(Turcia,etc)Eu ma intrebam daca s-ar potrivi in blocul meu de XM camasile astea cu totul,si jos sa pun arborele.De ce sa rectific chiulasa?Si inca ceva: la motorul meu asta stricat,aveam 270.000 km dar ulei imi lua cam 5-700 ml intre schimburi(cam la 6-8000 km)...

Scris: Sâm 18-Mar-2006 23:31
de WLD
Ce cod motor ai Teo? Trebuie sa fie XU10XXX. Nu merg piesele de XU9XXX pe el. In primul rand pentru ca motoarele XU10 (la Xantia cel putin, care sunt la fel cu cele de Xm din cate stiu, nu au camasi amovibile) :idea:

j

Scris: Dum 19-Mar-2006 00:47
de Teo-Onesti
Pe certificat la mine scrie la motor:RFZ-XU1J2.Are 1998 cm3,89 kw.

Scris: Lun 20-Mar-2006 11:47
de WLD
RFZ e XU10J2. E bloc de fonta cu cilindrii alezati in el. Nu poti folosi piesele de la XU9 de 1905cc. poti folosi injectia ta pe motorul de 1905, sau chiulasa ta pe un bloc XU9. Poti folosi si un motor complet de 1905, pentru ca are aceleasi prinderi pe cutie si tampoane, dar vei avea ceva de adaptat la pompa hidraulica si posibil alternator. Mai cauta pe la dezmembrari, poate gasesti un motor de 1998 - s-a montat pe Xm, Xantia, Zx, Peugeot 405 dupa 92, 306, si 406

Scris: Lun 20-Mar-2006 22:08
de Teo-Onesti
Merci !

o

Scris: Mar 04-Apr-2006 13:54
de Teo-Onesti
Chiar ai avut dreptate cu adaptarea pt pompa hidraulica si alternator.Motorul e montat(cel de peugeot 405) dar imi mai trebuie un suport pt pompa hidraulica.

Scris: Mie 05-Apr-2006 09:26
de WLD
Ce ai montat pana la urma? Motorul de 1.9 complet sau blocul de 1.9 cu chiulasa ta? Cum merge?

j

Scris: Mie 05-Apr-2006 20:52
de Teo-Onesti
S-a montat motorul complet de peugeot.Inca nu stiu cum merge pt ca nu am fost dupa masina din cauza ca nu a gasit suport pt pompa hidraulica.Trebuie sa dea comanda pt. unul...

Scris: Mar 11-Apr-2006 13:23
de khan
pai nu poti lua suportul de pe celalalt motor?

e

Scris: Mar 11-Apr-2006 18:09
de Teo-Onesti
Nu se potriveau prinderi si nu mai stiu ce chestii.Acum s-a rezolvat.A trebuit si alta pompa de ulei hidrtaulic ca aia nu se mai potrivea nicicum.Acum faza e ca nu sunt multumit cum trage motorul.Am mai avut acelasi comportament la motorul precedent si am dus masina la un service unde mi-a pus cureaua la distributie dupa carte si a constatat ca era pusa aiurea cu 4 dinti.La fel nici la aia nu mergea masina mai mult de 140km/h,nu tragea in demaraje si se ineca la turatii mici cand incercam sa accelerez.Omul care mi-a pus motorul asta baga mana in foc ca e pus bine la punct.Zice ca a facut peste suta de motoare.Oricum,pt. siguranta mea,o sa merg din nou la acel service sa vad daca e bine pus la punct.