pompa de injectie ?

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

Stefan_M
simpatizant
Mesaje: 79
Membru din: Lun 24-Ian-2005 14:14
Localitate: BUCURESTI

pompa de injectie ?

Mesajde Stefan_M » Vin 12-Iun-2009 11:16

Masina: XM 2.1 TD 1995, injectie electronica
Problema: in urma cu aprox. 1 luna am schimbat uleiul si filtrul, dupa ce, in prealabil, adaugasem in vechiul ulei o solutie de curatat motorul, cu care trebuia sa merg max 15 km inainte de schimbare. Din motive obiective am mers vreo 55 pana la schimbul de ulei, timp in care (dupa 15 km) a inceput sa se aprinda pe bord, la inceput intermitent si apoi continuu, becul portocaliu care indica probleme la motor (injectie, gestiunea electronica, etc.). Am ignorat problema crezand ca dupa schimbul de ulei problema se va rezolva de la sine, dar n-a fost asa. Pana acum am mers 700 km si tot nu s-a rezolvat. Motorul merge la fel de bine ca inainte, poate chiar putin mai bine (uleiul nu mai fusese schimbat de mult, masina fiind recent inmatriculata), uleiul pus este TOTAL 9000 (5 W 40), cu un aditiv bun (baza ceramica), masina nu mai are alte probleme (RAR efectuat).
Ar fi o singura problema: pompa de injectie (electronica) nu arata prea bine (se pare ca a fost sparta si lipita ulterior, asa au spus cei care au vazut-o), acesta fiind motivul pentru care cred ca becul aprins pe bord are legatura mai mult cu starea pompei decat cu schimbul intarziat de ulei (cineva imi spunea ca faptul ca aprinderea becului de bord odata cu schimbul de ulei ar fi doar o coincidenta). Mentionez ca inainte de schimbul de ulei (care a fost facut putin inainte de vizita la RAR in mai 2009), am circulat cu masina 400 km acum 2 ani cand am cumparat-o (drumul Sebes-Bucuresti), si max 100 km prin Bucuresti de atunci pana acum, cand am inscris-o.

Pareri, sugestii, ce-as putea sa fac (schimbarea pompei e evident ca tb facuta), daca problema poate fi legata de altceva... In cartea tehnica a masinii scrie ca mersul indelungat cu acest martor de bord aprins poate duce la distrugerea catalizatorului.
"Un curcubeu care sta pe cer mai mult de 10 minute ajunge sa nu mai fie privit de nimeni"

Avatar utilizator
mihaistan
Moderator
Mesaje: 2570
Membru din: Lun 04-Feb-2008 20:49
Localitate: Ploiesti

Mesajde mihaistan » Vin 12-Iun-2009 11:27

in legatura cu uleiul! avand acelas motor.. iti spun din surse sigure !
Treaba sta cam asa ! cold climate= 10w-40 , moderate climate 15w-40 !
asa ca 5w40 ! mai ales ca nu este un motor tocmai nou ! este prea subtire !
TOTCITRO Serv & Customs Atelier dedicat Citroen / Intretinere si Upgrade

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7664
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: GB
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Vin 12-Iun-2009 21:04

becul ala de avarie motor poate fi aprins chiar si din cauza catalizatorului sau a sondei; daca era o problema cu modulul electronic al pompei sau cu ecu, masina mergea total aiurea, dar daca spui ca merge ok, atunci verifica prima data ce ti-am spus eu, sau... cel mai inteligent ar fi sa mergi la tester, pt ca ai serie 2 si se poate diagnostica.
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]

Stefan_M
simpatizant
Mesaje: 79
Membru din: Lun 24-Ian-2005 14:14
Localitate: BUCURESTI

pompa

Mesajde Stefan_M » Sâm 13-Iun-2009 08:44

mihaistan scrie:in legatura cu uleiul! avand acelas motor.. iti spun din surse sigure !
Treaba sta cam asa ! cold climate= 10w-40 , moderate climate 15w-40 !
asa ca 5w40 ! mai ales ca nu este un motor tocmai nou ! este prea subtire !


Nu te contrazic in legatura cu tipul uleiului ce ar trebui folosit, dar crezi ca asta ar putea fi un motiv pt. aprinderea acelui martor? Eu ma indoiesc si iti spun si de ce: la XM 2.0 i 16 valve (1997), care il am de 5 ani, am folosit si folosesc acelasi ulei si nu mi s-a aprins niciodata acel bec (masina are aprox acelasi nr de km-300.000- ca si dieselul-280.000).
Si oricum martorul a inceput sa se aprinda inainte sa schimb uleiul (in momentul schimbului deja statea aprins permanent cand porneam motorul).

Deci...
"Un curcubeu care sta pe cer mai mult de 10 minute ajunge sa nu mai fie privit de nimeni"

Avatar utilizator
mihaistan
Moderator
Mesaje: 2570
Membru din: Lun 04-Feb-2008 20:49
Localitate: Ploiesti

Mesajde mihaistan » Sâm 13-Iun-2009 09:13

nu compara benzina cu dieselu ! :wink: la un motor cu atatia km.. sa folosesti ulei asa subtire... dupa parerea mea e crima :roll:
TOTCITRO Serv & Customs Atelier dedicat Citroen / Intretinere si Upgrade

Avatar utilizator
stan cristian
pasionat
Mesaje: 530
Membru din: Mie 30-Iun-2004 22:30
Localitate: ploiesti

Mesajde stan cristian » Sâm 13-Iun-2009 09:19

Deci.... la tester cu ea... :lol:
,, WE MAKE HONEY OUT OF DOGSHIT , MIRACLES TAKE LONGER AND COST A LOT MORE ,,

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7664
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: GB
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Lun 15-Iun-2009 00:52

si ca o concluzie, nu are treaba becul ala cu uleiul; daca era ceva de la ulei, se aprindea becul de la presiunea uleiului, altceva nu;
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]

Avatar utilizator
mihaistan
Moderator
Mesaje: 2570
Membru din: Lun 04-Feb-2008 20:49
Localitate: Ploiesti

Mesajde mihaistan » Lun 15-Iun-2009 09:25

nu am zis.. ca becul este aprins din pricina uleiului ! am zis doar ca uleiul este prea subtire pentru motor ! si nu ii face bine deloc :wink:
TOTCITRO Serv & Customs Atelier dedicat Citroen / Intretinere si Upgrade

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7664
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: GB
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Lun 15-Iun-2009 13:37

mihai, concluzia nu era pt tine, ci pentru primul post al topicului, pentru nedumerirea lui stefan ca poate o fi sau nu de acolo, etc...
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]


Înapoi la “Mecanica - XM”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187762
    Total subiecte 18621
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11707
    Cel mai nou membru catalinos