pompa de injectie ?
Scris: Vin 12-Iun-2009 11:16
Masina: XM 2.1 TD 1995, injectie electronica
Problema: in urma cu aprox. 1 luna am schimbat uleiul si filtrul, dupa ce, in prealabil, adaugasem in vechiul ulei o solutie de curatat motorul, cu care trebuia sa merg max 15 km inainte de schimbare. Din motive obiective am mers vreo 55 pana la schimbul de ulei, timp in care (dupa 15 km) a inceput sa se aprinda pe bord, la inceput intermitent si apoi continuu, becul portocaliu care indica probleme la motor (injectie, gestiunea electronica, etc.). Am ignorat problema crezand ca dupa schimbul de ulei problema se va rezolva de la sine, dar n-a fost asa. Pana acum am mers 700 km si tot nu s-a rezolvat. Motorul merge la fel de bine ca inainte, poate chiar putin mai bine (uleiul nu mai fusese schimbat de mult, masina fiind recent inmatriculata), uleiul pus este TOTAL 9000 (5 W 40), cu un aditiv bun (baza ceramica), masina nu mai are alte probleme (RAR efectuat).
Ar fi o singura problema: pompa de injectie (electronica) nu arata prea bine (se pare ca a fost sparta si lipita ulterior, asa au spus cei care au vazut-o), acesta fiind motivul pentru care cred ca becul aprins pe bord are legatura mai mult cu starea pompei decat cu schimbul intarziat de ulei (cineva imi spunea ca faptul ca aprinderea becului de bord odata cu schimbul de ulei ar fi doar o coincidenta). Mentionez ca inainte de schimbul de ulei (care a fost facut putin inainte de vizita la RAR in mai 2009), am circulat cu masina 400 km acum 2 ani cand am cumparat-o (drumul Sebes-Bucuresti), si max 100 km prin Bucuresti de atunci pana acum, cand am inscris-o.
Pareri, sugestii, ce-as putea sa fac (schimbarea pompei e evident ca tb facuta), daca problema poate fi legata de altceva... In cartea tehnica a masinii scrie ca mersul indelungat cu acest martor de bord aprins poate duce la distrugerea catalizatorului.
Problema: in urma cu aprox. 1 luna am schimbat uleiul si filtrul, dupa ce, in prealabil, adaugasem in vechiul ulei o solutie de curatat motorul, cu care trebuia sa merg max 15 km inainte de schimbare. Din motive obiective am mers vreo 55 pana la schimbul de ulei, timp in care (dupa 15 km) a inceput sa se aprinda pe bord, la inceput intermitent si apoi continuu, becul portocaliu care indica probleme la motor (injectie, gestiunea electronica, etc.). Am ignorat problema crezand ca dupa schimbul de ulei problema se va rezolva de la sine, dar n-a fost asa. Pana acum am mers 700 km si tot nu s-a rezolvat. Motorul merge la fel de bine ca inainte, poate chiar putin mai bine (uleiul nu mai fusese schimbat de mult, masina fiind recent inmatriculata), uleiul pus este TOTAL 9000 (5 W 40), cu un aditiv bun (baza ceramica), masina nu mai are alte probleme (RAR efectuat).
Ar fi o singura problema: pompa de injectie (electronica) nu arata prea bine (se pare ca a fost sparta si lipita ulterior, asa au spus cei care au vazut-o), acesta fiind motivul pentru care cred ca becul aprins pe bord are legatura mai mult cu starea pompei decat cu schimbul intarziat de ulei (cineva imi spunea ca faptul ca aprinderea becului de bord odata cu schimbul de ulei ar fi doar o coincidenta). Mentionez ca inainte de schimbul de ulei (care a fost facut putin inainte de vizita la RAR in mai 2009), am circulat cu masina 400 km acum 2 ani cand am cumparat-o (drumul Sebes-Bucuresti), si max 100 km prin Bucuresti de atunci pana acum, cand am inscris-o.
Pareri, sugestii, ce-as putea sa fac (schimbarea pompei e evident ca tb facuta), daca problema poate fi legata de altceva... In cartea tehnica a masinii scrie ca mersul indelungat cu acest martor de bord aprins poate duce la distrugerea catalizatorului.