Pagina 1 din 1

pompa de injectie ?

Scris: Vin 12-Iun-2009 11:16
de Stefan_M
Masina: XM 2.1 TD 1995, injectie electronica
Problema: in urma cu aprox. 1 luna am schimbat uleiul si filtrul, dupa ce, in prealabil, adaugasem in vechiul ulei o solutie de curatat motorul, cu care trebuia sa merg max 15 km inainte de schimbare. Din motive obiective am mers vreo 55 pana la schimbul de ulei, timp in care (dupa 15 km) a inceput sa se aprinda pe bord, la inceput intermitent si apoi continuu, becul portocaliu care indica probleme la motor (injectie, gestiunea electronica, etc.). Am ignorat problema crezand ca dupa schimbul de ulei problema se va rezolva de la sine, dar n-a fost asa. Pana acum am mers 700 km si tot nu s-a rezolvat. Motorul merge la fel de bine ca inainte, poate chiar putin mai bine (uleiul nu mai fusese schimbat de mult, masina fiind recent inmatriculata), uleiul pus este TOTAL 9000 (5 W 40), cu un aditiv bun (baza ceramica), masina nu mai are alte probleme (RAR efectuat).
Ar fi o singura problema: pompa de injectie (electronica) nu arata prea bine (se pare ca a fost sparta si lipita ulterior, asa au spus cei care au vazut-o), acesta fiind motivul pentru care cred ca becul aprins pe bord are legatura mai mult cu starea pompei decat cu schimbul intarziat de ulei (cineva imi spunea ca faptul ca aprinderea becului de bord odata cu schimbul de ulei ar fi doar o coincidenta). Mentionez ca inainte de schimbul de ulei (care a fost facut putin inainte de vizita la RAR in mai 2009), am circulat cu masina 400 km acum 2 ani cand am cumparat-o (drumul Sebes-Bucuresti), si max 100 km prin Bucuresti de atunci pana acum, cand am inscris-o.

Pareri, sugestii, ce-as putea sa fac (schimbarea pompei e evident ca tb facuta), daca problema poate fi legata de altceva... In cartea tehnica a masinii scrie ca mersul indelungat cu acest martor de bord aprins poate duce la distrugerea catalizatorului.

Scris: Vin 12-Iun-2009 11:27
de mihaistan
in legatura cu uleiul! avand acelas motor.. iti spun din surse sigure !
Treaba sta cam asa ! cold climate= 10w-40 , moderate climate 15w-40 !
asa ca 5w40 ! mai ales ca nu este un motor tocmai nou ! este prea subtire !

Scris: Vin 12-Iun-2009 21:04
de dj01fad
becul ala de avarie motor poate fi aprins chiar si din cauza catalizatorului sau a sondei; daca era o problema cu modulul electronic al pompei sau cu ecu, masina mergea total aiurea, dar daca spui ca merge ok, atunci verifica prima data ce ti-am spus eu, sau... cel mai inteligent ar fi sa mergi la tester, pt ca ai serie 2 si se poate diagnostica.

pompa

Scris: Sâm 13-Iun-2009 08:44
de Stefan_M
mihaistan scrie:in legatura cu uleiul! avand acelas motor.. iti spun din surse sigure !
Treaba sta cam asa ! cold climate= 10w-40 , moderate climate 15w-40 !
asa ca 5w40 ! mai ales ca nu este un motor tocmai nou ! este prea subtire !


Nu te contrazic in legatura cu tipul uleiului ce ar trebui folosit, dar crezi ca asta ar putea fi un motiv pt. aprinderea acelui martor? Eu ma indoiesc si iti spun si de ce: la XM 2.0 i 16 valve (1997), care il am de 5 ani, am folosit si folosesc acelasi ulei si nu mi s-a aprins niciodata acel bec (masina are aprox acelasi nr de km-300.000- ca si dieselul-280.000).
Si oricum martorul a inceput sa se aprinda inainte sa schimb uleiul (in momentul schimbului deja statea aprins permanent cand porneam motorul).

Deci...

Scris: Sâm 13-Iun-2009 09:13
de mihaistan
nu compara benzina cu dieselu ! :wink: la un motor cu atatia km.. sa folosesti ulei asa subtire... dupa parerea mea e crima :roll:

Scris: Sâm 13-Iun-2009 09:19
de stan cristian
Deci.... la tester cu ea... :lol:

Scris: Lun 15-Iun-2009 00:52
de dj01fad
si ca o concluzie, nu are treaba becul ala cu uleiul; daca era ceva de la ulei, se aprindea becul de la presiunea uleiului, altceva nu;

Scris: Lun 15-Iun-2009 09:25
de mihaistan
nu am zis.. ca becul este aprins din pricina uleiului ! am zis doar ca uleiul este prea subtire pentru motor ! si nu ii face bine deloc :wink:

Scris: Lun 15-Iun-2009 13:37
de dj01fad
mihai, concluzia nu era pt tine, ci pentru primul post al topicului, pentru nedumerirea lui stefan ca poate o fi sau nu de acolo, etc...