Problema pornire neelucidata-rog specialistii sa ma ajute !

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
Teo-Onesti
pasionat
Mesaje: 514
Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
Localitate: Onesti(Bacau)

Problema pornire neelucidata-rog specialistii sa ma ajute !

Mesajde Teo-Onesti » Sâm 19-Noi-2005 21:37

Am de cateva luni bune(de fapt peste un an) o problema cu pornirea masinii:PORNESTE GREU !!!Dimineata la prima ora,porneste fara probleme.Daca o las sa mearga 1-2-3 min si o opresc,pot s-o repornesc imediat sau dupa mai mult timp si o ia fara probleme.Chestia pe care am observat-o eu e ca imediat ce apa trece de 50 de grade,porneste din nou greu(adica invarte electromotorul de vreo 10-15 ori pana o ia).Sa zicem ca apa are 80 de grade:opresc motorul:daca vreau sa repornesc in timp de pana la 1 minut,o ia relativ repede;daca o las 2-3-4>minute,din nou apare problema de pornire.Deci,in momentul in care se incalzeste,ceva nu mai lucreaza bine.MENTIUNI:in vara asta(prin august) am rectificat chiulasa de la A-Z,am fost la un f bun mecanic din BC si a pus-o la punct(era cu 4 dinti sarita),am schimbat bujiile,fisele,filtrele toate,am verificat injectoarele,am testat calculatorul de bord.Nu mai stiu ce sa-i mai fac!Vad ca de vreo 2 saptamani a mai aparut o problema:dupa ce pornesc motorul,cateodata,pana ce se incalzeste apa spre 50-60 de grade,merge in 2-3 pistoane(tremura urat,n-are putere,se simte si la esapament daca pun palma,si scoate mult abur la spate,am observat ca si bolboroseste ulei pe la capacul de la axul cu came atat vreme cat merge asa intrerupt).Am observat ca treaba asta dispare cam atunci cand apa ajunge pe la 60 de grade(deci nici nu mai bolboroseste,nici nu mai tremura...).Aveti vreo idee despre ce ar putea fi?V-as ramane recunoscator sa-i dea cineva de cap si sa pot sa pornesc si eu normal ,la prima cheie!

Avatar utilizator
Ford_V6
pasionat
Mesaje: 469
Membru din: Dum 26-Dec-2004 13:49
Localitate: Ploiesti/Bucuresti

Mesajde Ford_V6 » Sâm 19-Noi-2005 22:30

ulei e normal da bolboroseasca sus la axa pentru ca vorbim de un motor OHC cu axa sus.

Problema cu pornirea poate sa fie din un milion de locuri :((

Oricum dupa ce descrii tu e o problema de amestec sarac (abur la spate si pornit greu cald )

E posibil sa nu lucreze senzorul de temp de aer din debitmetru sau unul din senzorii de temp de pe motor. Daca aprinderea este pusa la punct (capac delco, fise. rotor ) atunci este clar ca ECU nu da amestecul corect la cald.

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Sâm 19-Noi-2005 23:39

Ce injectie este? Verifica "cutia cu sertar" pt. aer aditional. Scoti furtunele si o cureti cu wd40.

Avatar utilizator
Teo-Onesti
pasionat
Mesaje: 514
Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
Localitate: Onesti(Bacau)

p

Mesajde Teo-Onesti » Sâm 19-Noi-2005 23:39

Pai nu stiu daca are delcou sau nu.Stiu ca are aprindere electronica.Ar trebui sa desfac chestia aia de unde ies fisele>?Asa e,abur imi da f, tare cand merge sacadat.Cum se incalzeste ,nu mai da aproape nimic pe toba.pe mine ma intereseaza de ce ramane in 2-3 pistoane cateodata cand e rece motorul,si de ce imi porneste asa de greu la cald!Omor asa si baterie si electromotor.Zicea cineva ca sonda lampda ar putea avea probleme?Sau are ceva la avans?La astea cum se regleaza avansul?

Avatar utilizator
Teo-Onesti
pasionat
Mesaje: 514
Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
Localitate: Onesti(Bacau)

r

Mesajde Teo-Onesti » Sâm 19-Noi-2005 23:48

Care e cutia cu sertar?Injectia cred ca e motronic.Uite o poza de motor identic: Imagine

Avatar utilizator
Ford_V6
pasionat
Mesaje: 469
Membru din: Dum 26-Dec-2004 13:49
Localitate: Ploiesti/Bucuresti

Mesajde Ford_V6 » Dum 20-Noi-2005 01:43

problema poate fii de la un injector care nu mai lucreaza cum trebuie si d'aia ramai in 3 pistoane . . .problema de aprindere nu cred sa fie pentru ca trebuia sa-ti dea fum negru.

Incearca sa probezi cu alte injectoare.

Avatar utilizator
Teo-Onesti
pasionat
Mesaje: 514
Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
Localitate: Onesti(Bacau)

a

Mesajde Teo-Onesti » Dum 20-Noi-2005 02:24

Injectoarele le-am verificat acum vreo 2-3 luni.Erau stas!Totusi,cum de la rece porneste asa de bine,iar cand e cald motorul chinui o gramada bateria si electromotorul !?!?Deci ori nu vine scanteie,ori nu vine benzina ca lumea,ori vin amandoua la momente nepotrivite?Cureaua e pusa bine la punct.Se poate regla in vreun fel avansul?

Avatar utilizator
Teo-Onesti
pasionat
Mesaje: 514
Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
Localitate: Onesti(Bacau)

k

Mesajde Teo-Onesti » Dum 20-Noi-2005 02:33


sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Dum 20-Noi-2005 09:10

Care e cutia cu sertar?Injectia cred ca e motronic.Uite o poza de motor identic:
Sunt mai multe tipuri de motronic. Actuatorul pt. aerul suplimentar sunteaza clapeta de acceleratie. In el intra doua furtune si are o mufa cu fire catre ecu. Daca nu are delcou, avansul se regleaza numai prin mutarea pozitiei senzorului de pe volanta (deci nu se prea regleaza-oricum nu se deregleaza)Cand merge prost relantiul la rece, motorul trepideaza regulat sau nu? Daca trepideaza regulat nu merge un cilindru(se poate verifica usor care scotand pe rand mufele de la injectoare)sau amestecul este bogat. Daca trepideaza neregulat si variaza turatia amestecul este sarac. Daca nu se deschide normal sertarul actuatorului pt. aerul suplimentar, variaza calitatea amestecului.
Nu este de la sonda lambda deoarece calc. ignora informatiile de la aceasta la rece sau la pornire.Oricum pt. a te documenta mai bine trebuie sa afli exact ce fel de motronic este.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Dum 20-Noi-2005 10:12

sorin scrie:Masina ta se ineaca. Ia incearca cu acceleratia la fund. De aia si merge in 3 bujii.

Teo-Onesti scrie:Daca o calc la fund,nu o ia deodata si se simte ca ca nu e sprintena si nu raspunde cum as vrea eu la accelerari.Daca am ,sa zicem,30-40km/h,in treapta a treia sau a patra,si calc puternic pedala de acceleratie,nu prea ma baga in scaun,ci o ia cam treptat.Bine,se ineaca.Deci cam ce zici ca ar fi?

edit Am mutat ce s-a scris in topicul "pornire" aici, deoarece se discuta aceleasi probleme despre aceeasi masina
De altfel s-a mai discutat si aici cam aceleasi probleme
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=648&postdays=0&postorder=asc&start=0

Avatar utilizator
Ford_V6
pasionat
Mesaje: 469
Membru din: Dum 26-Dec-2004 13:49
Localitate: Ploiesti/Bucuresti

Mesajde Ford_V6 » Dum 20-Noi-2005 11:24

daca da abur pe evacuare asta inseamna amestec sarac.

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Dum 20-Noi-2005 11:29

Abur pe evacuare iese oricum deoarece prin arderea benzinei rezulta si apa.

Avatar utilizator
Teo-Onesti
pasionat
Mesaje: 514
Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
Localitate: Onesti(Bacau)

t

Mesajde Teo-Onesti » Dum 20-Noi-2005 14:28

Tipul injectiei asta e la mine:CITROEN XM 2.0 1990 RFZ BOSCH MOTRONIC M 1.3/M 3.1

Am gasit si asta pe net:
XM 2.0 Kat

Motor de ralentĂ­ en lugar de vĂĄlvula de aire adicional
Incorpora sonda Lambda calefactada
VĂĄlvula de canister
Sin potenciĂłmetro de CO

Abur imi da asa de tare cand merge prost(deci in primele 10-15 min de functionare),incat,daca opresc motorul si las masina intr-un loc 15-20 min,gasesc o baltutza sub toba.Prima data cand am obsesrvat asta am crezut ca a curs ulei dedesupt ,dar am mutat masina si am vazut ca e apa.

Spuneti ca este amestec sarac sau nu,dar cum se poate regla asta?

Cand merge prost motorul trepideaza neregulat,cu multe variatii.Dar chiar si cand merge bine,are constant (cam din 5 in 5 secunde)fluctuatii de turatie la relanti,asta in afara de momentele cand baga presiune conjunctorul.

De exemplu aseara,am mers cu masina cam 5 km.A pornit f. bine,la prima cheie.Motorul trepida ,nu prea tragea si iesea mult abur.Am pus mana la esapament si am vazut ca mergea in 2 sau 3 pistoane.Intorcandu-ma acasa,cam cu 1 km inainte de a ajunge,si-a revenit deodata:nu mai trepida,tragea bine si nici abur nu mai iesea.Apa era cam la 60-65 grade.Am lasat motorul oprit cam 6-7 minute,apoi am facut o proba sa vad cum porneste,si tot asa de mult a invartit electromotorul,insa mergea relativ bine motorul(exceptie facand acele fluctuatii de turatie de care vorbeam mai sus pe care le am de cand am cumparat masina!)

Avatar utilizator
Ford_V6
pasionat
Mesaje: 469
Membru din: Dum 26-Dec-2004 13:49
Localitate: Ploiesti/Bucuresti

Mesajde Ford_V6 » Dum 20-Noi-2005 14:38

Abur pe evacuare iese oricum deoarece prin arderea benzinei rezulta si apa


perfect deacord dar mult abur iese cand exista benzina putina si in consecinta se arde absoult complet.

Eu stiu de la mine . . .cand am strans arcu la debitmetru porneam masina dimineata si in spate ziceai ca e locomotiva cu abur. plus ca aburul ala nu mirosea deloc a benzina . . .era primavara pe tobe :wink:

Avatar utilizator
Teo-Onesti
pasionat
Mesaje: 514
Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
Localitate: Onesti(Bacau)

y

Mesajde Teo-Onesti » Dum 20-Noi-2005 14:41

Bine,deci asta cu aburul nu e o problema.Pe mine cel mai tare ma supara pornirea defectuoasa.


Înapoi la “Mecanica - XM”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11818
    Cel mai nou membru alexanes