Pagina 1 din 2

Intrebari XM

Scris: Joi 06-Apr-2006 10:57
de teognost
Pt un Citroen XM din 90,2.0i benzina,injectie multipunct-as avea niste intrebari:

a)Cum se verifica nivelul lichidului de racire(apa cu antigel)?

b)ce fel de antigel trebuie folosit pt completare?Se poate cumpara lichid antigel gata diluat sau se cumpara concentrat si se dilueaza cu apa distilata(ce proportie?)?

c)Cum se verifica corect nivelul LHM?Masina trebuie sa fie in pozitia maxim ridicat?Motorul trebuie sa fie turat sau tb sa fie normal la relanti?

d)Care sunt treptele corecte de viteza?Eu merg cu a 1-a intre 0 si 20 kmh,a 2-a intre 20 si 40 kmh,a 3-a intre 40 si 60 kmh,a 4-a intre 60 si 80 kmh,a 5-a de la 80 kmh.

e)Cand cheia e rotita in pozitia intermediara urmatoarele leduri se aprind:

-led avertizare frana de mana
-led nivel LHM
-led STOP
-led nivel lichid racire
-led nivel ulei
-led portocaliu Autodiagnostic

Sunt acestea toate ledurile care trebuie sa existe?Am impresia ca ar mai trebui sa fie un led de avertizare temperatura lichid de racire(in forma de termometru)…

f)Poate cineva sa imi recomande niste service-uri Citroen in Ungaria?Eu o sa vin din Praga spre Timisoara pe ruta Gyor,Budapesta,Szeged,in caz ca voi avea probleme cu masina as vrea sa merg la un servis cu preturi mai rezonabile.Pana acum am patit de 2 ori sa mi se fisureze ceva teava si sa pierd lichidul LHM,mi s-a spus ca avand masina mai veche sunt sanse mari sa se intample asta de fiecare data cand dau
intr-o groapa din cauza presiunii care se exercita in sistem in acel moment.


Multumesc!

Scris: Joi 06-Apr-2006 10:58
de teognost
o mica rectificare-injectia e monopunct si nu multipunct,imi cer scuze.

Scris: Joi 06-Apr-2006 14:59
de nicum
a) daca are vas de expansiune separat ar trebui sa aiba niste marcaje de min si max. Daca e tot ca la BX, adica vasul de expansiune lipit de radiator, atunci, aprox pe la jumatate.

b) antigelul tb sa fie pe baza de glicol. Evita sa amesteci antigeluri de culori diferite sa nu dea vreo reactie aiurea si sa precipite

c) cu masina ridicata la max, plutitorul tb sa fie intre cele 2 inele rosii

d) aproximativ corect, idee e sa schimbi cam la 3000 de ture

e) e normal sa se aprinda becurile alea, dar nu stiu daca mai sint si altele care tb sa se aprinda

f) nu te pot ajuta, eventual uita-te la sectiunea de adrese utile, poate te ajuta

Scris: Joi 06-Apr-2006 15:13
de paco
a) Nu e cam putin lichid de racire?
Mie, daca am nivelul la jumatate, mi se aprinde martorul de lipsa de apa.

Scris: Joi 06-Apr-2006 18:29
de teognost
multumesc pt raspunsuri!
a)nu vad niciunde un vas de expansiune,asta e problema.Din ce inteleg din cartea tehnica in germana-trebuie sa desfac dopul de la radiator si sa ma uit (dupa ce motorul a mers 15 min) inauntru unde e nivelul de lichid (???).Inauntru nu imi dau seama care e nivelul.
d)din pacate nu am turometru la modelul asta de XM
e)nu inteleg care e treaba cu ledul avertizare temperatura apa,in cartea tehnica apare,la mine la masina insa nu il vad,poate ca la modelul meu nu exista???

Scris: Vin 07-Apr-2006 08:26
de nicum
Daca nu-l vezi inseamna ca e lipit de radiator. Te uiti cu o lanterna eventual ca sa vezi nivelul lichidului
Poate ledul tau de avertizare e ars...

Scris: Vin 07-Apr-2006 14:55
de teognost
Asa e,e lipit de radiator,acum m-am dumirit.Insa nu e transparent,inauntru e o tija,banuiesc ca apa trebuie sa fie pana la capatul tijei,la mine e sub tija.
O sa merg saptamana viitoare la service sa vad dc e ledul ars sau la modelul meu nu exista tipul asta de led de control(desi ma indoiesc sa nu existe).Daca e cineva cu XM similar poate imi spune ce leduri de avertizare are el la bord...

Scris: Vin 07-Apr-2006 22:28
de retro
Sper sa se inteleaga din poza, nu e prea clara din pacate.
Imagine

Scris: Vin 07-Apr-2006 22:35
de retro
Imagine-prealerta pentru temperatura lichidului de racire

Imagine se aprinde impreuna cu martorul STOP si trebuie oprit motorul.


Imagine- se aprinde cand nivelul lichidului este prea scazut.

Scris: Mar 11-Apr-2006 13:17
de khan
nici la BX (cel putin la al meu) nu se aprinde becul de temperatura crescuta pe pozitia intermediara de la contact, insa functioneaza. poti verifica scotind firul de la sonda de temperatura cu conatctul pus si atingindu-l de o masa ( orice tabla din preajma sau chiar de motor). daca ai radiatorul cu vas de expansiune incorporat cred ca ai un tub scufundat in el. il poti trage afara cu degetul ca sa vezi nivelul lichidului. ar trebui totusi sa fie mai sus de jumatatea radiatorului (pe la jumatea tubului cind sta scufundat mai exact). iar cu antigelul, cred ca cel mai simplu e sa cumperi gata diluat. daca nu gasesti, ia pur si amesteca-l 50%-50% cu apa distilata. cred ca iti trebuie ~ 9 l cu totul

Scris: Mar 11-Apr-2006 18:13
de teognost
khan-mersi de sfaturi!
retro-mersi de poza,comparand cu plansa pusa de tine-e jale,nu mi se aprind 5 leduri!!!
Mai precis se pare ca ar trebui sa se aprinda si:
-ledul de Scheibenwaschflusigkeit (ce e asta?)
-ledul de Bremsbelagwarnleuchte (ce e asta?)
-ledul de Warnanzeige bei Wasser in DieselKraftstofffiltergehause (dar asta cred ca e numai la Diesel,nu si pt tipul meu de 2.0i)
-ledul prealerta Temp lich de racire
-ledul avertizare temp lich de racire (cand tb oprit motorul)

Scris: Mar 11-Apr-2006 18:16
de teognost
la c),cand verific LHM-ul plutitorul este peste inelul rosu superior.Asta inseamna ca nivelul lichidului este peste maxim (si e ok?)?

Scris: Mar 11-Apr-2006 18:31
de khan
teognost scrie:khan-mersi de sfaturi!
retro-mersi de poza,comparand cu plansa pusa de tine-e jale,nu mi se aprind 5 leduri!!!
Mai precis se pare ca ar trebui sa se aprinda si:
-ledul de Scheibenwaschflusigkeit (ce e asta?)
-ledul de Bremsbelagwarnleuchte (ce e asta?)
-ledul de Warnanzeige bei Wasser in DieselKraftstofffiltergehause (dar asta cred ca e numai la Diesel,nu si pt tipul meu de 2.0i)
-ledul prealerta Temp lich de racire
-ledul avertizare temp lich de racire (cand tb oprit motorul)
in ordine e ledul de nivel la vasul de lichid spalare parbriz, martor uzura placute, atentionare apa in motorina. prealerta nu il ai decit daca nu ai ceas de temperatura apa. alerta temp apa, ti-am zis cum il verifici

Scris: Mar 11-Apr-2006 19:24
de teognost
Ceasul de temperatura apa ar tb sa fie in bord?
Deci singura problema serioasa ar fi cu alerta temp apa.O sa incerc verificarea cu metoda ta-insa in mod normal nu ar tb sa fie aprins cand rotesc cheia in contact asa cum se aprind si celelalte leduri?
Si inca o chestie-unde se afla sonda de temperatura?

Scris: Mar 11-Apr-2006 20:04
de nicum
@thegnost: nivelul de ulei din vas se masoara cu masina ridicata la maxim.