Pagina 1 din 1

curea rupta

Scris: Sâm 08-Sep-2007 00:16
de sandor mihai
xm-urile au un defect de fabricatie stupid.cind se rupe cureaua de la alternator,din cauza ca fulia de la motor nu are un pic de umar spre cea de distributie, intra la cea de distributie si o strica si pe aia.intrebare: a patit cineva nenorocirea sa i se rupa cureaua de distributie la xm 2.1 tdi si sa scape motorul ?ca la bx am mai intilnit dar foarte rar.
stie cineva daca inafara de tachetii hidraulici se mai duce ceva?din cite stiu eu asa e proiectat motorul sa cedeze tachetii.
noroc ca nu s-a rupt la masina mea.
sfat: verificati-va cureaua de accesorii(alternator).daca se destrama sau rupe ati pus-o urit de tot.

Scris: Sâm 08-Sep-2007 00:28
de dj01fad
pai la orice motor la care dau pistoanele in supape, nu ii este bine. singura masina care o stiu eu sa nu pateasca nimic la ruperea curelei este cielo (sau vectra si kadet ca doar e acelas motor in mare), dar cele cu o singura axa. eu am patit mai demult la un cx si s-au facut praf 2 supape. cel mai sigur e sa dea chiuloasa jos sa verifice eventualele surprize.

Scris: Sâm 08-Sep-2007 11:04
de BogdanP
am avut cu zx-ul cureaua de distributie rupta in mers. la constatarea defectului deja vizualizam: supape indoite, pistoane ciobite, multi euro de cheltuit. in service, surpriza: nimic. doar schimbat cureaua si intinzatorul, reglat, pornit la sfert de cheie. cel mai bun model de citroen.

Scris: Sâm 08-Sep-2007 12:32
de dj01fad
corect ce spui, dar, nu are nimic in comun motorul de 1.6 cu cel de 2.1 diesel.

curea

Scris: Sâm 08-Sep-2007 21:06
de sandor mihai
incredibil ! am demontat paretea de sus a chiulasei si surpriza: tachetii ok., culbutorii ... perfecti.mai sa fie.supapele coboara, urca,incepeam sa am ceva sperante.pun cureaua, montez tot la loc, cheie si ... porneste la sfert.
nu stiu ce sa zic,e exceptia ce confirma regula sau...
cureaua de distributie a fost rupta complet si bineinteles s-a mai dat la automat dupa aceea.

Scris: Sâm 08-Sep-2007 21:46
de dj01fad
inseamna ca motorul e smecher :D
oricum, stiti vorba aia: do not try this at home!!!
deci mai bine sa nu mai auzim de curele rupte :D

Scris: Sâm 08-Sep-2007 22:11
de NOS_feratu
motoarele in patru timpi au in principal doua subtipuri constructive: motoare in care zona de lucru a supapelor se interfereaza cu cea a pistoanelor si motoare in care cele doua zone sunt separate. prima categorie este foarte expusa la severe defectiuni in cazul in care elementul de sincronizare a axului (axelor) cu came (lant, curea etc) se rupe... cel de-al doilea tip in foarte putine cazuri pateste ceva... oricum e bine de evitat acest gen de incident... take care

Scris: Sâm 23-Feb-2008 01:40
de e.miron
motorul 2.0 hdi de xantia din anul 2000 din care categorie face parte?

curea

Scris: Sâm 23-Feb-2008 14:25
de sandor mihai
din categoria care se face praf daca se rupe cureaua,asta cel putin teoretic.dar, vezi ca practic mai sunt si exceptii.mai bine schimbi distributia preventiv.

Scris: Dum 24-Feb-2008 01:56
de e.miron
E schimbata cureaua.La magazin nu au vrut sa imi faca actele pana nu au verificat si schimbat cureaua pt ca avea deja 145000 km si in cartea masinii nu aparea ca operatiune schimbatul curelei mi-au schimbat-o ei pt ca am un an garantie la motor si cutie.Nu au vrut sa riste.
Au zis ca urmatorul schimb e dupa 120000 km sau 2 ani.

Scris: Lun 25-Feb-2008 08:57
de nicum
e.miron scrie:motorul 2.0 hdi de xantia din anul 2000 din care categorie face parte?


La orice diesel, ruperea curelei = dezastru, din cauza raportului foarte mare de compresie.

curea

Scris: Sâm 20-Sep-2008 17:02
de Stefan_M
Mie mi-a sarit cureaua de la alternator in mers. Nu s-a intamplat nimic cu distributia dar am ramas fara frana, ca nu mai cupla pompa de LHM. Ulterior am montat alta curea si totul a fost OK.

PS: La diesel am avut problema

curea

Scris: Sâm 20-Sep-2008 22:01
de sandor mihai
la tine e altfel.probabil e pompa cu 2 iesiri si o singura curea de accesorii