Pagina 1 din 3
Re: da
Scris: Joi 14-Apr-2005 07:51
de eugenro2001
Teo-Onesti scrie:Poate imi dati niste sfaturi de ce nu are suficienta putere motorul meu de xm 2.0 benzina!Am verificat injectoarele cu tot cu rampa,bujiile si fisele,catalizatorul(am scos tobe de tot) si tot nimic.!!..Aveti vreo idee?Ma gandeam la calculatorul de bord...Mentionez ca motorul este stas si cred ca e o problema de alimentare...
Regulatorul de presiune de dupa pompa de benzina.
Scris: Joi 14-Apr-2005 13:24
de nicum
Curatat injectoarele?...
Curatat injectoarele?...
Scris: Joi 14-Apr-2005 13:51
de Teo-Onesti
"Curatat injectoarele?..."
Injectoarele le-am scos afara cu tot cu rampa si le-am verificat apoi pe fiecare in parte pe stand la Bacau.Sunt f . bune.
Regulatorul asta de presiune pe unde e???
Aveti vreo idee(sigura!) unde imi pot verifica computerul de bord?
Scris: Joi 14-Apr-2005 15:07
de nicum
Exista mai multe metode de curatare a injectoarelor:
- ultrasunete (aici e o mare controversa)
- punerea la "lucru" a injectoarelor intr-o instalatie speciala, care lucreaza la alte presiuni si cu altceva pe post de benzina. Mai exact nu stiu sa spun. Sper sa nu spun prostii prea mari.
Vezi ca regulatorul de presiune de care vorbea Eugen sa nu fie pe retur si sa deschida prea devreme, astfel ca se intoarce in rezervor mai multa benzina decit e cazul. Nu stiu cum e la XM, si sper sa nu aberez prea tare.
Scris: Joi 14-Apr-2005 15:46
de MARIAN
Pai daca e regulator de presiune ....ce sa caute pe retur?E pe circuitul de alimentare al injectoarelor.
Scris: Joi 14-Apr-2005 15:50
de nicum
Simplu: se deschide cind presiunea in injectoare depaseste o anumita valoare. Nu neaparat ca se afla pe retur, dar controleaza returul si daca se deschide prea devreme, benzina se intoarce inapoi in rezervor. Inca o data, sper sa nu aberez prea tare. Povestea asta am intilnit-o la alta marca, nu Citroen. Inca o data, nu stiu cum e povestea la XM. Poate un manual de service ar fi lamuritor.
Scris: Vin 15-Apr-2005 20:34
de MARIAN
nicum scrie: Nu neaparat ca se afla pe retur, dar controleaza returul si daca se deschide prea devreme, benzina se intoarce inapoi in rezervor.
nicum scrie:Simplu: se deschide cind presiunea in injectoare depaseste o anumita valoare.
Asa este controleaza presiunea in injectoare deci va controla returul numai daca acestea se vor afla pe el
Este normal ca regulatorul de presiune sa fie legat de retur...surplusul de carburant se va intoarce pe el.Este ca regulatorul de presiune al instalatiei hidraulice...oare aceasta controleaza returul?
Scris: Lun 18-Apr-2005 08:48
de nicum
Nu evident, dar instalatia hidraulica e o "chestie" care presupune ca TOT ce se duce pe tur se mai si intoarce la un moment dat pe retur(uri). Totusi avind in vedere ca nivelul meu de cunostiinte despre injectii e mic, iar cel despre injectia la Xm e practic nul, am sa iti dau dreptate.
Scris: Mar 19-Apr-2005 10:34
de Ford_V6
regulatoarele de presiune in sistemele de injectie sunt de doua tipuri
1) regulator fix cu reglaj mecanic, sau regulator primar care este montat imediat dupa pompa de benzina si stabileste presiunea initiala a instalatiei
2) regulator vacuumatic de pe returul rampei de injectie care in functie de depresiunea creata in galerie (deci in functie de sarcina) stabileste presiunea in rampa de injectie si o tine constanta returnand in rezervor benzina in exces.
sper ca v-am lamurit

Scris: Mar 19-Apr-2005 15:46
de MARIAN
Ne-ai zapacit, nu lamurit.
Nu stiam ca sistemele de injectie au cate doua regulatoare de presiune(din cate stiu eu au unul montat imediat dupa pompa ,dupa rampa sau pe injectoare)
Presiunea in sistemele de injectie este variabila in functie de sarcina?Eu zic ca este constanta iar responsabil cu volumul combustibilului introdus in camera de ardere este altcineva.
M-ati zapacit...
Scris: Mie 20-Apr-2005 17:11
de Teo-Onesti
Inca mai astept un sfat de la voi...Eu va ca intrebarea mea s-a transformat in subiect de polemica pt voi ,iar eu nu mai stiu de unde sa incep si unde sa termin.Va mai mentionez ca masina este pe gaz si pana acum am mai schimbat 2 pompe de benzina...Chiar daca am lasat masina numai pe benzina imediat dupa ce am pus o noua pompa de benzina,motorul a continuat sa nu aiba putere...Asta ma face sa cred ca nu pompa de benzina era de vina la momentul respectiv.Am mai zis ca injectoarele sunt verificate si sunt bune,fisele si bujiile la fel,motorul nu mananca ulei.Pe langa faptul ca nu are putere(se comporta ca unul de vreo 70 CP),vad ca la cald imi porneste cam greu.Cand masina sta oprita o noapte sau mai mult ,pornirea e la sfert!Nu mai stiu ce sa inteleg...astept sfaturi de la cunoscatori.Multumesc.
Scris: Joi 21-Apr-2005 08:07
de eugenro2001
Din pacate nu prea sunt cunascatori in ale XM-ului pe aici, cred ca cu tine sunt 2 XM-isti. Ceilalti ne putem da doar cu parerea din experienta si din cunostiintele generale despre motoare.
Asa cum am spus, eu cred ca regulatorul de presiune poate fi o cauza, dar pot fi f multe, incepand de la o bobina de inductie proasta pana la modulul electronic de aprindere/injectie.
Incearca sa te inscrii pe grupul Yahoo XM-L si sa ridici problema respectiva. Acolo sunt multi membrii si probabilitatea ca cineva sa fi avut probleme asemanatoare este mult mai ridicata.
Incearca sa consulti si pagina
http://www.tramontana.co.hu/citroen/ -The BX Do it yourself page
care are si pagini pt XM.
Scris: Joi 21-Apr-2005 15:07
de MARIAN
Trebuie sa mai intelegi ca oricat de cunoscator ar fii cineva nu poate diagnostica un motor de la distanta deci cel mai bine ar fii sa
duci masina la un cunoscator.
Daca nu vrei sa faci lucrul acesta ,citeste parerile celorlalti si cu rabdare verifica ce spun ei.
Asa cum spune si Eugen la fenomenul descris de tine pot fii multe cauze:poate chiar senzorul de temperatura,pt. ca a fost pe gaz poate are bujii de iarna si e normal sa mearga rau pe benzina,pe gaz motoarele pe injectie dau mici rateuri care poate deregla debitmetrul,poate nu ai presiunea de injectie necesara deci regulatorul,astea fiind completare la ce a spus Eugen si tot asa...
Daca vrei sa iei in calcul sfaturile...care nu sunt din partea unor cunoscatori e ok daca nu...ignora-le.

re
Scris: Mar 26-Apr-2005 00:26
de Teo-Onesti
Daca va spun ce am aflat in legatura cu lipsa de putere a masinii,cred ca va vine sa va tavaliti pe jos de ras!!!Am fost la Iasi cu xm-ul si i-am facut o verificare a calculatorului de bord.Imi dadea 5 erori.Au dat un reset si acum imi indica 0 erori.Faza e ca din cand in cand mi se opreste motorul in mers si mi se aprinde in bord chestia aia galbena de la calculator.Daca o las 20-30 secunde cu contactul luat,porneste din nou si chestia se repeta periodic(tot nu stiu ce are de imi face asa!!!),dar se repeta mai ales atunci cand o calc ceva mai tare.
Acum sa va zic de ce nu avea putere motorul!Am descoprit ca avea un cablu de acceleratie care nu era de xm,si care era mai lung.Cand acceleram nu se deschidea decat o camera de la aer,si aia numai pe jumatate...Acum am marit putin cursa si deja se simte o diferenta in mers dar inca nu se deschide si a doua camera.Astept sa primesc un cablu de acceleratie asa cum trebuie sa vad cum reactioneaza.
Scris: Mar 26-Apr-2005 13:43
de nicum
Deci, pina la urma ce ai carburatie sau injectie? Daca vorbesti de camere, deduc ca ai carburatie si pina acum am tot vorbit de injectii...

Ai grija cu opritul motorului, sa nu te lase in vreo depasire...

Mai mult ca sigur e o problema electrica, specifica XM-ului seria I