Am o problema bizara...
DOAR IARNA, se intampla urmatorul fenomen: pornesc masina, plec dupa vreo 3-5 min, timp in care dau zapada, sterg geamurile, dezaburesc, etc. La plecare turatia motorului e normala: 1000 / min.
Ulterior, dupa cateva opriri in trafic (semafor, prioritati, etc.) turatia motorului la relanti nu mai revine la 1000 ci se mentine pe la 1500-1800. Daca stau la semafor si apas frana, turatia revine dupa cateva secunde la 1000. Ulterior fenumenul de supraturatie se repeta.
Apa, uleiul, LHM-ul sunt la nivele normale, motorul merge "rotund", fara probleme in rest, iar vara fenomenul nu se petrece.
Stiu ca turatia e data automat din modulul electronic de comanda, dar nu inteleg de ce problema apare doar iarna. Nu mi se aprinde becul pentru probleme la motor sau electronica (care stiu sigur ca e functional)
Vreo idee...
Turatie ridicata iarna
Moderator: Echipa Tehnica
Turatie ridicata iarna
"Un curcubeu care sta pe cer mai mult de 10 minute ajunge sa nu mai fie privit de nimeni"
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Nu stiu de unde poate veni problema ta, dar intii dezapazeste masina, etc. da-i la cheie si pleaca. Mersul la relanti e daunator pentru motor.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- cristian_v
- pasionat
- Mesaje: 264
- Membru din: Joi 15-Dec-2005 10:55
- Localitate: nantes
mbc scrie:mersul la relanti este daunator pentru motor? eu o cam las in fiecare dimineata 15 minute sa se incalzeasca motorul si dupa aceea plec. e rau?
In principiu da. Uzurile sunt mult mai importante la rece, iar functionand la relanti motorul se incalzeste mult mai incet decat in sarcina. Constructorii recomanda plecatul de pe loc imediat dupa pornirea motorului.
turatie
Mea culpa... e vorba de cea pe benzina 2.0 i, 16 v
Am citit discutia de undeva de pe forum cu privire la controversele legate de mersul la relanti si am vazut ca nici acolo nu s-a ajuns la vreo concluzie asa ca nu cred ca se va ajunge nici aici.
Ceea ce vreau sa spun e sa se faca abstractie de problema cu relantiul (care nu cred ca poate fi cauza problemei mele) si sa ne concentram strict pe subiectul principal. Pot aminti doar ca in anumite situatii cand, ocazional mai lasam motorul sa mearga mai mult la relanti si se incalzea foarte bine problema parca se diminua (turatiile ridicate la relanti diminuau sau chiar dispareau, revenind la 1000 - turatia normala, zic eu).
@dj01fad: a mea e cu 16 supape (1997). E succesorul motorului de care probabil vorbesti. Iacul...? Poti sa ma lamuresti putin ce-i acela, unde se afla si cum functioneaza?
@cbx: da, la un senzor sau la un contact imperfect ca si posibila cauza m-am gandit si eu. Intrebarea e daca stii care-i ala si pe unde se afla...
Am citit discutia de undeva de pe forum cu privire la controversele legate de mersul la relanti si am vazut ca nici acolo nu s-a ajuns la vreo concluzie asa ca nu cred ca se va ajunge nici aici.
Ceea ce vreau sa spun e sa se faca abstractie de problema cu relantiul (care nu cred ca poate fi cauza problemei mele) si sa ne concentram strict pe subiectul principal. Pot aminti doar ca in anumite situatii cand, ocazional mai lasam motorul sa mearga mai mult la relanti si se incalzea foarte bine problema parca se diminua (turatiile ridicate la relanti diminuau sau chiar dispareau, revenind la 1000 - turatia normala, zic eu).
@dj01fad: a mea e cu 16 supape (1997). E succesorul motorului de care probabil vorbesti. Iacul...? Poti sa ma lamuresti putin ce-i acela, unde se afla si cum functioneaza?
@cbx: da, la un senzor sau la un contact imperfect ca si posibila cauza m-am gandit si eu. Intrebarea e daca stii care-i ala si pe unde se afla...
"Un curcubeu care sta pe cer mai mult de 10 minute ajunge sa nu mai fie privit de nimeni"
daca masina sta la incalzit - problema este diminuata ; daca pleci cu ea cu motorul rece - oscileaza relantiul .
Este posibil sa fie senzorul de temperatura , nu cunosc foarte bine motorul de 16v , are un senzor de pozitie pe volanta ...este posibil sa fie murdar sau plin de rugina .....daca cineva are alta parere ............
Este posibil sa fie senzorul de temperatura , nu cunosc foarte bine motorul de 16v , are un senzor de pozitie pe volanta ...este posibil sa fie murdar sau plin de rugina .....daca cineva are alta parere ............
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7679
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
fa o poza amanuntita la motor, si una cat de clara poti la capul admisiei, acolo unde vine parghia de acceleratie. iacul este un fel de soc automat, care are un motoras inautru pentru a modifica debitul de aer in relantiu. asa ca daca ai iac cu toate ca ma indoiesc, verivica-l, sau verifica tot ce tine de soc automat pt ca de acolo este problema: unsenzor care s-a zapacit, uncontact care se cupleaza cand pedala este eliberata definitiv, sau, clapeta de aer din admisie se mai blocheaza, dar ma cam indoiesc.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187793
Total subiecte 18658
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11827
Cel mai nou membru FHV