Pagina 1 din 1
Turatie ridicata iarna
Scris: Lun 11-Feb-2008 10:13
de Stefan_M
Am o problema bizara...
DOAR IARNA, se intampla urmatorul fenomen: pornesc masina, plec dupa vreo 3-5 min, timp in care dau zapada, sterg geamurile, dezaburesc, etc. La plecare turatia motorului e normala: 1000 / min.
Ulterior, dupa cateva opriri in trafic (semafor, prioritati, etc.) turatia motorului la relanti nu mai revine la 1000 ci se mentine pe la 1500-1800. Daca stau la semafor si apas frana, turatia revine dupa cateva secunde la 1000. Ulterior fenumenul de supraturatie se repeta.
Apa, uleiul, LHM-ul sunt la nivele normale, motorul merge "rotund", fara probleme in rest, iar vara fenomenul nu se petrece.
Stiu ca turatia e data automat din modulul electronic de comanda, dar nu inteleg de ce problema apare doar iarna. Nu mi se aprinde becul pentru probleme la motor sau electronica (care stiu sigur ca e functional)
Vreo idee...
Scris: Lun 11-Feb-2008 13:58
de cbx
un senzor zapacit sau un contact imperfect care da o rezistenta echivalenta cu o anumita temperatura
Scris: Lun 11-Feb-2008 15:03
de nicum
Nu stiu de unde poate veni problema ta, dar intii dezapazeste masina, etc. da-i la cheie si pleaca. Mersul la relanti e daunator pentru motor.
Scris: Lun 11-Feb-2008 15:26
de mbc
mersul la relanti este daunator pentru motor? eu o cam las in fiecare dimineata 15 minute sa se incalzeasca motorul si dupa aceea plec. e rau?
Scris: Lun 11-Feb-2008 15:56
de cristian_v
mbc scrie:mersul la relanti este daunator pentru motor? eu o cam las in fiecare dimineata 15 minute sa se incalzeasca motorul si dupa aceea plec. e rau?
In principiu da. Uzurile sunt mult mai importante la rece, iar functionand la relanti motorul se incalzeste mult mai incet decat in sarcina. Constructorii recomanda plecatul de pe loc imediat dupa pornirea motorului.
Scris: Lun 11-Feb-2008 16:41
de dj01fad
despre care dintre masinile din semnatura vorbesti? daca este cea cu 8 supape, posibil sa fie iacul de vina... la mine asta a fost, sau cum s-a spus mai sus, vreun senzor ceva.
turatie
Scris: Lun 11-Feb-2008 21:59
de Stefan_M
Mea culpa... e vorba de cea pe benzina 2.0 i, 16 v
Am citit discutia de undeva de pe forum cu privire la controversele legate de mersul la relanti si am vazut ca nici acolo nu s-a ajuns la vreo concluzie asa ca nu cred ca se va ajunge nici aici.
Ceea ce vreau sa spun e sa se faca abstractie de problema cu relantiul (care nu cred ca poate fi cauza problemei mele) si sa ne concentram strict pe subiectul principal. Pot aminti doar ca in anumite situatii cand, ocazional mai lasam motorul sa mearga mai mult la relanti si se incalzea foarte bine problema parca se diminua (turatiile ridicate la relanti diminuau sau chiar dispareau, revenind la 1000 - turatia normala, zic eu).
@dj01fad: a mea e cu 16 supape (1997). E succesorul motorului de care probabil vorbesti. Iacul...? Poti sa ma lamuresti putin ce-i acela, unde se afla si cum functioneaza?
@cbx: da, la un senzor sau la un contact imperfect ca si posibila cauza m-am gandit si eu. Intrebarea e daca stii care-i ala si pe unde se afla...
Scris: Lun 11-Feb-2008 23:17
de cbx
daca masina sta la incalzit - problema este diminuata ; daca pleci cu ea cu motorul rece - oscileaza relantiul .
Este posibil sa fie senzorul de temperatura , nu cunosc foarte bine motorul de 16v , are un senzor de pozitie pe volanta ...este posibil sa fie murdar sau plin de rugina .....daca cineva are alta parere ............
asss
Scris: Sâm 16-Feb-2008 14:38
de Stefan_M
.... nu mai are nimeni nici o parere ? ....
Scris: Sâm 16-Feb-2008 17:15
de dj01fad
fa o poza amanuntita la motor, si una cat de clara poti la capul admisiei, acolo unde vine parghia de acceleratie. iacul este un fel de soc automat, care are un motoras inautru pentru a modifica debitul de aer in relantiu. asa ca daca ai iac cu toate ca ma indoiesc, verivica-l, sau verifica tot ce tine de soc automat pt ca de acolo este problema: unsenzor care s-a zapacit, uncontact care se cupleaza cand pedala este eliberata definitiv, sau, clapeta de aer din admisie se mai blocheaza, dar ma cam indoiesc.