citroen xm 2.1 td '92

sfere, dozatoare, pompe, LHM, etc Âşi tren de rulare.

Moderator: Echipa Tehnica

gabim
simpatizant
Mesaje: 27
Membru din: Mie 28-Iun-2006 11:51
Localitate: bucuresti

citroen xm 2.1 td '92

Mesajde gabim » Joi 29-Iun-2006 08:37

Salut, sunt nou venit in acest club si posesor al unui xm 2.1 td '92 care are ceva probleme la directie,si anume , in anumite momente se invarte foarte greu volanul,dupa care scapa si se invarte normal.In speranta de a scapa de acest defect , i-am schimbat in urma cu aprox. 1000 km setul de garnituri de directie(ceva parca de culoare galbena cumparate de la Augsburg cu 40 euro setul).In timpul reparatiei pe garniturile vechi am gasit ceva fragmente metalice foarte mici(pilitura).Reparatia a fost grea datorita pozitiei incomode al unor suruburi cu cap imbus foarte greu de desfacut.Dupa reparatie ,directia a mers normal 2 zile dupa care a revenit la vechile probleme.Va rog sa ma sfatuiti cam ce ar trebui facut pentru rezolvarea defectului.

Arial
pasionat
Mesaje: 358
Membru din: Mie 27-Apr-2005 16:17
Localitate: Bucuresti

Mesajde Arial » Joi 29-Iun-2006 09:13

S-ar putea sa ai o pierdere de presiune, undeva pe instalatie hidraulica......trebuie sa te uiti cand pleci de pe loc, dupa ce stai mai mult sa vezi daca picura pe undeva......sau daca nu , trebuie sa o bagi pe o rampa sa o vezi dedesubt......
:!: :!: :!: Atentie mare.....incearca sa nu te bagi sub ea, pe strada, daca nu o asiguri foarte bine.....din cauza hidraulicii exista posibilitatea sa se lase brusc....
PS: ce ulei ai in instalatia hidraulica??.....daca nu e LHM, e nasol......si inca ceva, daca raman sub ea pete verzi, inseamna ca ai LHM si ai o pierdere de ulei.....
Multa bafta!

gabim
simpatizant
Mesaje: 27
Membru din: Mie 28-Iun-2006 11:51
Localitate: bucuresti

citroen xm 2,1 td

Mesajde gabim » Joi 29-Iun-2006 11:56

Multumesc.Am verificat.Nu exista pierderi de ulei si in instalatie am LHM verde.O alta chestie anormala(cel putin asa o consider eu) este faptul ca daca o pornesc la un interval mai mare de timp (2 zile) se ridica destul de greu, pompa se aude ca incepe sa lucreze dupa 1-2 minute.Presupun ca exista legatura intre buna functionare a pompei ce creeaza presiune in sistem si functionarea directiei.Dupa ce masina s-a ridicat pompa lucreaza la intervale normale de timp.A fost o perioada in care pompa ,,tacanea" din 3 in 3 secunde, dar s-a rezolvat prin schimbarea pompei centrale de frana(cred ca asa se numeste-in dreptul si cu legatura la pedala de frana). Sa nu uit:pompa asta de frana am schimbat-o datorita faptului ca masina se lasa in timpul mersului.

Arial
pasionat
Mesaje: 358
Membru din: Mie 27-Apr-2005 16:17
Localitate: Bucuresti

Mesajde Arial » Joi 29-Iun-2006 12:06

S-ar putea sa fie pompa hidraulica.....dar nu sunt sigur...nu vreau sa spun prostii....cel mai bine, mai cauta pe forum subiecte apropiate si vezi ce scrie, sau incearca sa-l contactezi pe Cristi Stan, e in Ploesti, dar merita
Gasesti adresa si pe forum, sectiune link-uri si adrese utile.

gabim
simpatizant
Mesaje: 27
Membru din: Mie 28-Iun-2006 11:51
Localitate: bucuresti

citroen xm 2,1 td

Mesajde gabim » Joi 29-Iun-2006 12:48

Multumesc pentru sfaturi.O sa incerc sa contactez un bun mecanic in materie.Dar totusi as incerca sa schimb pompa cu o alta ca sa vad daca se schimba ceva in functionarea generala a sistemului (nu stiu daca se potriveste si o alta pompa de la alt tip de Citroen) .Care este parerea voastra despre sistemul hidraulic al XM-ului fata de celelalte tipuri de Citroen?Eu am mai avut GSA (hidraulica O.K. ,tabla ruginita=vandut),BX(hidraulica O.K., uzura motor =vandut).XM-ul = supermasina dar hidraulica m-a dezamagit(cel putin la al meu).

Arial
pasionat
Mesaje: 358
Membru din: Mie 27-Apr-2005 16:17
Localitate: Bucuresti

Mesajde Arial » Joi 29-Iun-2006 13:19

Poti sa incerci sa schimbi pompa sa vezi care e rezultatul, dar dupa parerea mea ar trebui luata tot de pe un xm, de preferat, cat mai apropiat ca model de al tau, daca nu ma insel cred ca merge si pompa de xantia, dar , la fel nu stiu sigur si mai bine ar fii sa mai intrebi......
In legatura cu hidraulica XM-ului, depinde si de cum a fost intretinuta, in principiu e ok, dar ca fiecare, are diverse hibe.......nu am avut xm, cu toate ca imi doresc unul, tocmai de asta nu imi dau cu parerea....

PS: te rog trece-ti in semnatura modelul si anul de fabrictie al masinii, sa nu fii nevoit de fiecare data sa mentionezi acest lucru.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Joi 29-Iun-2006 16:27

@gabim: nu inteleg de ce iti place sa joci la loterie. Ma refer la faza cu "as incerca sa schimb pompa cu o alta ca sa vad daca se schimba".
Din pacate, cei care stiu intr-adevar ce se intimpla prin masinile astea hidraulice se numara pe degetele de la o mina. In schimb diletanti sint peste tot si pina la urma tot noi, proprietarii masinilor avem de pierdut. Iti pot recomanda 2 nume: Cristi Stan la Ploiesti si colegul nostru Catalin (retro) la Galati. El are un atelier specializat pe hidraulica. La Cristi Stan sint abonat, la Catalin, nu am fost, dar intotdeauna a dat pe forum raspunsuri foarte pertinente.
Ca si chestie generala, daca hidraulica (si in general masina) a fost intretinuta e super ok. Primul meu contact cu o masina hidraulica, a fost acum mai multi ani, cu un XM V6, seria I, din care m-am dat jos absolut fascinat, orgasme multiple, etc. Daca nu o intretii, hidraulica nu te iarta.
Aaaa... si problemele unei masini nu se rezolva prin vinzare.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

gabim
simpatizant
Mesaje: 27
Membru din: Mie 28-Iun-2006 11:51
Localitate: bucuresti

Mesajde gabim » Vin 30-Iun-2006 08:18

Cine nu joaca nu castiga!Din '91 incoace de cand am intrat in posesia primului Citroen s-a intamplat , de multe ori sa schimb o piesa oarecare si ,ulterior sa constat ca nu respectiva piesa era de vina pentru oarece defect.Rezultatul:bani cheltuiti aiurea,munca in zadar,timp pierdut,masina imobilizata,etc.De aceea consider ca daca ,la un sistem hidraulic al unui Citroen vechi de 15 ani si 2-3 sute de mii de km la bord ,la care defectele pot apare ca urmare a starii de uzura mai mult sau mai putin avansate a anumitor componente ale sistemului,este bine sa ai posibilitatea sa elimini prin diverse probe posibilele defecte.Exemplu l-am dat mai sus;schimbarea setului de garnituri de directie....bani,munca,timp cheltuite ,rezultate zero.Precizez:sunt sofer de Citroen si nu mecanic.Discutiile de pe forum le-am citit de la A la Z de mai multe ori si consider existenta acestui club un o chestie extraordinara.Nu am apelat pana acum la mecanicii mentionati in discutiile de pe forum,care probabil sunt cei mai buni, dar probabil ca o sa o fac.Si daca o masina are probleme care mananca prea multi bani, munca,timp,nervi,mai bine o dai pe ce o dai si te orientezi spre ceva mai bun.Bineinteles asta in functie de situatia de moment.

vandergraf
pasionat
Mesaje: 149
Membru din: Mar 13-Iun-2006 23:28
Localitate: Bucuresti-Pantelimon

Mesajde vandergraf » Vin 30-Iun-2006 22:20

Man, din ce spui tu cu pilitura si alte reziduri , apreoape sigur s-a f-t caseta. Cand o sa te convingi,sa-mi spui ca am o caseta de dir f. buna. Uita-te in semnatura sa vezi ca avem cam aceeasi masina si nu bat campii.. Treaba cu setul de reparatii se rezolva doar pt. scurgeri de hidraulica(am facut si eu asta).

Avatar utilizator
Teo-Onesti
pasionat
Mesaje: 514
Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
Localitate: Onesti(Bacau)

fv

Mesajde Teo-Onesti » Dum 02-Iul-2006 21:48

Am avut si eu probleme de genul asta cu directia.Am rezolvat-o prin schimbarea pompei de ulei hidraulic si a modulului acela pt. servodirectie(ambele de pe alt XM!)

vandergraf
pasionat
Mesaje: 149
Membru din: Mar 13-Iun-2006 23:28
Localitate: Bucuresti-Pantelimon

Mesajde vandergraf » Lun 03-Iul-2006 10:22

Teo. te-am rugat si eu cu tipul cu xm-ul v6 3000 de care ziceai. Nu poti sa-mi faci legatura cu el cumva. Macar zi-mi :nu pot, nu vreau , nu stiu. Merci pt. osteneala.


Înapoi la “Hidraulica - XM”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187661
    Total subiecte 18612
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru catalinos