Pagina 1 din 2

intrebare in legatura cu xm

Scris: Mar 10-Oct-2006 22:44
de alexm
salutare! sunt nou pe forumul asta desi sunt posesor de citroen de cativa ani. mi-am cumparat un XM (al doilea) si am o intrebare. exista in stanga schimbatorului de viteza un buton care se deplaseaza fata-spate si are ca simbol un zig-zag cu doua sageti. ce este chestia aceea????

Scris: Mar 10-Oct-2006 23:32
de retro
Salut si bine ai venit pe forum!

XM-ul tau are suspensie hydractiva. De la acel buton poti selecta starea suspensiei:
"normal" sau "auto", in functie de anul masinii- computerul suspensiei acorda prioritate confortului maxim, in functie de stilul de condus. In acest caz in circuit sunt 6 sfere pentru suspensie.
"sport"- suspensia este mai ferma, masina avand o tinuta de drum mai buna. Acum din cele 6 sfere, 2 nu mai intra in circuit. Cand este selectat butonul in pozitia "sport" se aprinde in bord (stanga-sus) un martor cu acelasi simbol.

Scris: Mie 11-Oct-2006 06:15
de sorin.
Bine ai venit!
Din ce an este xm-ul? Cat ai dat pe el ?

Scris: Mie 11-Oct-2006 09:04
de nicum
@alexm: te rog trece-ti masina in semantura.

Scris: Mie 11-Oct-2006 23:32
de alexm
cum sa merg in oras?pe ce pozitie sa fie butonul? inca ceva!!!!!!!!!se incinge ffff tare motorul in oras,de la ce e?

Scris: Joi 12-Oct-2006 00:50
de alexm
voi faceti intalniri de xm-uri,bx-ruri, citroenuri in general? daca da,va rog anuntati-ma si pe mine. tre sa aflu mult mai multe despre masina asta.eu am avut un xm din 1992,2000 benzina,dar era "cheala". asta are mult mai multe optiuni. so....

Scris: Joi 12-Oct-2006 07:45
de retro
Fiind din '91, pentru setarea confortabila apare "Auto". Asa ar fi de preferat sa mergi prin oras. In aceasta setare, in majoritatea timpului, este o suspensie confortabila. In functie de stilul de conducere senzorii pot modifica setarea suspensiei in modul "Sport", fara ca tu sa mai actionezi acel comutator. Asta in cazul in care electronica si sferele sunt ok.

Despre intalnirile clubului citeste aici: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewforum.php?f=28

Scris: Joi 12-Oct-2006 08:05
de eugenro2001
alexm scrie:.... inca ceva!!!!!!!!!se incinge ffff tare motorul in oras,de la ce e?


Cauzele pot fi multiple
- termocupla defecta - nu pornesc ventilatoarele
- aer in instalatia de racire
- lichid insuficient in instalatie
- pompa de apa defecta
.
.
.
.

xm

Scris: Dum 29-Oct-2006 16:32
de ddanielescu
salut, am luat cu imprumut un citroen xm (3.0 v6 din dec-1989) si am citeva intrebari pt cei mai experimentati cu astfel de masini pt ca vreau sa o cumpar:
1. imi da senzatia ca are un joc la volan (cu motorul oprit masina chiar are joc la volan).
2. are directia prea moale (la inceput pina m-am obisnuit cu ea deabia mergeam drept pe strada la viteze mari).
3. cam barcuieste (asa trebuie sa faca?); nu prea tare, dar nu e ca un audi 80 spre exemplu.
4. are jocuri in capetele de bara : stie cine cam cit m-ar costa si daca se gasesc?
5. estecineva care sa se priceapa la setarea suspensiei.....
6. masina are 170cp si mi se pare ca nu prea trage. se mai intimpla sau mi se pare?
7. se ridica cam greu spatele si se si lasa cam repede (in 1-1.5h se lasa aproape de tot). este un defect?

Scris: Dum 29-Oct-2006 17:00
de MARIAN
1. imi da senzatia ca are un joc la volan (cu motorul oprit masina chiar are joc la volan).

XM-ul V6 este dotat cu DIRAVI deci este normal jocul cu motorul oprit.
2. are directia prea moale (la inceput pina m-am obisnuit cu ea deabia mergeam drept pe strada la viteze mari).

In raport cu cresterea vitezei volanul ar trebui sa se invarta din ce in ce mai greu. Probabil ca are scos cablul de la centrifuga.
are jocuri in capetele de bara : stie cine cam cit m-ar costa si daca se gasesc?

Se gasesc la max. 1mil bucata.
estecineva care sa se priceapa la setarea suspensiei.....

Sunt dar, nu cred ca in CT. Cel mai aproape de tine cred ca e in GL.

se ridica cam greu spatele si se si lasa cam repede (in 1-1.5h se lasa aproape de tot). este un defect?

Da! Este un defect destul de des intalnit la masinile cu suspensie hidropneumatica.

xm

Scris: Dum 29-Oct-2006 20:22
de ddanielescu
mi se pare ca nu trage masina (xm 3.0l v6 170cp). este posibil sa am probleme cu injectoarele? cam cit costa unul?

Scris: Mie 01-Noi-2006 16:24
de rufusgti
Porneste repede ? Merge rotund motorul ,adica fara trepidatii mari?
Daca da nu e de la injectoare .
Un injector nou e cam 80-100 euro.

xm

Scris: Mie 01-Noi-2006 21:22
de ddanielescu
merge rotund, porneste repede, este si pe gpl. injectoarele nu se pot curata? sau second? stiti ceva?

2

Scris: Joi 02-Noi-2006 09:48
de Teo-Onesti
capete de bara noi gasesti de la 300.000 lei/buc

xm

Scris: Lun 20-Noi-2006 23:33
de Stefan_M
Nu stiu exact cate sfere are XM-ul tau, dar cele de dupa '94 au 8. Sigur, deoarece le-am verificat anul trecut cand le-am si incarcat. Cate 1 pe fiecare roata, una suplimentara pe fiecare punte, 1 centrala (distribuie spre toate celelate) si - surprinzator - inca 1 pe puntea spate. Deci practic pe spate are 4 sfere. Cate 1 pe fiecare roata, una pe punte iar a patra nu stiu pt ce e.

Teoretic butonul pt.susp.sport scoate din circuit sferele de pe punti, rigidizand suspensia. Deci ramai in 5 sau 6 sfere, in functie de cate sfere aveai inainte. La cele cu hidractive, am inteles ca reduce si ceva din garda la sol. Practic la mine se simte ceva din toate astea, dar nu am suspensia reglata exact. Banuiesc ca daca as regla-o cum trebuie s-ar simti chiar mai bine.

Poate cineva sa-mi spuna si mie pt.ce e a patra sfera de pe puntea spate? Asa, pt.cultura mea generala... automobilistica...

Iar despre barcuirea suspensiei, nu stiu ce numesti tu barcuire, dar cand conduci prima data un XM dupa alte masini, asta e senztia, chiar daca suspensia e normala... nu se compara cu suspensia nici unei masini, cu atat mai putin cu cea a uneia germane care oricum e mai rigida. Dar tocmai asta e farmecul acestei masini...