Citroen Xm. Info

sfere, dozatoare, pompe, LHM, etc Âşi tren de rulare.

Moderator: Echipa Tehnica

andrei_gun
just curious
Mesaje: 17
Membru din: Lun 28-Mai-2007 20:04
Localitate: Bucuresti/Romania

Citroen Xm. Info

Mesajde andrei_gun » Mar 29-Mai-2007 17:06

Salutare.

Duminica am achizitionat un Citroen XM 2.1 Td. Fab 1991.
Masina este in stare f buna, dar am o nelamurire in legatura cu suspensia.
Masina la vreo 3-4 secunde are un pacanit (se simte si in pedala de frana pacanitul) :|.
O alta problema intampinata astazi...
Masina mergea ok, Am parcato,iar dupa vreo ora..cand sa pornesc motorul..incepe sa uruie...sa scoata fum de la o curea si sa moara motorul.
Am chemat fostul propietar..si mia spus ca eu mergeam cu aerul pornit desi nu avea freon :( ( Nu stiam ca becul stins inseamna ca este pornit) :(
Am oprit aerul si masina merge ok. Banuiesc ca pompa de AC sa blocat..:(. A mai patit cine asa ceva? Mai poate fi reparata?

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Mar 29-Mai-2007 17:20

Felicitari pt masiuna si bine ai venit printre noi.

"Pacanitul" e normal doar ca ar trebui sa fie mai rar, cam la 15-20s si nu atat de puternic incat sa il resimti in pedala de frana.
Este sunetul disjunctorului care cupleaza/decupleaza pt a mentine presiunea in instalatia hidraulica intre limitele normale.

In ceea ce priveste aerul conditionat este anormal ce se intampla. Probabil ca instalatia a pierdut nu doar freonul ci si uleiul din compresor si acesta s-a blocat.
Din nou este anormal ca ambreiajul compresorului cupleaza, in mod normal cand nu ai presiune in instalatie (lipsa fron) ambreiajul nu cupleaza. Probabil ca un "meserias" a umblat si a modificat ceva la instalatia electrica.
Probabil ca rezolvarea va fi sa inlocuiesti compresorul, destul de costisitor din pacate.

andrei_gun
just curious
Mesaje: 17
Membru din: Lun 28-Mai-2007 20:04
Localitate: Bucuresti/Romania

Mesajde andrei_gun » Mar 29-Mai-2007 17:26

Multumesc pentru reply :).

Inseamna ca ...pierde presiune pe undeva,si trebuie cuplat compresorul mai des pentru a mentine presiunea. (se aude si in mers...la gropi..etc un sunet ''ca o minge care se desunfla'' dar am inteles ca este normal).

Sunt tare curios cat ma va costa compresorul la dezmembrari :(. (Sper sa nu coste mai mult de 100 euro :(( ).

andrei_gun
just curious
Mesaje: 17
Membru din: Lun 28-Mai-2007 20:04
Localitate: Bucuresti/Romania

Mesajde andrei_gun » Mar 29-Mai-2007 17:29

O alta nelamurire legata de masina...Ce consum are in orash?
Este primul meu diesel si nu prea ma pricep. Din ce am inteles eu consumul este de 8% in orash si 6 afara.

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Mar 29-Mai-2007 17:42

andrei_gun scrie:Multumesc pentru reply :).

Inseamna ca ...pierde presiune pe undeva,si trebuie cuplat compresorul mai des pentru a mentine presiunea. (se aude si in mers...la gropi..etc un sunet ''ca o minge care se desunfla'' dar am inteles ca este normal).

Sunt tare curios cat ma va costa compresorul la dezmembrari :(. (Sper sa nu coste mai mult de 100 euro :(( ).


Compresorul e pt aerul conditionat (cred ca te va costa mai mult de 100€ unul s/h). Pentru hidraulica ai pompa hidraulica. Faptul ca pierde presiune e normal bineinteles in anumite limite. Sunetul de mingie care se desumfla nu e normal. Ti-ar prinde bine o vizita la un cunoscator in ale Citroen-urilor hidropneumatice pt diagnostic si remediere.

Avatar utilizator
retro
pasionat
Mesaje: 819
Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
Localitate: Galati
Masina: Xantia II 1.8i 16v
2: C5 II 2.0i
Contact:

Mesajde retro » Mar 29-Mai-2007 17:46

Sa o stapanesti sanatos!
Consumul pentru motorul tau ar fi (daca cutia de viteze este manuala): 7,9 l in oras - 4,9 l la o viteza de 90Km/h si 6,5 l pentru 120 Km/h. Un plin facut la un rezervor de 80 l iti da destula autonomie.

andrei_gun
just curious
Mesaje: 17
Membru din: Lun 28-Mai-2007 20:04
Localitate: Bucuresti/Romania

Mesajde andrei_gun » Mar 29-Mai-2007 17:51

Va multumesc frumos pentru reply uri si urari.
Fac tot posibilul sa ajung si eu la urmatoarea intalnire a clubului, poate primesc niste sfaturi la fatza locului.

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Mar 29-Mai-2007 17:59

Cred ca nu e bine sa astepti pana la urmatoarea intalnire.

andrei_gun
just curious
Mesaje: 17
Membru din: Lun 28-Mai-2007 20:04
Localitate: Bucuresti/Romania

Mesajde andrei_gun » Joi 31-Mai-2007 00:16

Astazi am cunoscut un posesor de citroen cx.
Dansul mi a spus ca ...este posibil sa fie necesara reincarcarea sferelor cu azot...ca asta ar fi motivul pentru care tacane des...si pentru care nu revine volanul singur cand sta pe loc.
O chestie ciudata.... Masina are pe bord...in dreapta ..3 ceasuri. Unul este pentru benzina, unul pentru apa, iar ultimul ..cel din dreapta are un simbol ciudat..si sta pe 0 (eu ma gandeam ca este stricat...dar nu imi dau seama ce indica) :|
Am vazut topucuri legate de LHM. Este posibil sa fi ramas fara...? Ce face mai exact?
(stiu ca suna stupid rau intrebarile mele..dar chiar nu ma pricep) :(.

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Joi 31-Mai-2007 08:39

andrei_gun scrie:Astazi am cunoscut un posesor de citroen cx.
Dansul mi a spus ca ...este posibil sa fie necesara reincarcarea sferelor cu azot...ca asta ar fi motivul pentru care tacane des...si pentru care nu revine volanul singur cand sta pe loc.
O chestie ciudata.... Masina are pe bord...in dreapta ..3 ceasuri. Unul este pentru benzina, unul pentru apa, iar ultimul ..cel din dreapta are un simbol ciudat..si sta pe 0 (eu ma gandeam ca este stricat...dar nu imi dau seama ce indica) :|
Am vazut topucuri legate de LHM. Este posibil sa fi ramas fara...? Ce face mai exact?
(stiu ca suna stupid rau intrebarile mele..dar chiar nu ma pricep) :(.


Posesorul acela de CX nu stie f multe despre XM dupa cum se vede.
Pentru ca volanul sa revina la pozitia de "drept inainte" trebuie ca masina sa aiba DIRAVI (un tip special de servodirectie). XM-ul a fost echipat cu DIRAVI doar pe versiuna V6 de 3000cmc.
XM-ul tau are servo clasic, doar ca foloseste tot sistemul hidraulic pt asta dar nu aduce volanul la centru automat.
Daca pierdeai LHM-ul masina nu se mai ridica, nu mai aveai frane, megea f greu directia. Plus ca aveau un pom de craciun pe bord.
Pe bord exista o lampa de avertizare "STOP" daca nu aveai LHM aceasta ar fi ramas aprinsa impreuna cu lampa care indica nivel LHM scazut si presiune hidraulica scazuta.

Nu ai manual de utilizare?
Daca nu ai, caut si iti trimit eu in format electronic.
Mai bine da-mi un telefon - 0721 250 133 - sa discutam sau ma gasesti pe mess cu acelasi ID ca si aici pe forum.

Avatar utilizator
Teo-Onesti
pasionat
Mesaje: 514
Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
Localitate: Onesti(Bacau)

Mesajde Teo-Onesti » Joi 31-Mai-2007 21:28

.
Ultima oară modificat Joi 31-Mai-2007 21:32 de către Teo-Onesti, modificat de 2 ori în total.

Avatar utilizator
Teo-Onesti
pasionat
Mesaje: 514
Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
Localitate: Onesti(Bacau)

Mesajde Teo-Onesti » Joi 31-Mai-2007 21:30

[quote=O chestie ciudata.... Masina are pe bord...in dreapta ..3 ceasuri. Unul este pentru benzina, unul pentru apa, iar ultimul ..cel din dreapta are un simbol ciudat..si sta pe 0 (eu ma gandeam ca este stricat...dar nu imi dau seama ce indica) :| :(.[/quote]


Indicatorul acela este pentru nivelul uleiului de motor,dar probabil ca nu mai functioneaza corect!
Am eu un compresor de aer conditionat.Daca te intereseaza,suna-ma la 0743333516.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 01-Iun-2007 17:36

@andrei_gun: daca tacane des, poti sa incarci doar sfera centrala. Daca masina e rigida, poti sa incarci restul sferelor. Indicatorul de care vorbesti poate fi nivelul de ulei si el merge doar in primele citeva secunde dupa ce pui contactul dupa care revine pe 0. Cel mai bine pune o poza.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

andrei_gun
just curious
Mesaje: 17
Membru din: Lun 28-Mai-2007 20:04
Localitate: Bucuresti/Romania

Mesajde andrei_gun » Vin 01-Iun-2007 18:57

nicum scrie:@andrei_gun: daca tacane des, poti sa incarci doar sfera centrala. Daca masina e rigida, poti sa incarci restul sferelor. Indicatorul de care vorbesti poate fi nivelul de ulei si el merge doar in primele citeva secunde dupa ce pui contactul dupa care revine pe 0. Cel mai bine pune o poza.

Am aflat de la ce este indicatorul. Ulei..si functioneaza decat cand pun contactul.
Sferele au fost reincarcate din cate am inteles, Problema care trebuie rezolvata acum...este miscatul pedalei de frana simultan cu tacanitul.
Si..am inteles ca trebuie sa schimb si conducta principala pentru ca este cositorita..si nu este prinsa de blocul motor.
Daca are cineva vreo conducta principala rog sa ma contacteze.
Multumesc.

Avatar utilizator
rufusgti
pasionat
Mesaje: 227
Membru din: Joi 02-Feb-2006 16:55
Localitate: IASI

Mesajde rufusgti » Sâm 02-Iun-2007 21:55

Consumul pentru un XM 2.1TD cu ceva km si uzura este de aprox 9-9.5 l in oras si 5.5 afara la 90km/h , 6.5 la 120 km/h.
Apropo , de unde l-ai cumparat si cat te-a costat? Intrebare cu raspuns facultativ :)
Iubesc confortul si puterea...... C5 III Hydractive 3+ vs Volvo S70 T5.... 300Cp


Înapoi la “Hidraulica - XM”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 16 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187757
    Total subiecte 18618
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11707
    Cel mai nou membru catalinos