Pagina 1 din 2
Citroen Xm. Info
Scris: Mar 29-Mai-2007 17:06
de andrei_gun
Salutare.
Duminica am achizitionat un Citroen XM 2.1 Td. Fab 1991.
Masina este in stare f buna, dar am o nelamurire in legatura cu suspensia.
Masina la vreo 3-4 secunde are un pacanit (se simte si in pedala de frana pacanitul) :|.
O alta problema intampinata astazi...
Masina mergea ok, Am parcato,iar dupa vreo ora..cand sa pornesc motorul..incepe sa uruie...sa scoata fum de la o curea si sa moara motorul.
Am chemat fostul propietar..si mia spus ca eu mergeam cu aerul pornit desi nu avea freon

( Nu stiam ca becul stins inseamna ca este pornit)

Am oprit aerul si masina merge ok. Banuiesc ca pompa de AC sa blocat..

. A mai patit cine asa ceva? Mai poate fi reparata?
Scris: Mar 29-Mai-2007 17:20
de eugenro2001
Felicitari pt masiuna si bine ai venit printre noi.
"Pacanitul" e normal doar ca ar trebui sa fie mai rar, cam la 15-20s si nu atat de puternic incat sa il resimti in pedala de frana.
Este sunetul disjunctorului care cupleaza/decupleaza pt a mentine presiunea in instalatia hidraulica intre limitele normale.
In ceea ce priveste aerul conditionat este anormal ce se intampla. Probabil ca instalatia a pierdut nu doar freonul ci si uleiul din compresor si acesta s-a blocat.
Din nou este anormal ca ambreiajul compresorului cupleaza, in mod normal cand nu ai presiune in instalatie (lipsa fron) ambreiajul nu cupleaza. Probabil ca un "meserias" a umblat si a modificat ceva la instalatia electrica.
Probabil ca rezolvarea va fi sa inlocuiesti compresorul, destul de costisitor din pacate.
Scris: Mar 29-Mai-2007 17:26
de andrei_gun
Multumesc pentru reply

.
Inseamna ca ...pierde presiune pe undeva,si trebuie cuplat compresorul mai des pentru a mentine presiunea. (se aude si in mers...la gropi..etc un sunet ''ca o minge care se desunfla'' dar am inteles ca este normal).
Sunt tare curios cat ma va costa compresorul la dezmembrari

. (Sper sa nu coste mai mult de 100 euro

( ).
Scris: Mar 29-Mai-2007 17:29
de andrei_gun
O alta nelamurire legata de masina...Ce consum are in orash?
Este primul meu diesel si nu prea ma pricep. Din ce am inteles eu consumul este de 8% in orash si 6 afara.
Scris: Mar 29-Mai-2007 17:42
de eugenro2001
andrei_gun scrie:Multumesc pentru reply

.
Inseamna ca ...pierde presiune pe undeva,si trebuie cuplat compresorul mai des pentru a mentine presiunea. (se aude si in mers...la gropi..etc un sunet ''ca o minge care se desunfla'' dar am inteles ca este normal).
Sunt tare curios cat ma va costa compresorul la dezmembrari

. (Sper sa nu coste mai mult de 100 euro

( ).
Compresorul e pt aerul conditionat (cred ca te va costa mai mult de 100⏠unul s/h). Pentru hidraulica ai pompa hidraulica. Faptul ca pierde presiune e normal bineinteles in anumite limite. Sunetul de mingie care se desumfla nu e normal. Ti-ar prinde bine o vizita la un cunoscator in ale Citroen-urilor hidropneumatice pt diagnostic si remediere.
Scris: Mar 29-Mai-2007 17:46
de retro
Sa o stapanesti sanatos!
Consumul pentru motorul tau ar fi (daca cutia de viteze este manuala): 7,9 l in oras - 4,9 l la o viteza de 90Km/h si 6,5 l pentru 120 Km/h. Un plin facut la un rezervor de 80 l iti da destula autonomie.
Scris: Mar 29-Mai-2007 17:51
de andrei_gun
Va multumesc frumos pentru reply uri si urari.
Fac tot posibilul sa ajung si eu la urmatoarea intalnire a clubului, poate primesc niste sfaturi la fatza locului.
Scris: Mar 29-Mai-2007 17:59
de eugenro2001
Cred ca nu e bine sa astepti pana la urmatoarea intalnire.
Scris: Joi 31-Mai-2007 00:16
de andrei_gun
Astazi am cunoscut un posesor de citroen cx.
Dansul mi a spus ca ...este posibil sa fie necesara reincarcarea sferelor cu azot...ca asta ar fi motivul pentru care tacane des...si pentru care nu revine volanul singur cand sta pe loc.
O chestie ciudata.... Masina are pe bord...in dreapta ..3 ceasuri. Unul este pentru benzina, unul pentru apa, iar ultimul ..cel din dreapta are un simbol ciudat..si sta pe 0 (eu ma gandeam ca este stricat...dar nu imi dau seama ce indica) :|
Am vazut topucuri legate de LHM. Este posibil sa fi ramas fara...? Ce face mai exact?
(stiu ca suna stupid rau intrebarile mele..dar chiar nu ma pricep)

.
Scris: Joi 31-Mai-2007 08:39
de eugenro2001
andrei_gun scrie:Astazi am cunoscut un posesor de citroen cx.
Dansul mi a spus ca ...este posibil sa fie necesara reincarcarea sferelor cu azot...ca asta ar fi motivul pentru care tacane des...si pentru care nu revine volanul singur cand sta pe loc.
O chestie ciudata.... Masina are pe bord...in dreapta ..3 ceasuri. Unul este pentru benzina, unul pentru apa, iar ultimul ..cel din dreapta are un simbol ciudat..si sta pe 0 (eu ma gandeam ca este stricat...dar nu imi dau seama ce indica) :|
Am vazut topucuri legate de LHM. Este posibil sa fi ramas fara...? Ce face mai exact?
(stiu ca suna stupid rau intrebarile mele..dar chiar nu ma pricep)

.
Posesorul acela de CX nu stie f multe despre XM dupa cum se vede.
Pentru ca volanul sa revina la pozitia de "drept inainte" trebuie ca masina sa aiba DIRAVI (un tip special de servodirectie). XM-ul a fost echipat cu DIRAVI doar pe versiuna V6 de 3000cmc.
XM-ul tau are servo clasic, doar ca foloseste tot sistemul hidraulic pt asta dar nu aduce volanul la centru automat.
Daca pierdeai LHM-ul masina nu se mai ridica, nu mai aveai frane, megea f greu directia. Plus ca aveau un pom de craciun pe bord.
Pe bord exista o lampa de avertizare "STOP" daca nu aveai LHM aceasta ar fi ramas aprinsa impreuna cu lampa care indica nivel LHM scazut si presiune hidraulica scazuta.
Nu ai manual de utilizare?
Daca nu ai, caut si iti trimit eu in format electronic.
Mai bine da-mi un telefon - 0721 250 133 - sa discutam sau ma gasesti pe mess cu acelasi ID ca si aici pe forum.
Scris: Joi 31-Mai-2007 21:28
de Teo-Onesti
.
Scris: Joi 31-Mai-2007 21:30
de Teo-Onesti
[quote=O chestie ciudata.... Masina are pe bord...in dreapta ..3 ceasuri. Unul este pentru benzina, unul pentru apa, iar ultimul ..cel din dreapta are un simbol ciudat..si sta pe 0 (eu ma gandeam ca este stricat...dar nu imi dau seama ce indica) :|

.[/quote]
Indicatorul acela este pentru nivelul uleiului de motor,dar probabil ca nu mai functioneaza corect!
Am eu un compresor de aer conditionat.Daca te intereseaza,suna-ma la 0743333516.
Scris: Vin 01-Iun-2007 17:36
de nicum
@andrei_gun: daca tacane des, poti sa incarci doar sfera centrala. Daca masina e rigida, poti sa incarci restul sferelor. Indicatorul de care vorbesti poate fi nivelul de ulei si el merge doar in primele citeva secunde dupa ce pui contactul dupa care revine pe 0. Cel mai bine pune o poza.
Scris: Vin 01-Iun-2007 18:57
de andrei_gun
nicum scrie:@andrei_gun: daca tacane des, poti sa incarci doar sfera centrala. Daca masina e rigida, poti sa incarci restul sferelor. Indicatorul de care vorbesti poate fi nivelul de ulei si el merge doar in primele citeva secunde dupa ce pui contactul dupa care revine pe 0. Cel mai bine pune o poza.
Am aflat de la ce este indicatorul. Ulei..si functioneaza decat cand pun contactul.
Sferele au fost reincarcate din cate am inteles, Problema care trebuie rezolvata acum...este miscatul pedalei de frana simultan cu tacanitul.
Si..am inteles ca trebuie sa schimb si conducta principala pentru ca este cositorita..si nu este prinsa de blocul motor.
Daca are cineva vreo conducta principala rog sa ma contacteze.
Multumesc.
Scris: Sâm 02-Iun-2007 21:55
de rufusgti
Consumul pentru un XM 2.1TD cu ceva km si uzura este de aprox 9-9.5 l in oras si 5.5 afara la 90km/h , 6.5 la 120 km/h.
Apropo , de unde l-ai cumparat si cat te-a costat? Intrebare cu raspuns facultativ
