Pagina 1 din 3
Cat de repede trebuie sa se lase xm-ul jos?
Scris: Mie 01-Iun-2005 07:37
de Teo-Onesti
Am citit discutia in legatura cu Bx-ul....de ce se lasa mai greu dupa ce se incarca sferele.Eu am un XM din 1991 si la mine masina se lasa de seara pana dimineata complet jos,adica pe ambele axe(si pe spate si pe fata).Am mai vazut acest comportament la majoritatea XM-urilor.Este corect ce se intampla?La cateva XM-uri de dupa 1995 am vazut ca nu se intampla treaba asta si masina sta ridicata toata zile intregi!...
Scris: Mie 01-Iun-2005 13:51
de nicum
XM-urile seria II au supape anti-sink, masina nu se scufunda nici intr-o luna. Daca n-ai supape antisink, atunci masina se va scufunda, cu atit mai repede cu cit este mai uzata. Problema nu este daca, ci in cit timp.
Daca ai sfere incarcate noi, atunci destinderea membranei va dura mai mult, pentru ca sfera se comporta ca un acumulator de presiune. Sper ca am formulat corect...
r
Scris: Joi 02-Iun-2005 06:39
de Teo-Onesti
ok,dar cum se pot monta aceste supape antisink?Sunt scumpe,se pot monta pe un xm seria 1?
Scris: Joi 02-Iun-2005 08:22
de eugenro2001
Cred ca pentru raspunsul la aceasta intrebare ar fi bine sa te inscri pe un forum international, unde sunt mai multi posesori de XM.
Cel care imi vine cel mai repede in minte este XM-L de pe Yahoo Groups.
La noi sunt prea putini care au XM cu atat mai putini cei care au lucrat la aceasta masina.
In primul rand am avea nevoie de diagramele sistemelor hidraulice de la cele doua modele pentru a vedea diferentele si apoi ne putem pronunta daca se poate sau nu.
Scris: Joi 02-Iun-2005 10:42
de lali
Eu as vrea sa montez pe Bx .
Sper sa vad cum arata supapele acelea si unde sunt montate
Laurentiu
r
Scris: Joi 02-Iun-2005 13:26
de Teo-Onesti
Offff,ce ma entuziasmasem..credeam ca pot rezolva problema!...Oricum,momentan mi-ar prinde bine si o pompa de frana buna pt xm!...
Scris: Joi 02-Iun-2005 15:12
de nicum
Nu cred ca se pot monta pe BX. Amintiti-va ca XM-ul are computer de suspensie, ceea ce BX-ul nu are. Supapele respective foarte probabil functioneaza cu impulsuri, nu cu curent continuu ca cele de la GPL. Asadar povestea e mai complicata si nu stiu daca merita intr-adevar eforutul.
Scris: Joi 02-Iun-2005 15:16
de MARIAN
Se pot monta dar nu este chiar atat de simplu.Trebuiesc modificate "cateva" conducte

iar pe puntea spate se mai adauga inca o sfera(conectata pe circuitul corector-frane spate).Deci supapa se conecteaza intre corectoare si cilindrii.
Scris: Joi 02-Iun-2005 15:17
de MARIAN
Nu sunt comandate electric

Scris: Joi 02-Iun-2005 18:53
de nicum
Atunci cum sint comandate? E vorba de supapele antisink de la XM. De ce mai trebuie montata o sfera suplimentara pe spate si de ce doar pe spate?
Scris: Joi 02-Iun-2005 19:36
de MARIAN
Pt. ca supapele antiscufundare sunt mai mult sau mai putin "supape unisens" deci nu trebuie nici o comanda electrica.
De ce numai pe spate?Pt. ca numai acolo se intalneste frana cu suspensia

Scris: Joi 02-Iun-2005 19:55
de nicum
Bine, dar si fata se scufunda...

Scris: Joi 02-Iun-2005 20:25
de MARIAN
Se monteaza si pe fata si pe spate cate o supapa,pe fiecare punte numai ca pe spate mai trebuie adaugata o sfera(sfera antisink).Aceasta sfera va tine constanta presiunea in circuitul de franare.Ofera mai multa siguranta si compenseaza pierderile dozatorului de frana.
Scris: Joi 02-Iun-2005 20:32
de MARIAN
Revenind on-topic
O suspensie clasica de XM in conditii optime de functionare se scunda complet in aprox. 20-30ore.
r
Scris: Vin 03-Iun-2005 00:32
de Teo-Onesti
Deci nu e un lucru rau ca la mine masina "se lasa" complet in 5-10 ore...Spatele se lasa cam repede...,deja a inceput sa fasaie si dozatorul de frana.Are cineva unul pt. XM in conditii optime?Sau stiti cam cat e unul nou?