Pagina 1 din 3

idee (cred eu geniala) oare ar merge ?

Scris: Lun 02-Iun-2008 21:26
de sandor mihai
intrebarea se adreseaza celor foarte priceputi in hidraulica.
vreau sa fac urmatoarea modificare la xm: sa renunt la distribuitorul servo si in locul lui sa pun a doua sfera centrala care echipeaza modelele cu diravi sau cx-urile,care e de fapt un siplu teu( cel putin pe dinafara.)
credeti ca ar merge? singura diferenta intre cele 2 sisteme ar ficasetele de directie,respectiv debitele consumate
modificarea o fac oricum dar va astept cu interes parerile.
motivele pt. care fac asta sunt arhicunoscute tuturor, distribuitorul servo nu a fost cea mai fericita inventie la citroen.

Scris: Lun 02-Iun-2008 23:50
de dj01fad
caseta diravi are un principiu de functionare total diferit fata de orice altceva... nu cred ca ai re reusesti asa ceva. a 6-a sfera la cx, este destinata franelor, deoarece diravi consuma destula presiune sau debit la manevre, si in asa fel, la frane va fi tot timpul presiune constanta. nu cred ca vei reusi ceea ce doresti sa faci... si nu cred ca e posibil... gandeste-te ca ar fi facut multi treaba asta dinainte. inca ceva... a 6-a sfera de la cx, nu este pusa pur si simplu, ci are si ea un distribuitor din care pleaca 3 tevi. pe una intra presiunea principala de la disjunctor, pe una pleaca la franele fata, iat pe a 3-a pleaca la restul hidraulicii...

idee

Scris: Mar 03-Iun-2008 07:05
de sandor mihai
argumente !!!! eu am vazut clar ca din a doua sfera pleaca 2 conducte: in vana si la directie.exact de asta am nevoie si eu.daca caseta normala de xm(servo) nu consuma un debit mai mare decit diravi, treaba e rezolvata ,nu?plus ca am debit asiguraty nu de o sfera ci de 2.

Scris: Mar 03-Iun-2008 07:54
de Dan Popa
Adica vrei sa-i pui Diravi? Atunci trebuie sa-i schimbi si cremaliera. Trebuie vazut daca merg la aceeasi presiune

Scris: Mar 03-Iun-2008 08:04
de WLD
Desi nu am studiat problema, cred ca Diravi functioneaza pe baza debitului, avand regulatorul de presiune integrat, pe cand servodirectia clasica are nevoie de prereglarea presiunii.

Scris: Mar 03-Iun-2008 10:51
de khan
din cite stiu debitul la servodirectia normala variaza in functie de unghiul de bracare. asta inseamna ca presiunea vine constant si e suplimentat doar debitul la rotirea volanului. de aici rezulta ca distribuitorul trebuie sa suplimenteze constant debitul. "teul" ala nu are cum sa o faca pentru ca nu face altceva decit sa pastreze presiune pt frina in sfera si restul sa se duca mai departe unde are destinatia

xm

Scris: Mar 03-Iun-2008 17:14
de sandor mihai
dar nu cred ca are cum sa mearga mai rau decit cu un distribuitor servo uzat sau blocat. la mine ,pe returul de la distribuitorul servo vine constant ulei si nu ar trebui( am vazut la mai multe).
deci, nu vreau sa pun diravi vreau sa renunt la distribuitorul servo care papa o gramada de debit absolut aiurea.

Scris: Mar 03-Iun-2008 17:21
de dj01fad
distribuitorul ala, asa cum s-a mai spus putin mai sus, este un regulator de presiune, asa ca nu prea cred ca poti sa renunti la el. diravi, are acest regulator de presiune in el, si nu mai are nevoie de acel patrat. nu stiu cum este la xm cu diravi, dar stiu foarte bine la cx... o sa iti atasez deseara schema de principiu de la diravi, cauta si tu schema de principiu de la caseta pe care o ai, apoi faci o comparatie si vezi daca ar merge. ma gandesc totusi ca daca era atat de simplu, faceau multi pana acum aceasta imbunatatire, sau simplificare sa ii spunem asa, pentru ca o sfera e muuult mai ieftina decat acel distribuitor.

xm

Scris: Mar 03-Iun-2008 17:33
de sandor mihai
nu am nimic de pierdut. vad eu ce iese.daca in pozitia nebracat caseta de xm normala nu consuma prea mult debit atunci s-ar putea sa iasa ceva. daca nu ,probabil o sa mearga pompa continuu fara sa mai tacane conjunctorul.altceva ce s-ar putea intimpla?a, s-ar mai putea sa simt bataile conjunctorului in volan din cauza lipsei furtunului amortizor.

Scris: Mie 04-Iun-2008 07:36
de sandor mihai
dj01fad scrie:distribuitorul ala, asa cum s-a mai spus putin mai sus, este un regulator de presiune, asa ca nu prea cred ca poti sa renunti la el. diravi, are acest regulator de presiune in el, si nu mai are nevoie de acel patrat. nu stiu cum este la xm cu diravi, dar stiu foarte bine la cx... o sa iti atasez deseara schema de principiu de la diravi, cauta si tu schema de principiu de la caseta pe care o ai, apoi faci o comparatie si vezi daca ar merge. ma gandesc totusi ca daca era atat de simplu, faceau multi pana acum aceasta imbunatatire, sau simplificare sa ii spunem asa, pentru ca o sfera e muuult mai ieftina decat acel distribuitor.

bun si atunci de ce xantia care are pompa cu 2 iesiri nu are nici un distribuitor? la fel peugeot 405 care are o pompa maricica si o caseta teoretic identica cu bx, xm. eu cred ca , chiar daca volanul e virat ,caseta nu consuma mare lucru.doar daca incerci sa virezi foarte putin din aceea pozitie intr-o parte sau in alta, pompa incepe sa se auda deci caseta cere presiune. asta e parerea mea.o sa va tin la curent.

Scris: Mie 04-Iun-2008 08:06
de stan cristian
salut,pompa de xantia cu doua iesiri are distribuitorul incorporat :)

idee

Scris: Mie 04-Iun-2008 08:09
de sandor mihai
cum asta cristi? am desfacut mai multe si inafara de 5 pistoane la etajul de suspensie si 2(parca) la cel de directie nu are nimic. unde ar putea fi distribuitorul? nu cred ca are. totul se regleaza din caseta(cred).cind nu foloseste presiune se duce pe retur inapoi pur si simplu.

Scris: Mie 04-Iun-2008 08:20
de stan cristian
are, in compartimentul cu doua pistoane , daca te uiti cu atentie o sa intelegi cum functioneaza :)

Re: xm

Scris: Mie 04-Iun-2008 10:23
de nicum
sandor mihai scrie:nu vreau sa pun diravi vreau sa renunt la distribuitorul servo care papa o gramada de debit absolut aiurea.


Nu ar fi mai simplu sa pui un distribuitor functional?

Scris: Mie 04-Iun-2008 10:27
de Dan Popa
Si noi ce-am mai face aici ?