Pagina 1 din 2
Spatele la Xm...
Scris: Mie 04-Iun-2008 06:47
de leynad72
Poate ma scoateti putin din ceata...
Stand pe loc---->spatele masinii sta la inaltimea normala.
Dau cu spatele---->se ridica spatele la pozitia de maxim.
Dau in fata----->se lasa spatele mai jos de pozitia normala.
Posibil din dozatorul de frana ?
Scris: Mie 04-Iun-2008 10:27
de nicum
Hmm... Daca era dozatorul ti-ar fi fisit la frinare si s-ar fi lasat repede de spate (nu ne-ai spus daca ai hidraulica normala sau hydractive).
Mai degraba pare a fi ceva cu tijele de comanda ale corectorului spate.
Scris: Mie 04-Iun-2008 14:42
de leynad72
masina are hydractive.
dozatorul fasaie la franare iar spatele se lasa cam repede (in cca 20 min. e jos), tocmai de-asta ma gandeam la el...
in legatura cu tija de la corectorul din spate, nu vad cum sa se miste inainte-inapoi in functie de cum merg cu masina (inainte sau inapoi).
Scris: Mie 04-Iun-2008 14:48
de dj01fad
ai mai multe cauze posibile:
1. ai aer in instalatia suspensiei din spate si o sa ii treaca...
2. ai rotile din spate infranate destul de rau...
3. ai umblat pe acolo?
Scris: Mie 04-Iun-2008 18:20
de leynad72
faza e ciudata...aer nu cred sa fie, face treaba asta de mult timp.
nici rotile nu sunt infranate, franele merg bine...dar chestia asta n-am mai intalnit-o.
la un moment dat e chiar hilar, zici ca sunt la circ : dau in spate si se ridica pana vad stelele prin luneta, cand dau apoi in fata se lasa si vad stelele prin parbriz.
chiar nu pricep cum poate influenta mersul inainte sau inapoi instalatia hidraulica, ca doar nu se invarte pompa invers...
ce e si mai nasol e ca nu pot sa desfac conductele de la corectorul de pe spate, ca tare l-as schimba...
apropos, daca asta va ajuta : cutia e automata, e de ajuns sa cuplez R, stau cu piciorul pe frana si turez putin motorul--->se ridica de spate ; cuplez D si turez tinand piciorul pe frana----> se lasa de spate.
oricum, si daca iau piciorul de pe frana si plec tot la fel se comporta : merg inapoi cu spatele sus de tot iar inainte cu el lasat aproape jos, doar cand stau pe loc spatele sta in pozitia corecta.
Scris: Mie 04-Iun-2008 21:21
de dj01fad
dozatorul, de regula se comporta altfel... iti facea sus-jos de nebuna si stand pe loc, roti infranate, si alte prostii. la tine, daca se ridica de cur cand dai in spate este destul de ciudat. este posibil sa ai urmatoarea problema, daca spui ca cu piciorul pe frana si cu ea bagata in d sau in r face... presimt ca nu franeaza fata, iar cutia tinde sa o ia din loc, asa ca se propteste pe rotile din spate, si de aia o da in sus sau in jos; cum ai verificat daca sunt rotile franate? daca o ridici pe ceva, se pot invarti. incearca cu masina pornita, fara frana de mana trasa, sa impingi de ea fata spate, si vezi ce se intampla atunci. daca si atunci face sus- jos de spate, este clar ca ai rotile spate infranate, deci dozatorul este dus. poti sa verifici si altfel, si anume pe drum drept sa o scoti din viteza (asta daca poti sa dai pe n in mers, si sa vezi daca tinde sa se franeze singura).
orice ar fi, concluzia mea e ca e de la dozator.
Scris: Mie 04-Iun-2008 21:38
de leynad72
nu, rotile nu sunt infranate, am schimbat acum cateva zile toate rotile, am ridicat-o si le invarteai usor cu mana, plus ca am mai si impins-o pornita in N si merge usor...
tocmai de-asta sunt asa in ceatza...
intr-adevar, fata nu franeaza bine, cu piciorul pe frana la 2000 de ture tinde sa plece.
dar daca ar fi sa inteleg chestia cu ridicatul de spate (roti infranate), ce dracu mai are cand merg cu fata, ca se lasa aproape de minim spatele ??
ma rog, o sa schimb sambata dozatorul, desi sincer sa fiu de-asta n-am mai schimbat pana acum...nici nu prea stiu exact unde e...poate ma ajutati cu ceva sfaturi, e dificila operatiunea, cate conducte intra in el, etc.
Scris: Mie 04-Iun-2008 23:42
de dj01fad
leynad72 scrie:dar daca ar fi sa inteleg chestia cu ridicatul de spate (roti infranate), ce dracu mai are cand merg cu fata, ca se lasa aproape de minim spatele ??
chestiune de parghii... daca stai si analizezi cum lucreaza suspensia spate, avand brate longitudinale, ai sa intelegi ce se intampla acolo. cand ai impins-o in N era pornita sau oprita? cand o impingi cu mana in fata sau in spate se mai manifesta in halul asta adica sus sau jos?
Scris: Joi 05-Iun-2008 07:21
de leynad72
da, cand am impins-o in N era pornita.
aparent, figura o face doar cand cuplez cutia, scoasa din viteza si impinsa fata-spate nu se manifesta in niciun fel.
de-asta nu pricep, e tare ciudat...
Scris: Joi 05-Iun-2008 15:23
de retro
Eu as incepe cu verificarea sferelor de pe puntea spate: presiunea si amortizorul. Nu de putine ori am gasit sfere de fata montate pe spate sau chiar sfere fara amortizor (acumulator) montate la roti.. Comportamentul este cel descris de tine: cand se accelereaza si se merge cu fata, spatele masinii plonjeaza iar in marsarier spatele se cabreaza.
Scris: Joi 05-Iun-2008 20:32
de khan
dar cind te lasi pe spatele masinii cum se comporta? coboara repede? ramine jos? sare imediat inapoi si apoi mai balanseaza? sau se ridica frumos la loc si se stabilizeaza?
Scris: Vin 06-Iun-2008 09:58
de leynad72
lucreaza bine suspensia pe spate.
ma asez pe ea, se lasa si apoi se ridica usor la loc.
Scris: Vin 06-Iun-2008 16:35
de khan
mai exact ce reactie are din cele descrise de mine?
Scris: Vin 06-Iun-2008 19:03
de leynad72
se ridica usor la loc si se stabilizeaza.
si de lasat se lasa tot usor, nu cade brusc.
stand cu ea pe loc, suspensia pare ca se comporta bine, n-am sesizat nimic evident...
problemele apar cand plec de pe loc, ridica sau coboara spatele in functie de directia de mers, inapoi sau inainte.
in alta ordine de idei, fata cade foarte repede dupa ce opresc motorul, incepe sa coboare chiar la 10-20 de secunde !!!
spatele, chiar daca face figurile astea, se ridica foarte repede dupa ce o pornesc, in 5 secunde e sus si sta cateodata sus ore bune, altadata cade dupa o jumatate de ora...
Scris: Dum 30-Noi-2008 10:40
de daneugen
nu stiu dar si xm-ul meu face la fel servisu citroen a spus ca e normal daca are hidractiv,mai mult masina mea nu se lasa deloc,dar cind sta mai mul de 2 ore si pornesti motoru se lasa complet pe purta dupa care in 30 de secunde se regleaza la normal,iar computeru de bord im da un bip ca pot sa pornesc.