Conducta LHM fisurata
Scris: Mie 27-Aug-2008 01:11
Am o mare (zic eu) problema:
Mi-a pleznit o conducta LHM; mai exact: XM 2,1 TD 1995
Din pompa de LHM (de langa cutia calculatorului) ies 2 tevi metalice care dupa un f.scurt traiect ascendent coboara spre sfera centrala (prin spatele radiatorului). Am inteles ca una e pentru suspensie iar cealalta pentru frana si directie (parca - oricum nu asta e relevant). In portiunea descendenta conductele metalice se termina continuandu-se cu niste conducte mai flexibile (nu-mi dau seama daca sub cauciucul exterior mai exista vreun strat) pe o distanta de aprox.20 cm. In aceasta portiune s-a fisurat una dintre ele - cea dinspre motor - punctiform dar suficient
Mi s-a intamplat in mers, am pierdut aproape imediat frina iar directia s-a intarit (a cedat servo). Norocul a fost ca nu aveam viteza si am putut opri masina cu frina de serviciu. Am oprit motorul (care incepuse deja sa scoata un fum alb), am ridicat capota iar toata partea din fata a motorului si parte din invelisul interior al capotei erau "verzi".
Initial am crezut ca spartura e mare dar nu stiam unde e. Asa ca am facut un test: am pornit motoul si am cautat locul pe unde tisnea LHM-ul. Asa am descoperit gaurica de care vorbeam: LHM-ul tasnea direct pe motor stropind captuseala interioara a capotei (prin ricoseuri). Gaurica nu era mare iar datorita presiunii mari jetul avea o forta extrema.
Intrebarea este:
1. Unde gasesc conducta ca cea mentionata, in afara de cx basis?
2. Pot sa o schimb singur sau e necesar un service ?
Cu multumiri
Mi-a pleznit o conducta LHM; mai exact: XM 2,1 TD 1995
Din pompa de LHM (de langa cutia calculatorului) ies 2 tevi metalice care dupa un f.scurt traiect ascendent coboara spre sfera centrala (prin spatele radiatorului). Am inteles ca una e pentru suspensie iar cealalta pentru frana si directie (parca - oricum nu asta e relevant). In portiunea descendenta conductele metalice se termina continuandu-se cu niste conducte mai flexibile (nu-mi dau seama daca sub cauciucul exterior mai exista vreun strat) pe o distanta de aprox.20 cm. In aceasta portiune s-a fisurat una dintre ele - cea dinspre motor - punctiform dar suficient
Mi s-a intamplat in mers, am pierdut aproape imediat frina iar directia s-a intarit (a cedat servo). Norocul a fost ca nu aveam viteza si am putut opri masina cu frina de serviciu. Am oprit motorul (care incepuse deja sa scoata un fum alb), am ridicat capota iar toata partea din fata a motorului si parte din invelisul interior al capotei erau "verzi".
Initial am crezut ca spartura e mare dar nu stiam unde e. Asa ca am facut un test: am pornit motoul si am cautat locul pe unde tisnea LHM-ul. Asa am descoperit gaurica de care vorbeam: LHM-ul tasnea direct pe motor stropind captuseala interioara a capotei (prin ricoseuri). Gaurica nu era mare iar datorita presiunii mari jetul avea o forta extrema.
Intrebarea este:
1. Unde gasesc conducta ca cea mentionata, in afara de cx basis?
2. Pot sa o schimb singur sau e necesar un service ?
Cu multumiri