Pagina 1 din 1

Cata greutate poate ridica spatele unui XM???

Scris: Vin 15-Iul-2005 23:52
de Teo-Onesti
Am si eu o intrebare cam...ciudata:la cata greutate rezista cilindri de suspensie de pe spate la XM?Eu am agatat o remorca care avea cam 800 kg(destul de echilibrata,deci nu forta prea mult spatele masinii) si mai aveam in masina inca vreo 4-500kg,si spatele a refuzat sa se mai ridice!E adevarat ca cilindri astia se uzeaza cam repede daca trag remorca?Pompa de frana e cam uzata la mine(cam fasaie),o fi si din cauza asta faza cu ridicatul spatelui?Oricum,saptamana asta o schimb!

Scris: Sâm 16-Iul-2005 09:28
de nicum
Pai daca refuza sa se ridice, inseamna ca ai cam depasit sarcina maxima pe puntea respectiva. Nu il mai chinui ca risti sa iti mai spargi si vreo conducta. Stiu povestea unui tip cu un BX break, care l-a umplut cu saci de ciment pina a bubuit o conducta. El a pus o greutate normala, apoi a vazut ca masina se ridica la aceeasi inaltime si a tot adaugat greutate, pina a darimat-o.
Oricum, gindeste-te ca la frinari, remorca apasa pe puntea spate a masinii, deci chiar daca masina se ridica trebuie sa iti iei o marja de siguranta.
Cam tot de uzeaza mai repede daca pui masina la sarcini mai grele: motor, ambreiaj, cutie, hidraulica, etc.

r

Scris: Sâm 16-Iul-2005 22:53
de Teo-Onesti
Am un amic la Iasi care a facut mai multi ani la rand transport de masini cu platforma agatata de BX-ul lui 1,7 td.Singura chestie care i s-a intamplat zice el ca a fost uzura pompei de frana si a cilindrilor de suspensie pe spate.Ma gandeam ca totusi citroen-urile cu hidraulic sunt mai rezistente decat masinile clasice pe telescoape+ arcuri!...

r

Scris: Sâm 16-Iul-2005 23:05
de Teo-Onesti
....deci nu exista o limita standard de greutate pe care ,sa zicem xm-urile,ar trebui sa o ridice,in afara de greutatea suportata de cauciucuri si(sau) de axe?Eu ma refer daca exista scris undeva cat poate sa ridice maxim un BX,un XM(deci cat poate rezista hidraulicul),deci o limita data de producator,nu neaparat pana la momentul in care sa se sparga vreo conducta.Si... faza cu amicul tau cu BX-ul cu sacii de ciment nu prea stiu ce sa zic...poate doar pur si simplu s-a-ntamplat...pt ca eu cred ca o masina(un BX,XM) in viteza, cu 5 oameni in ea,intr-o denivelare mai brusca si mai accentuata ar trebui sa pateasca acelasi lucru,nu?Adica sa i se sparga tot timpul conductele..O data ce unele piese suporta presiuni de 50-60 de atmosfere ,eu cred ca,(!)cativa saci de ciment nu exercita cine stie ce forte asupra sistemului hidraulic astfel incat sa ajunga in pragul colapsului.Cred ca limitele hidraulicului au fost duse mult mai sus pana i s-a dat drumul in productia de serie,pt ca altfel nu mai ieseau ei pe piata,mai ales sa transporte si oameni ,tinand cont cat de grijulii sunt cei din vest cu protectia pasagerilor!....

Scris: Dum 17-Iul-2005 15:30
de khan
pai e simplu, poti sa deduci o limita maxima daca afli greutatea maxima recomandata de constructor si repartizezi, sa zicem, maxim 2/3 din ea spre spate. daca un bx are aprox 1000 kg (+- 50) si greutatea maxima autorizata e 1450, inseamna ca (~) 450kg/3*2=300kg. sau 6 saci de ciment. ce spui tu ca poate suporta mai mult, da e adevarat. dar suporta mai mult dinamic, nu static, adica are deja incarcatura maxim acceptata si in clipa in care balanseaza pe denivelari in mers, suporta sarcini mai mari, proportionale cu sarcina de incarcare. daca sarcina deja pusa pe ea depaseste sau e egala cu valoarea sarcinii dinamice maxim suportata, rezulta o ruptura, exact asa cum s-a povestit. acelasi lucru e valabil si la o masina normala, doar ca acolo se rup arcurile, sau suportii puntilor, sau lonjeroanele, sau...

Scris: Dum 17-Iul-2005 15:33
de khan
in talon scrie exact greutatea masinii si cit o poti incarca maxim, am uitat sa precizez. iar la partea cu uzura, asta intervine in mod evident daca tragi zilnic dupa tine o remorca incarcata, nu doar daca faci un drum de la pct A la pct B, o data pe an