Racire motor, ventilatoare
Scris: Joi 13-Iul-2006 17:04
Problema nu e foarte complicata dar e vorba de factorul timp si de cat as mai putea merge cu masina pana remediez problema in conditiile in care nu e chiar ieftina reparatia.
Acum aprox.1 luna, fiind peste 30 grade si mergand cu masina prin oras, am constatat ca indicatorul temp apei a trecut de 90 grade in conditiile in care acesta era maximul la care s-a ridicat in cei 2ani si 6 luni de cand am masina indiferent de temp. de-afara sau de conditiile de trafic (XM din '97, 2.0 i, 16 v, climatronic, 2 ventilatoare). Mergeam cu aerul conditionat deschis. Motorul a mers si merge bine, e intretinut, nu forjez, nivelul apei e corespunzator, uleiul e la nivel si nu tb. schimbat. Ulterior un prieten mecanic auzind intamplator zgomotul ventilatoarelor mergand a aruncat o privire si mi-a spus ca ar tb. inlocuite (se referea la partea pe care se prinde elicea de plastic pr-zisa, motorasul banuiesc). Elicea unuia dintre ventilatoare chiar avea un mic joc lateral cand era miscata manual, iar cealalta nu misca dar scoate un zgomot anormal in mers. Ulterior am mers mai putin cu aerul conditionat si problema n-a mai aparut decat de vreo 2-3 ori de atunci in conditiile in care folosesc masina aproape zilnic.
La dezmembrari mi s-au oferit 2 ventilatoare cu tot cu montaj la 350 RON in conditiile in care chipurile mi s-a facut si o reducere de 50 RON.
Intrebarea mea e daca as mai putea temporiza reparatia sau e o urgenta si daca pretul care mi s-a oferit nu e cam mare in conditiile in care motorasele pe care le montez sunt si ele uzate.
Acum aprox.1 luna, fiind peste 30 grade si mergand cu masina prin oras, am constatat ca indicatorul temp apei a trecut de 90 grade in conditiile in care acesta era maximul la care s-a ridicat in cei 2ani si 6 luni de cand am masina indiferent de temp. de-afara sau de conditiile de trafic (XM din '97, 2.0 i, 16 v, climatronic, 2 ventilatoare). Mergeam cu aerul conditionat deschis. Motorul a mers si merge bine, e intretinut, nu forjez, nivelul apei e corespunzator, uleiul e la nivel si nu tb. schimbat. Ulterior un prieten mecanic auzind intamplator zgomotul ventilatoarelor mergand a aruncat o privire si mi-a spus ca ar tb. inlocuite (se referea la partea pe care se prinde elicea de plastic pr-zisa, motorasul banuiesc). Elicea unuia dintre ventilatoare chiar avea un mic joc lateral cand era miscata manual, iar cealalta nu misca dar scoate un zgomot anormal in mers. Ulterior am mers mai putin cu aerul conditionat si problema n-a mai aparut decat de vreo 2-3 ori de atunci in conditiile in care folosesc masina aproape zilnic.
La dezmembrari mi s-au oferit 2 ventilatoare cu tot cu montaj la 350 RON in conditiile in care chipurile mi s-a facut si o reducere de 50 RON.
Intrebarea mea e daca as mai putea temporiza reparatia sau e o urgenta si daca pretul care mi s-a oferit nu e cam mare in conditiile in care motorasele pe care le montez sunt si ele uzate.