NU mai porneste!

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
Teo-Onesti
pasionat
Mesaje: 514
Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
Localitate: Onesti(Bacau)

NU mai porneste!

Mesajde Teo-Onesti » Mie 09-Aug-2006 11:36

Am o problema.La Xm-ul meu 2.0i din 1991,am schimbat instalatia electrica cu una de la un Xm 2.0Turbo i din 1994.Injectia mea este Motronic MP3.1 iar cea de pe masina din 1994 este MP3.2.Masina porneste doar cand dau pe GPL .Pe benzina nu porneste.Am scos fisele si scanteie da.Am verificat pompa de benzina si baga benzina pana la rampa de injectoare.Am scos rampa de injectoare si am dat la cheie dar injectoarele nu se deschid.Mentionez ca nu am schimbat si calculatoarele ci doar instalatia di caroserie si bucata de cablu ce vine de la calculator sub bord dreapta(deci calculatorul a ramas Motronic MP3.1).Stie cineva cum o rezolv sa porneasca si pe benzina?!?!?!?Va rog muuuuult,ajutati-ma.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mie 09-Aug-2006 12:46

Pai intii trebuie sa ne spui ce modificari ai facut fata de motorul original. Eu stiu ca anul trecut ai schimbat motorul, dar nu stiu cu ce si nu stiam ca ai instalatie de gaz.
Din ce povestesti tu acolo, la tine "nu benzineste". Problema asta a aparut acum, sau asa a fost mereu. Nu inteleg exact ce inseamna "instalatia din caroserie", dar poate ca problema e mai simpla decit pare: un fir intrerupt, o masa sarita, etc. Ar fi bine sa specifici exact ce naume ai schimbat, in ce anume a constat modificarea si ce a ramas original.
Daca pornesti pe gaz, poti sa o dai apoi pe benzina?
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Mie 09-Aug-2006 13:30

vezi releele (sau releul) injetoarelor.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mie 09-Aug-2006 18:16

pai tu spui ca ai pus pe un xm aspirat instalatie de xm turbo... cu calculatoarele ce ai facut? vazi ca nu poti sa pui pe motor aspirat computer de motor turbo pentru ca difera (eu asa stiu), daca tin eu bine minte injectoarele din 91 au alta tensiune de alimentare decit cele din 94 ;

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mie 09-Aug-2006 21:00

...si eu care credeam ca injectoarele merg la 12V. Poate vrei sa spui ca difera timpul in care sint deschise.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Mie 09-Aug-2006 21:21

La L Jetronic se alimentau la 3 V prin niste rezistente.
La motronic se alimenteaza la 12v.

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Mie 09-Aug-2006 21:24

@dj01fad 1991-tensiune injectoare 11v

Avatar utilizator
Teo-Onesti
pasionat
Mesaje: 514
Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
Localitate: Onesti(Bacau)

5

Mesajde Teo-Onesti » Mie 09-Aug-2006 21:33

PT. Nicum: instalatia electrica din caroserie,adica cea din habitaclu(tot ceea ce porneste din tabloul de sigurante).Asta inbseamna ca firele ce ies spre motor prin partea stanga nu le-am atins.Am schimbat doar grupul de fire ce vine de la calculatorul de sub capota,prin partea dreapta,pt ca nu se potrivea o mufa gri.Asa este,motorul l-am schimbat,dar injectia si aprinderea au ramas aceleasi ca mai inainte(adica cele originale)inclusiv calculatorul si a functionat f. bine pana acum atat pe benzina cat si pe GPL..Daca o pornesc pe gaz si dau pe benzina se opreste motorul pt ca injectoarele nu se deschid.
Pt.Alexd.:care sunt(este)releele injectoarelor?Sa vad ,adica ce sa vad?Daca e primeste curent,sau ce?!?Si care si unde sunt localizate?
Pt. dj01fad:da ,am pus pe un XM aspirat o instalatie de XM turbo,dar doar partea din habitaclu+grupul de fire ce iese prin dreapta spre calculator.Calculatorul a ramas cel vechi.Nu am umblat la absolut nimic sub capota!

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Joi 10-Aug-2006 08:43

Ok, dar tot nu ai spus ce motor ai pus in loc. Asa cum ai zis si tu problema este ca injectoarele nu se deschid. In directia asta trebuie investigat.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
Teo-Onesti
pasionat
Mesaje: 514
Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
Localitate: Onesti(Bacau)

t

Mesajde Teo-Onesti » Joi 10-Aug-2006 21:25

Motorul l-am schimbat cu un motor 1.9i benzina de prin 1992,de pe un Peugeot 405, dar injectia cu aprinderea si calculatorul au ramas de pe motorul vechi si functiona perfect.Cand am facut schimbarea de instalatia electrica nu am facut decat sa o inlocuiesc pe cea din habitaclu iar partea de motor nu a suferit nici un fel de schimbare.Stiu ca este o problema cu injectoarele(nu primesc curent sau calculatorul nu trimite inpulsuri la ele) si tocmai asta as vrea sa ma ajutati sa o rezolv.Alexd spunea ceva de releul de injectoare dar nu mi-a zis nimic unde se afla si ce anume sa-i fac.Sa mai mentionez inca o data:calculatorul a ramas acelasi;cablul de la calculator la bord dreapta l-am schimbat cu cel de la instalatia de la masina cealalta;toata instalatia electrica din interior schimbata;instalatia electrica de la motor care intra in partea stanga spre tabloul de sigurante a ramas cea dinainte.Toate mufele si toti papucii s-au potrivit fara nici o problema(mai putin o mufa gri care ducea la calculatorul de bord in partea dreapta).

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Joi 10-Aug-2006 21:33

cablul de la calculator la bord dreapta l-am schimbat cu cel de la instalatia de la masina cealalta

Te referi la cablul calculatorului de injectie? Daca este cel de injectie ar fi bine sa verifici continuitatea si corespondenta fiecarui fir sau sa-l pui pe cel vechi.

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Joi 10-Aug-2006 23:17

codul motorului ?

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Vin 11-Aug-2006 00:14

daca zici ca ai pastrat calculatorul motorului , adica cel cu care a mers pina acum e bine; daca sub capota nu ai umblat la instalatie e iarasi un lucru bun; in schimb tu spui ca ai schimbat grupul de fire care pleca din habitaclu spre calculator.... esti sigur ca e compatibil cu cel vechi? eu acum ceva vreme am facut aceeasi combinatie cu 2 forduri probe (unul aspirat si unul turbo).... am schimbat instalatia din habitaclu care continea una din cele 3 mufe ale calculatorului (am pastrat calculatorul masinii) si masina nu a mai pornit deloc pina nu am schimbat si calculatorul impreuna cu injectoare (difereau) si instalatia de sub capota.
incearca sa vezi ceva relee, sigurante, vreun fir sau vreo masa scapata, iar daca nu ii dai de cap .... nush ce sa zic, poate ca trebuie sa pui si calculatorul impreuna cu toata matzaraia de la motorul turbo si sa incerci sa o pornesti asa, cu toate ca e greu de crezut ca va merge asa;

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 11-Aug-2006 09:06

Nu stiu unde e releul de la injectoare, dar poti sa mergi pe traseul firelor care comanda injectoarele.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
Teo-Onesti
pasionat
Mesaje: 514
Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
Localitate: Onesti(Bacau)

Mesajde Teo-Onesti » Lun 14-Aug-2006 20:57

MARIAN scrie:
cablul de la calculator la bord dreapta l-am schimbat cu cel de la instalatia de la masina cealalta

Te referi la cablul calculatorului de injectie? Daca este cel de injectie ar fi bine sa verifici continuitatea si corespondenta fiecarui fir sau sa-l pui pe cel vechi.

Am incercat sa-l pun pe cel vechi dar nu se potriveste la una din mufe(o mufa gri):la instalatia asta noua mufa e aproape dubla ca marime si la ea ajung mai multe fire decat la instalatia dinainte.Am incercat sa unesc firele ce corespund de la mufa mama la cea tata dupa culori dar fara rezultat.Deci mere absolut tot,numai injectoarele nu primesc impulsuri sa se deschida.Am incercat si cu un bec cum mi-a zis rufusgti:un fir pe caroserie si unul pe mufa de la un injector,iar cand pun contactul,becul se aprinde.


Înapoi la “Electrica - XM”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo