Pagina 1 din 1
problema la motor
Scris: Vin 05-Sep-2008 17:35
de mihai 100
salut ! am o problema la un xm v6 3000 cc 24 sup. an fabric.1990 luna 07 si anume : Pornesc motorul , relantiul sta bine timp de citeva minute, dupa care incepe sa fluctueze pina la 2000 rot/min. apoi coboara spre 500 rot/min . urca iar si asa pina se opreste de tot. Daca apas brusc pedala de acceleratie (repetat) da aleator si un rateu in toba spate. Cind fac povestea cu acceleratia , se aprinde o lampa galbena in bord pe care este un semn similar cu litera K cu o sageata in partea de jos a literei. (cred ca indicatorul se numeste cec motor) . Daca opresc motorul si il pornesc din nou lampa resectiva se stinge, iar in trafic trebuie sa patinez bine ambreiajul cu acceleratie foarte ridicata , ca sa pornesc si sa nu se oreasca motorul. Va rog sa ma ajutati ! Va m u l t u m e s c !
Scris: Vin 05-Sep-2008 19:00
de nicum
Ala e martorul de la ECU. Foarte probabil e o problema de contact prost pe undeva. XM-urile sint renumite pentru problemele electrice.
Scris: Vin 05-Sep-2008 19:35
de mihai 100
mltumesc pentru rapiditatea raspunsului . am tot vazut ca baietii vorbesc frecvent despre acest ecu . spre rusinea mea nu stiu unde este si nici nu stiu ce este acest ecu . lumineqaza-ma te rog. multumiri .mihai
Scris: Lun 08-Sep-2008 13:20
de mihai 100
revin si te rog s-am spui unde gasesc martorul de la ECU , de asemenea te rog deca nu cer prea mult si poti sa-mi dai pe email un numar de tel. la care sa te sun pentru lamuriri. multumesc ,mihai.
Scris: Lun 08-Sep-2008 18:58
de nicum
Martorul de ECU e in bord.
ECU este computerul de injectie si nu stiu unde se afla la masina ta. Poate te ajuta mai mult altii.
Scris: Vin 12-Sep-2008 21:32
de mihai 100
Salut ! Cred ca am rezolvat roblema cu turatia rebela a motorului. Am scos cutia torpedoului iar sub ia am gasit nste relee pe cara le-am curatat cu spray de contacte. ele erau curate , dar totusi le-am curatat . Posibil ca printre ele sa fi fost si martorul de la ECU nu stiu cum arata acest martor. Acum motorul se tureaza frumos,revine la relanti si nu se mai supratureaza. De asemeni nu am desfacut si restul bordului , oare acolo ar mai putea fi relee care sa influenteze mersul motorului ?
Am mai ramas totusi cu o problema ,la relenti cind pun mina la toba de esapament simt cum motorul are niste borboloseli ca si cind sar intrerupe ceva infnctionare adica nu merge rotund. apoi din cind in cind dupa ce accelerez mai da si cite un rateu in toba . Acest rateu l-am auzit si pe tubulatura de aer dintre filtru de aer si motor . Asta ce ar putea fi ? Multumesc pentru sfaturi , mi-au fost de mare ajutor.
Scris: Dum 14-Sep-2008 09:08
de alexd
Inca nu ai rezolvat problema complet cu acel ECU. Rateurile in admisie ( intre filtrul de aer si motor) inseamna amestec sarac, iar cele in evacuare inseamna amestec bogat. Se pare ca injectia masinii tale oscileaza intre cele 2 simptome, fapt ce denota o proasta functionare a unui senzor. Nu cunosc xm-ul ca sa iti spun care senzor ar putea fi de vina.
Scris: Dum 14-Sep-2008 18:54
de nutzu313
inlocuieste filtrul de benzina si incearca efix-rompetrol. nu vreau sa sune a reclama dar la mine a functionat.
Scris: Lun 22-Sep-2008 22:08
de mihai 100
domnilor, va multumesc ! am fost anterior la service si am schimbat cite ceva , ocazie cu care am cautat si filtrul de benzina sa-l schimb. stiam ca este undeva in dreapta spate lnga prag, si ca trebuie sa dau toba jos pentru a-l schimba , ne-am uitat pe traseul conductelir dar nu l-am gasit, adevarat ca nici toba n-am dat-o los.lamureste-ma daca poti unde este exact. despre senzori te rog sa-mi descrii unul ca sa-l pot recunoaste, caci nu stiu cum arata multumesc ! mihai.
Scris: Mar 23-Sep-2008 07:46
de cristian_v
mergi la cineva care are o lexia. Daca ti s-a aprins martorul K inseamna ca calculatorul a inregistrat un defect, si cel mai simplu sa-l localizezi e sa citesti defectul din memoria calculatorului
Scris: Mar 23-Sep-2008 19:17
de mihai 100
te rog sa-mi ierti ignoranta dar nu stiu ce este aceasta LEXIA . inclin sa cred ca este un sistem de diagnza. multumesc, mihai.