Am deschis trapa si cand sa o mai inchid, nu se mai inchide!
A ramas semideschisa, daca ploua o sa intre apa. am incercat sa fortez sa o inchid, dar nu merge.
Am verificat toate sigurantele, sunt OK.
Am inteles ca este si un releu care are legatura cu trapa, nu stiu care este.
In partea dreapta a cutiei cu sigurante, mai inauntru sun, parca 7 relee, nu stiu care sa fie.
Stie careva care sa fie problema? Ori daca este vreun releu care sa fie ala?
multumesc.
Citroen ZX 1.4i trapa nu se mai inchide.
Moderator: Echipa Tehnica
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7677
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
inchide-o manual pana ii dai de cap; vezi ca in plafon in fata trapei trebuie sa ai un capac, iar sub el, logic ar fi sa gasesti un imbus cu care sa o inchizi manual. daca nu il gasesti acolo, iei un imbus de 4 sau 5, nu mai retin exact, si vezi ca gasesti acolo pe motoras unde sa il bagi ca sa invarti.
Mersi pt. raspuns.
Dupa cate am mai gasit pe google, acelas releu pune in functie si geamurile din fata, si ele merg.
Am verificat ce am stiut si eu, cred ca motorul s-a dus.
Am gasit diagrama trapei, se pare ca e un releu pe langa trapa.
http://files.myopera.com/Brecknaheim/bl ... unroof.pdf
Vreu doar sa o inchid daca voi putea.
Dupa cate am mai gasit pe google, acelas releu pune in functie si geamurile din fata, si ele merg.
Am verificat ce am stiut si eu, cred ca motorul s-a dus.
Am gasit diagrama trapei, se pare ca e un releu pe langa trapa.
http://files.myopera.com/Brecknaheim/bl ... unroof.pdf
Vreu doar sa o inchid daca voi putea.
L-am rezolvat, e foarte simplu...Am scos lampa, am desfacut cele 2 suruburi din locasul lampei si am scos toata placa de plastic .
Am desfacut cele 3 suruburi de la motor, cand l-am scos s-a inchis trapa singura....s-a deconectat rotita dintata de la motor de ...chestiile celelalte.
Releul pare sa fie bun, se aude clickuind cand apas pe buton. Se pare ca motorul e problema.
O sa vad poate gasesc unul sa-l inlocuiesc sa vad daca chiar el e de vina.
La inlocuire nu stiu cum se procedeaza, cu trapa inchisa si inlocuiesc motorul, atat? Se regleaza singur la deschidere/inchidere?
O sa vad cand o sa-l inlocuiesc, dar nu e o urgenta, pe de alta parte e si destul de scump, €50 folostit.
M-au ajutat mult indicatiile tale. Multumesc
Am desfacut cele 3 suruburi de la motor, cand l-am scos s-a inchis trapa singura....s-a deconectat rotita dintata de la motor de ...chestiile celelalte.
Releul pare sa fie bun, se aude clickuind cand apas pe buton. Se pare ca motorul e problema.
O sa vad poate gasesc unul sa-l inlocuiesc sa vad daca chiar el e de vina.
La inlocuire nu stiu cum se procedeaza, cu trapa inchisa si inlocuiesc motorul, atat? Se regleaza singur la deschidere/inchidere?
O sa vad cand o sa-l inlocuiesc, dar nu e o urgenta, pe de alta parte e si destul de scump, €50 folostit.
M-au ajutat mult indicatiile tale. Multumesc
...Ca ma trecut verificarea techinca (schimbat doar cauciucurile pe fata), am zis sa repar si trapa, m-am hotarat sa o mai tin.
Am desfacut motorul, scos rotorul, verificat carbunii care sunt ok. (ce stiu mai stiu si eu de la munca cand lucram la turbine de curen electric, vedeam la cei care faceau verificarea carbunilor)
Arata foarte bine, ca nou. Problema este rotorul care, normal are urme de carbune, le-am sterd putin si montat inapoi, a mers putin si gata. Cand l-am muntat nu l-am insurubat mult, l-am lasat mai slabid sa calce carbunii pe partea curata a rotorului.
Ma gandeam sa curat cu un sand paper foarte fin rotorul, e f murdar regiunea carbunelor. Ar fi asta cauza pt care nu functioneaza?
Am si localizat releul de sub bord, acelas releu e si pt geamurile automate...cred ca daca era releul terminat nu mergeau nici geamurile, ori poate merge geamurile si trapa nu? Dar de ce a mers putin dupe ce am curatat rotorul!
Astept niste pareri de la cei cu experienta.
multumesc
Am desfacut motorul, scos rotorul, verificat carbunii care sunt ok. (ce stiu mai stiu si eu de la munca cand lucram la turbine de curen electric, vedeam la cei care faceau verificarea carbunilor)
Arata foarte bine, ca nou. Problema este rotorul care, normal are urme de carbune, le-am sterd putin si montat inapoi, a mers putin si gata. Cand l-am muntat nu l-am insurubat mult, l-am lasat mai slabid sa calce carbunii pe partea curata a rotorului.
Ma gandeam sa curat cu un sand paper foarte fin rotorul, e f murdar regiunea carbunelor. Ar fi asta cauza pt care nu functioneaza?
Am si localizat releul de sub bord, acelas releu e si pt geamurile automate...cred ca daca era releul terminat nu mergeau nici geamurile, ori poate merge geamurile si trapa nu? Dar de ce a mers putin dupe ce am curatat rotorul!
Astept niste pareri de la cei cu experienta.
multumesc
- Rica
- Moderator - Bazar
- Mesaje: 2369
- Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
- Localitate: Birmingham
- Masina: Peugeot 407 SW
- Contact:
daca e colectorul murdar de carbuni trebuie sa scoti praful si dintre lamelele colectorului si dupa sa cureti cu smirghel sau cu sand paper...ce ai tu la indemana
daca ai cu ce verifica si infasurarile sa nu fie vreuna dusa
daca ai cu ce verifica si infasurarile sa nu fie vreuna dusa
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...
Ce ciudat!
Ce ciudat!


Multumesc pt raspuns.
Dupa cum se vede in imagine, am curatat cu smirghel acele urme de carbune. Colectorul cred ca se refera la acele mici canale, 10 parca, sunt curate, care separa mici parti de care sunt legate 2 sarme ce merg spre bobina rotorului? astea sunt infasurarile?
Cu ce as putea sa le verific? Am un un multimetru DT-830B. se poate cu asta?
- Rica
- Moderator - Bazar
- Mesaje: 2369
- Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
- Localitate: Birmingham
- Masina: Peugeot 407 SW
- Contact:
alea sunt ambele
colectorul si infasurarile
daca scula e buna nu stiu,nu stiu nici ce valori tre sa aibe
eu aici zic pas
dar totusi am o nelamurire ai incercat sa il alimentezi direct la baterie?
nu imi amintesc sa fi citit asta,poate ca e merge
colectorul si infasurarile
daca scula e buna nu stiu,nu stiu nici ce valori tre sa aibe
eu aici zic pas
dar totusi am o nelamurire ai incercat sa il alimentezi direct la baterie?
nu imi amintesc sa fi citit asta,poate ca e merge

Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...
Ce ciudat!
Ce ciudat!
L-am atasat din nou, de data asta nici un semn de viata. O sa incerc sa-l conectez la baterie, dar mai intai sa depistez care sunt firele, sunt multe.. .
Ma gandeam la releu, se poate sa mearga doar gemurile si partea de trapa sa nu? Doar daca as vi avut altul as sti.
Mai bine zis, releul sa fie jumate bun si jumate nu?
Daca as gasi altul nu ar mai fi problema dar e geru de gasit (motorasul).
Ma gandeam la releu, se poate sa mearga doar gemurile si partea de trapa sa nu? Doar daca as vi avut altul as sti.
Mai bine zis, releul sa fie jumate bun si jumate nu?
Daca as gasi altul nu ar mai fi problema dar e geru de gasit (motorasul).
Acum m-am uitat si vad ca sunt doua relee asemanatoare, unul din cele 2 e pt. trapa/geamuri.
Am sa incerc sa le schimb daca au aceleas valori, sa vad daca e vreo modificare.
Intre timp o sa caut alt motor.
A propos, aici e foarte cald, spre 30 grade, motiv pt. care m-am gandit sa repar tarpa
, (doare 3 zile, ca de vineri o sa scada la valori normale 8-12 grade). Am inteles ca in tara e ploaie, cu tunete prin unele locuri.
Am sa incerc sa le schimb daca au aceleas valori, sa vad daca e vreo modificare.
Intre timp o sa caut alt motor.
A propos, aici e foarte cald, spre 30 grade, motiv pt. care m-am gandit sa repar tarpa

Sper sa fie vreme mai buna saptamana viitoare....
Ma intorc din nou la motor. Cand am bagat acel ax inapoi prin insurubare, l-am strans altfel iesea datorita campului magnetic al statorului....cand incercam sa-l bag in locasul lui.
Trebuia sa-l fi lasat mai slabit?
M-am uitat la un motorasul de la geamul electric, am un ansamblu al geamului complet, e la fel , nu stiu inauntru cum e, poate o sa incerc asa-l desfac sa vad daca sunt asemanatoare, dar e capsat.
Ma intorc din nou la motor. Cand am bagat acel ax inapoi prin insurubare, l-am strans altfel iesea datorita campului magnetic al statorului....cand incercam sa-l bag in locasul lui.
Trebuia sa-l fi lasat mai slabit?
M-am uitat la un motorasul de la geamul electric, am un ansamblu al geamului complet, e la fel , nu stiu inauntru cum e, poate o sa incerc asa-l desfac sa vad daca sunt asemanatoare, dar e capsat.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO