Probleme tehnice ZX, need help
Moderator: Echipa Tehnica
Probleme tehnice ZX, need help
Salutare la toti
Am o mare rugaminte la cei care mai cunosc intrale mecanicii..
Am un ZX din 94, 1,8i + GPL
De ceva timp am probleme cu temperatura.. mai exact se ridica peste 100 de grade, desi am mai intrebat pe cativa mecanici.. nu mi-au putut da un raspuns corect.
Eu suspectez ca e termostatul... dar mie frica sa nu fie mai grav.
Voi ce spuneti?.. ale voastre la ce temperatura stau?.. e posibil sa fie si electroventilatorul?( mentionez ca el functioneaza.. un pic cam zgomotos as spune).
Eventual daca ma puteti ajuta cu ceva documentatie pt el.. v-as fff multumi .
Si daca stiti vreun service aici , in targul iesilor ... ca eu nu am gasit pana acum nici unu care sa se priceapa la aceasta marca.
MULTUMESC MULT, Dacian.
email: dacjan_22@yahoo.com
p.s. in seara aceasta.. a pornit ff greu.. nu mai sta la relanti pe GPL.. si multe altele.. inca odata va rog sa ma indrumati catre un meseriash bun .
Am o mare rugaminte la cei care mai cunosc intrale mecanicii..
Am un ZX din 94, 1,8i + GPL
De ceva timp am probleme cu temperatura.. mai exact se ridica peste 100 de grade, desi am mai intrebat pe cativa mecanici.. nu mi-au putut da un raspuns corect.
Eu suspectez ca e termostatul... dar mie frica sa nu fie mai grav.
Voi ce spuneti?.. ale voastre la ce temperatura stau?.. e posibil sa fie si electroventilatorul?( mentionez ca el functioneaza.. un pic cam zgomotos as spune).
Eventual daca ma puteti ajuta cu ceva documentatie pt el.. v-as fff multumi .
Si daca stiti vreun service aici , in targul iesilor ... ca eu nu am gasit pana acum nici unu care sa se priceapa la aceasta marca.
MULTUMESC MULT, Dacian.
email: dacjan_22@yahoo.com
p.s. in seara aceasta.. a pornit ff greu.. nu mai sta la relanti pe GPL.. si multe altele.. inca odata va rog sa ma indrumati catre un meseriash bun .
Respectul se castiga, nu se impune ...
azi am mai mers iarasi.. putin , si apa sare de 100 grade.
faza e ca nu stiu unde sa caut termostatul.. daca as avea o schema ceva.. mi-ar fi mult mai usor.
Si cum sal verific?.. ca faza cu fiertul in apa.. nu pot verifica sigur.. nu am un termometru cu care sa masor temperatura..
faza e ca nu stiu unde sa caut termostatul.. daca as avea o schema ceva.. mi-ar fi mult mai usor.
Si cum sal verific?.. ca faza cu fiertul in apa.. nu pot verifica sigur.. nu am un termometru cu care sa masor temperatura..
Respectul se castiga, nu se impune ...
termostatul trebuie sa fie pe marginea de la radiator si il verifici exact cum ai spus tu prin fiert de apa ... daca apa fierbe si ai termostat in apa si nu vrea " sa se deschida " atunci trebuie sa cumperi altul
dar parerea mea sa cumperi altu ... Ti-a dat apa afara din vas?? Nu mai folosi masina daca trece de 90 ... o sati para rau cand nu o sa mai ai masina

hai noroc.
eu am avut un zx cu motor de 1.6i. termostatul trebuie sa fie pe motor, din acesta iese un furtun gros (5-6 cm) care intra apoi in radiator. sub intrarea in radiator trebuie sa se afle senzorul de temperatura care comunica cu computerul. ar trebui sa faci asa: desfacut termostatul si schimbat (atentie la etansari, foloseste silicon rosu), schimbat eventual si senzorul, spalat bine tot sistemul de racire. la motorul de 1.6i pe blocul termostatului (era prins de blocul motor in vreo 6 suruburi) se mai gasesc 2 senzori de temperatura, incearca sa-i cureti si pe acestia. cum s-a mai spus, nu mai umbla cu masina si remediaza defectul cit mai repede. succes
eu am avut un zx cu motor de 1.6i. termostatul trebuie sa fie pe motor, din acesta iese un furtun gros (5-6 cm) care intra apoi in radiator. sub intrarea in radiator trebuie sa se afle senzorul de temperatura care comunica cu computerul. ar trebui sa faci asa: desfacut termostatul si schimbat (atentie la etansari, foloseste silicon rosu), schimbat eventual si senzorul, spalat bine tot sistemul de racire. la motorul de 1.6i pe blocul termostatului (era prins de blocul motor in vreo 6 suruburi) se mai gasesc 2 senzori de temperatura, incearca sa-i cureti si pe acestia. cum s-a mai spus, nu mai umbla cu masina si remediaza defectul cit mai repede. succes
prea tarziu
.. de obicei eu le rup la strangere.. oricum a pocnit oleak cand leam scos.. asa e si normal.. sunt k noi suruburile..
sunt doar 2 suruburi pe motor, in partea dreapta.. am dat mai intai furtunu jos.. si dupa aia carcasa aia care are un aerisitor pe ea.
Am pus in apa fierbinte termostatul.. apa incepuse sa fiarba.. si el deabia dupa 3-5 minute de cand a inceput sa fiarba s-a deschis treptat.. sa zic de la 3 minute pana la 5 .. s-a deschis aproape maxim..
Zic eu ca e stricat asta... sper sa nu se fi stricat si motoru..
alte sugestii, indrumari ?.. iarasi.. nici pe GPL nu vrea sa stea la relanti( posibil sa fie electromotorasul ala " pas cu pas"?)
oricum multumesc pt ajutorul si indicatiile date .. m-au ajutat sa gasesc termostatul.. eu il cautam pe furtun.. ca la dacie

sunt doar 2 suruburi pe motor, in partea dreapta.. am dat mai intai furtunu jos.. si dupa aia carcasa aia care are un aerisitor pe ea.
Am pus in apa fierbinte termostatul.. apa incepuse sa fiarba.. si el deabia dupa 3-5 minute de cand a inceput sa fiarba s-a deschis treptat.. sa zic de la 3 minute pana la 5 .. s-a deschis aproape maxim..
Zic eu ca e stricat asta... sper sa nu se fi stricat si motoru..
alte sugestii, indrumari ?.. iarasi.. nici pe GPL nu vrea sa stea la relanti( posibil sa fie electromotorasul ala " pas cu pas"?)
oricum multumesc pt ajutorul si indicatiile date .. m-au ajutat sa gasesc termostatul.. eu il cautam pe furtun.. ca la dacie

Respectul se castiga, nu se impune ...
bravooo
ai grija cind stringi la loc carcasa pe care ai scos-o, plezneste usor daca este strinsa prea mult. putin silicon rosu intre termostat si fier, apoi intre termostat si plastic, strins suruburile nu foarte mult si e ca nou.
opus gaurii termostatului, in spate, trebuie sa ai 2 senzori. incearca sa inlaturi mizeria de pe ei (in interiorul cutiei de metal pe care era prins termostatul). eu vorbesc de ce imi aduc aminte de la motorul de 1.6. unul din senzori mi se pare ca are legatura directa cu amestecul de aer/carburant, adica chiar ralantiul care nu sta. spala bine tot sistemul de racire (apa plus detergentul special de pe la benzinarii) si ar trebui sa mearga.
golirea sistemului de racire: motorul de 1.6 avea un radiator imens, de aluminiu (poate si la tine e la fel) cu un robinet de golire in partea dreapta jos (cum stai aplecat peste motor). ca sa scoti toata mizeria (in caz ca ai multa mizerie in radiator) desfaci furtunul gros care iese din radiator (pe la partea de jos) de la pompa de apa. prinderea este facuta cu un colier undeva in spatele motorului. il gasesti tu. nu-ti recomand desfacerea furtunului din prinderea de pe radiator deoarece e mai complicat. are niste garnituri de cauciuc care daca nu sint bine puse la loc pierzi lichid pe acolo. eventual daca poti baga si un furtun cu apa de la robinet si spala bine radiatorul.
din nou succes.

ai grija cind stringi la loc carcasa pe care ai scos-o, plezneste usor daca este strinsa prea mult. putin silicon rosu intre termostat si fier, apoi intre termostat si plastic, strins suruburile nu foarte mult si e ca nou.
opus gaurii termostatului, in spate, trebuie sa ai 2 senzori. incearca sa inlaturi mizeria de pe ei (in interiorul cutiei de metal pe care era prins termostatul). eu vorbesc de ce imi aduc aminte de la motorul de 1.6. unul din senzori mi se pare ca are legatura directa cu amestecul de aer/carburant, adica chiar ralantiul care nu sta. spala bine tot sistemul de racire (apa plus detergentul special de pe la benzinarii) si ar trebui sa mearga.
golirea sistemului de racire: motorul de 1.6 avea un radiator imens, de aluminiu (poate si la tine e la fel) cu un robinet de golire in partea dreapta jos (cum stai aplecat peste motor). ca sa scoti toata mizeria (in caz ca ai multa mizerie in radiator) desfaci furtunul gros care iese din radiator (pe la partea de jos) de la pompa de apa. prinderea este facuta cu un colier undeva in spatele motorului. il gasesti tu. nu-ti recomand desfacerea furtunului din prinderea de pe radiator deoarece e mai complicat. are niste garnituri de cauciuc care daca nu sint bine puse la loc pierzi lichid pe acolo. eventual daca poti baga si un furtun cu apa de la robinet si spala bine radiatorul.
din nou succes.
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
razzwan scrie:poi nu prea este bine la 100 de grade dupa cum am invatat apa fierbe !! Nu te mai plimba cu masina o sa-ti para rau daca mai ajunge dupa 100 de grade ... Motorul meu sta un pic peste 80 asta-i temp lui de lucru.. Verifica termostatul.... Dar cand depaseste 100 de grade nu ti-a dat apa afara ??
@ razzwan - in primul rand apa fierbe la 90 de grade Celsius LA PRESIUN NORMALA. In circuitul de racire amestecul apa+antigel este sub presiune deci va fierbe la temperatura mai mare.
In al doilea rand aici e vorba de motor de ZX, noi avem CX asa ca mai bine las pe altul sa vorbeasca, care are acelasi model de masina.
-
- pasionat
- Mesaje: 281
- Membru din: Mar 19-Iun-2007 10:30
- Localitate: taramul ploilor vesnice
- Masina: Citroen C5 X7 exclusive 2.2 HDI 125Kw
- 2: now gone: Citroen C5 2001 2.0 hdi
presiune normala 101325 PA
punct fierbere al apei conditii normale de presiune 99,9839 °C sau 373,1339 K
partea a doua perfect adevarata PV/T constant... creste presiunea volumul constant deci creste temperatura
punct fierbere al apei conditii normale de presiune 99,9839 °C sau 373,1339 K
partea a doua perfect adevarata PV/T constant... creste presiunea volumul constant deci creste temperatura
'78 Ford Granada 2.0 V6 (in reparatie capitala)
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Si eu stiu ca apa fierbe la 100 de grade si daca temperatura de fierbere creste cu presiunea.
@DaCiaN: la temperaturile care sint acum afara, nu cred ca e tocmai indicata o pornire pe gaz. Poate ca daca ai schimbat termostatul, ai nevoie de o noua reglare a instalatiei de gaz.
Daca bolboroseste in vasul de expansiune atunci ai mari sanse sa ai chiuloasa sau garnitura fisurata (preferabil varianta a doua). Dupa ce ai schimbat termostatul ai aerisit circuitul de racire?
@DaCiaN: la temperaturile care sint acum afara, nu cred ca e tocmai indicata o pornire pe gaz. Poate ca daca ai schimbat termostatul, ai nevoie de o noua reglare a instalatiei de gaz.
Daca bolboroseste in vasul de expansiune atunci ai mari sanse sa ai chiuloasa sau garnitura fisurata (preferabil varianta a doua). Dupa ce ai schimbat termostatul ai aerisit circuitul de racire?
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Verifica in primul rand sa ai destul lichid de racire in instalatie, apoi verifica ca instalatia sa fie aerisita (cum s-a mai scris, sa nu iti bolboroseasca lichidul in vasul de expansiune care e lipit de radiator). Daca problema persista abia atunci verifici si termostatatul.
Motorul de 1.8 se incarzeste repede si sta in 90 de grade cel putin. Ventilatorul functioneaza normal? Dupa ce opresti motorul se mai invarte o perioada?
Recomandare:
- nu mai deschide capacul de la radiator sau nu mai depresuriza instalatia de racire cand motorul este fierbinte. Risti sa te oparesti tu pt ca daca o deschizi atunci apa firbe instantaneu si da pe afara. In plus, apa care fierbe in bloc numai bine nu face.
Motorul de 1.8 se incarzeste repede si sta in 90 de grade cel putin. Ventilatorul functioneaza normal? Dupa ce opresti motorul se mai invarte o perioada?
Recomandare:
- nu mai deschide capacul de la radiator sau nu mai depresuriza instalatia de racire cand motorul este fierbinte. Risti sa te oparesti tu pt ca daca o deschizi atunci apa firbe instantaneu si da pe afara. In plus, apa care fierbe in bloc numai bine nu face.
Fun Citroen
MULTUMESC FF MULT TUTUROR
imi sunteti de fff mare ajutor.. pe la cati mecanici am fost.. trebuia juma de ora sa le expliuc eu cum sta treaba.. pe unde se afla piesele.. si reparau pe ghicite.
Acum.. deabia am dat comanda de termostat.. maine ajunge..
O sa caut si senzorii respectivi, si daca ii gasesc o sa-i curat.
Momentan am apa in instalatia de racire deoarece am avut o problema cu o garnitura la un dop de pe radiator(partea dreapta sus). O sa completez iarasi cu apa si sa pun si detergent?.. sa pornesc motorul.. cat sa-l las pornit?
Dupa , sa golesc, scos mizeria, si bagat antigel?
Nu mai conteaza daca fierbe la 90 sau 100.. ca la mine depasea 100.. aproape chiar uneori si de 110.. dar fluctua.. cand 90 cand 100.. depinde de turatia motorului.
Sper sa nu bolboroseasca in borcan.. ca am mai prajit 2 garnituri la dacie ... deh .. nici macar nu turez motoarele.. merg normal.. asta e ghinionul meu.
Masina mea porneste automat pe benzina de fiecare data.. urmand ca apoi sa se schimbe pe GPL dupa ce trece de 2000 de ture... cand e frig afara.. o las sa se incalzeasca pe benzina bine, inainte de a schimba pe GPL>
Ma gandesc ca trebuie sa curat instalatia de GPL.. ca mi-a mai facut ceva figuri anu asta; adik nu tragea motorul.. si curatam motorasul ala " pas cu pas" .. acu pt relanti?.. sa fie reglajul pe pulmon?(Landi Renzo) ...
De deschis capacul cand motorul e fierbinte.. doar nu-s nebun.. am vazut multi oameni fripti tare din aceasta cauza.. asa ca nu se pune problema.. mersi oricum.. poate citeste careva care nu stie si sa bage la cap
.
Cum as putea verifica daca ventilatorul din fata merge la capacitatea normala?.. acesta, cand opresc motorul se aude functionand... dar dupa ce scot contactul la cheie se opreste... e normal?
Inca odata va multumesc mult pt sfaturi si sper sa nu fi prajit garnitura
Dupa ce termin episodul cu incalzirea urmeaza sa ma bag la bucse.. si acolo am probleme
sper sa ma mai ajutati si acolo .Din Iasi nu e nimeni care sa se priceapa la asa ceva?
Numai bine, Dacian.
imi sunteti de fff mare ajutor.. pe la cati mecanici am fost.. trebuia juma de ora sa le expliuc eu cum sta treaba.. pe unde se afla piesele.. si reparau pe ghicite.
Acum.. deabia am dat comanda de termostat.. maine ajunge..
O sa caut si senzorii respectivi, si daca ii gasesc o sa-i curat.
Momentan am apa in instalatia de racire deoarece am avut o problema cu o garnitura la un dop de pe radiator(partea dreapta sus). O sa completez iarasi cu apa si sa pun si detergent?.. sa pornesc motorul.. cat sa-l las pornit?
Dupa , sa golesc, scos mizeria, si bagat antigel?
Nu mai conteaza daca fierbe la 90 sau 100.. ca la mine depasea 100.. aproape chiar uneori si de 110.. dar fluctua.. cand 90 cand 100.. depinde de turatia motorului.
Sper sa nu bolboroseasca in borcan.. ca am mai prajit 2 garnituri la dacie ... deh .. nici macar nu turez motoarele.. merg normal.. asta e ghinionul meu.

Masina mea porneste automat pe benzina de fiecare data.. urmand ca apoi sa se schimbe pe GPL dupa ce trece de 2000 de ture... cand e frig afara.. o las sa se incalzeasca pe benzina bine, inainte de a schimba pe GPL>
Ma gandesc ca trebuie sa curat instalatia de GPL.. ca mi-a mai facut ceva figuri anu asta; adik nu tragea motorul.. si curatam motorasul ala " pas cu pas" .. acu pt relanti?.. sa fie reglajul pe pulmon?(Landi Renzo) ...
De deschis capacul cand motorul e fierbinte.. doar nu-s nebun.. am vazut multi oameni fripti tare din aceasta cauza.. asa ca nu se pune problema.. mersi oricum.. poate citeste careva care nu stie si sa bage la cap

Cum as putea verifica daca ventilatorul din fata merge la capacitatea normala?.. acesta, cand opresc motorul se aude functionand... dar dupa ce scot contactul la cheie se opreste... e normal?
Inca odata va multumesc mult pt sfaturi si sper sa nu fi prajit garnitura

Dupa ce termin episodul cu incalzirea urmeaza sa ma bag la bucse.. si acolo am probleme

Numai bine, Dacian.
Respectul se castiga, nu se impune ...
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats