Probleme pornire ZX
Moderator: Echipa Tehnica
Probleme pornire ZX
Am urmatoarea problema: Dimineata, ori la rece, masina porneste si daca nu o tin accelerata imi moare motorul. Daca plec cu ea destul de repede (adica nu apuca sa se incalzeasca), pierd putere si simt ca-mi moare motorul ori ca merge "in shuturi", incat trebuie sa merg cu ea foarte turata. Este normal sa mearga asa? Care ar putea fi cauza/rezolvarea problemei?
MaBa
Salutare,
Se pare ca problema cu pornirea era din ECU, s-a rezolvat cu un alt ECU cu care a mers o vreme insa acum am aceleasi probleme. Facand niste masuratori si renuntand la "solutiile" mecanicilor de a schimba toate piesele pana merge ... am ajuns la concluzia ca ambele ECU-uri nu mai controleaza motorasul care regleaza turatia la relanti (nu este generata tensiune pe cei doi pini 23, 24) si nu era nevoie sa schimb motorasul ... Pana reusesc sa gasesc exact cauza care distruge ECU-urile m-ar interesa daca are cineva schema electronica pentru ECU BOSCH A 2.2 Motronic ori Monojetronic, modelul cu 25 pini pentru a le putea repara. M-ar interesa si alte specificatii legate de nivelul de tensiuni ce ar trebui scoase de fiecare senzor.
10x!
Se pare ca problema cu pornirea era din ECU, s-a rezolvat cu un alt ECU cu care a mers o vreme insa acum am aceleasi probleme. Facand niste masuratori si renuntand la "solutiile" mecanicilor de a schimba toate piesele pana merge ... am ajuns la concluzia ca ambele ECU-uri nu mai controleaza motorasul care regleaza turatia la relanti (nu este generata tensiune pe cei doi pini 23, 24) si nu era nevoie sa schimb motorasul ... Pana reusesc sa gasesc exact cauza care distruge ECU-urile m-ar interesa daca are cineva schema electronica pentru ECU BOSCH A 2.2 Motronic ori Monojetronic, modelul cu 25 pini pentru a le putea repara. M-ar interesa si alte specificatii legate de nivelul de tensiuni ce ar trebui scoase de fiecare senzor.
10x!
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Pornire ZX
La ZX ECU nu este Bosch 35 pin Motronic 3.1 ?
Ce e aia ECU
Nu prea ma pricep la masini. am si eu un zx si am aceeasi problema
imi puteti spune si mie ce e aia ECU ?
imi puteti spune si mie ce e aia ECU ?
-
- simpatizant
- Mesaje: 48
- Membru din: Joi 18-Oct-2007 22:38
- Localitate: SLATINA
Salut, am un zx 1,4 benzina din 1993 cred ca euro 2 , de cateva zile de cand a inceput frigul nu prea imi mai sta pe relantiu, porneste foarte usor sta puti si moare, are putere motorul indiferent daca e rece sau cald numai ca imi cam moare motorul pe relanti, treaba e ca imi moare la intervale diferite de timp ,nu este o regula,sau uneori nu moare deloc. Ce sa fie?Va intreb pe cei care avei idee, din cate stiu motorul pe injectie la frig trebuie sa porneasca turat si apoi cand se incalzeste sa stea normal pe relanti.La mine porneste din start pe turatie mica,nu stiu cat ca nu am turometru dar se simte la ureche ca avbea se aude motorul pe relanti .Ce sfat imi dati?Si va mai rog sa-mi ziceti pe unde este pus filtrul de benzina la zx varianta in 2 usi/.
adi_wiz_kid scrie:Salut, am un zx 1,4 benzina din 1993 cred ca euro 2 , de cateva zile de cand a inceput frigul nu prea imi mai sta pe relantiu, porneste foarte usor sta puti si moare, are putere motorul indiferent daca e rece sau cald numai ca imi cam moare motorul pe relanti, treaba e ca imi moare la intervale diferite de timp ,nu este o regula,sau uneori nu moare deloc. Ce sa fie?Va intreb pe cei care avei idee, din cate stiu motorul pe injectie la frig trebuie sa porneasca turat si apoi cand se incalzeste sa stea normal pe relanti.La mine porneste din start pe turatie mica,nu stiu cat ca nu am turometru dar se simte la ureche ca avbea se aude motorul pe relanti .Ce sfat imi dati?Si va mai rog sa-mi ziceti pe unde este pus filtrul de benzina la zx varianta in 2 usi/.
aceeasi problema si la mine
uneori merge bine.. uneori.. se mai ineaca.
Ma gandesc sa nu fie vreun gunoi ceva, 10 zile merge bine.. a 11-a moare dimineata la relanti... fitze de fata batrana.
Respectul se castiga, nu se impune ...
salut. mi-a mai venit o idee: la bujii v-ati mai uitat? tin minte ca odata a inceput brusc sa nu mai "traga" motorul. dupa indelungi cercetari, inclusiv dat toba jos si mers fara toba (vreo 400 m), inclusiv schimbat filtrul de benzina, mi-a zis unul din mecanici sa schimb bujiile, ca poate-poate... am pus bujii noi si imediat si-a schimbat mersul.
-
- simpatizant
- Mesaje: 48
- Membru din: Joi 18-Oct-2007 22:38
- Localitate: SLATINA
filtrul de benzina
filtrul de benzina la zx cu 4 usi e in partea dreapta spate sub masina, chiar in fata rotii sub prag,e din metal prins cu 2 coliere. asa o fi si la tine!
imi poate spune careva ude gasesc si eu motorasul ala care regleaza relantiul?.. la fel si la mine.. porneste usor.. uneori sta la relanti.. dar de cele mai multe ori nu sta... plus ca nu are putere mare la rece... mentinonez ca daca se incalzeste motorul.. problemele dispar...
am si GPL pe masina...
Si mai am o rugaminte la cei care ma pot ajuta... e normal ca electroventilatorul din fata sa porneasca la 100 de grade?... sau mai trebuie sa schimb senzorul?.. curatat? .. daca da.. unde il gasesc ?
MULTUMESC
am si GPL pe masina...
Si mai am o rugaminte la cei care ma pot ajuta... e normal ca electroventilatorul din fata sa porneasca la 100 de grade?... sau mai trebuie sa schimb senzorul?.. curatat? .. daca da.. unde il gasesc ?
MULTUMESC
Respectul se castiga, nu se impune ...
-
- simpatizant
- Mesaje: 48
- Membru din: Joi 18-Oct-2007 22:38
- Localitate: SLATINA
Salut Dacian,ce motor ai si ce fel de injectie?La mine a inceput sa nu-mi mai faca figuri ,am depistat ca acel modul electronic su mai bine zis acel soc electronic nu mai lucreaza am gasit la dezmembrari la 100 ron dar nu m-am grabit.Nu stiu ce sa zic,daca te mai pricepi cat de cat si ai injectie ca a mea monopunct BOSCH pe motor de 1,4 incearca sa desfaci motorasul si sa cureti contactele de sub capac,eu asa am facut si acum imi merge foarte bine,are putere si cu motorul rece . Singura problema care o am este cu socul electronic ca nu-mi mai lucreaza iar daca incerc sa merg cu mufa scoasa de la el nu are putere deloc, asa ca vezi ce poate fi pe acolo,verifica sa vezi caca lucreaza bine motorasul.La mine de cad am curatat motorasul si contactele imi merge f bine rar mi se mai opreste cand e motorul rece ,mai imi face probleme la pornire imi porneste la a 2-a cheie,o sa-i schimb bujiile si poate am sa-i bag si niste benzina cu Pb mai ales ca a venit frigul.Multa bafta.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187705
Total subiecte 18628
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11744
Cel mai nou membru AndreiC5Tourer