Pagina 1 din 2

zx - nu porneste

Scris: Dum 22-Mar-2009 21:46
de danbv
Salut sunt un vechi posesor de peugeot 205 si nou posesor de citroen zx 1.4i fabricatie 92.
Am fost extrem de fericit ca am luat masina asta dar nu a durat decat cateva ore...adica, masina mi-a fost adusa de vechiul proprietar pornita. Am mai pornit-o si eu de cateva ori in ziua respectiva apoi seara cand sa o pornesc...nimic...invarte dar nu porneste....am pus la punct semnele de pe volanta si axa cu came, am verificat sa fie pistonul 1 sus, am slabit delcoul si am rotit cu contactul pus pana cand a dat scanteie si acolo unde a dat l-am strans, am verificat sa vina benzina la injector, am verificat fisele, am schimbat bujiile, am schimbat bateria, am schimbat ECU ( caci mai am una dezmembrata), dar nu porneste nicicum. in afara de un bec cu un K din bord nu vad nici o anomalie dar nici chestia aia care mie imi arata a bec de diagnoza nu cred ca are mare importanta acum caci se aprindea si inainte...aveti idee ce ar mai putea fi? fac orice numai sa o pornesc ca deja imi scoate peri albi de o saptamana!

Scris: Lun 23-Mar-2009 00:31
de dj01fad
lectorul de pe volanta? :lol:
totusi, cam ciudat ce spui. stiu ca 1.4i avea bobina cu 4 fise, si nu avea delcou...

Scris: Mie 25-Mar-2009 18:53
de danbv
tot nu reusesc sa o pornesc.....ce pot sa ii mai fac?

Scris: Mie 25-Mar-2009 21:07
de khan
tester, altfel schimbi pina inebunesti piese si tot nu ii dai de cap

Scris: Mie 25-Mar-2009 22:01
de danbv
tester unde? ca masina nu poate fi pornita ca sa ajung la o reprezentanta.
pot altfel afla codul de eroare?

Scris: Mie 25-Mar-2009 22:05
de khan
la ghicitoare doar... lasind gluma la o parte, colinda si tu pe la service-uri si vezi poate ca cineva se poate deplasa cu un laptop in brate ca sa ii dea de cap

Scris: Mie 25-Mar-2009 23:55
de dj01fad
- verifica scanteia: daca nu ai scanteie - nu merge verifici daca este alimentata bobina (are + pe contact si - pe impuls cand se invarte motorul), modulul de aprindere sau lectorul de pe volanta - el sau conexiunile;
- verifica daca este comantat injectorul - poti folosi un aparat de masura clasic cu ac (pe cel electronic nu prea iti dai seama). daca este curentat, verifica daca pulverizeaza cand invarte motorul (se vede cu capacul de la clapeta scos); daca nu este curentat, trebuie sa iei la puricat alimentarile de la calculator, sa nu iti lipseasca ori vreun + ori vreun - , sau, vezi ca si asta lucreaza tot dupa senzorul volantei;
mai fa un test: incearca sa ii torni benzina cu o seringa in admisie cand incerci sa o pornesti; daca da sa porneasca sau chiar porneste, este clar de la alimentare. esti sigur ca pompa de benzina lucreaza?

later edit: acum am recitit mesajul tau si am observat ca ai modelul cu delcou; ai scanteie la bujii cum trebuie?

Scris: Joi 26-Mar-2009 13:10
de danbv
am scanteie la bujii dar nu stiu daca e suficient de puternica scanteia
se poate sa nu am compresie? dar chiar si cu compresie foarte slaba tot ar trebui macar sa dea semne ca o ia din loc..
apropo ce ulei trebuie bagat la motorul asta? eu bagam 15W40 la pejo, e la fel si la tipul asta de motor?

Scris: Joi 26-Mar-2009 14:08
de jgr1001
Nu cumva ai motorina in benzina ?

Am patit asa cu un P206. O saptaluna de chin pana cand am schimbat benzina (sau ce era acolo)

Scris: Vin 27-Mar-2009 09:20
de danbv
nu am bagat motorina...benzina este in rezervor din vara, masina a mers pana acum o saptamana si nu a fost bagata benzina in ea de atunci...benzina inca mai am in rezervor...alta trebuie sa fie problema ...am inceput sa suspectez bobina de inductie si amplificatorul de scanteie.....
si inca o intrebare, daca eu am distribuitor cu delcou pot sa il schimb cu unul static?

Scris: Vin 27-Mar-2009 10:16
de dj01fad
se poate anula delcoul, dar ai nevoie de mai multe lucruri; eu am anulat la mine la xm, dar am schimbat si calculatorul, si bobina, si am facut si adaptare de cablaj motor (am folosit toate matele de la xantia). daca nu ai tot sistemul de la alta masina, mai bine nu te apuci de modificat. poti verifica daca scanteia este buna: daca nu are macar 4-5 mm este ceva in neregula cu bobina cel mai probabil, sau, cu alimentarea acesteia.

Scris: Vin 27-Mar-2009 15:15
de nicum
jgr1001 scrie:Nu cumva ai motorina in benzina ?


Sau poate apa.

Scris: Vin 27-Mar-2009 18:37
de danbv
cred ca ma dau batut....nu reusesc sa o pornesc....stiti careva vreun mecanic priceput la motoare de--astea prin Cluj?

Scris: Sâm 28-Mar-2009 17:32
de danbv
a pornit....era de vina injectorul....baga prea multa benzina si o ineaca...l-am deconectat de la toate mufele si a pornit instant....i-am bagat benzina cate putin cu o seringa si mergea brici...deci de la ce poate fi debitul asa mare la injector? se poate regla sau trebuie sa il schimb?

Scris: Sâm 28-Mar-2009 17:50
de khan
ajungem in acelasi loc: tester! dar daca tu nu vrei si preferi sa faci presupuneri...