Pagina 1 din 1
Citroen ZX 1.4i trapa nu se mai inchide.
Scris: Vin 24-Feb-2012 16:02
de Emi12
Am deschis trapa si cand sa o mai inchid, nu se mai inchide!
A ramas semideschisa, daca ploua o sa intre apa. am incercat sa fortez sa o inchid, dar nu merge.
Am verificat toate sigurantele, sunt OK.
Am inteles ca este si un releu care are legatura cu trapa, nu stiu care este.
In partea dreapta a cutiei cu sigurante, mai inauntru sun, parca 7 relee, nu stiu care sa fie.
Stie careva care sa fie problema? Ori daca este vreun releu care sa fie ala?
multumesc.
Scris: Vin 24-Feb-2012 17:41
de dj01fad
inchide-o manual pana ii dai de cap; vezi ca in plafon in fata trapei trebuie sa ai un capac, iar sub el, logic ar fi sa gasesti un imbus cu care sa o inchizi manual. daca nu il gasesti acolo, iei un imbus de 4 sau 5, nu mai retin exact, si vezi ca gasesti acolo pe motoras unde sa il bagi ca sa invarti.
Scris: Vin 24-Feb-2012 18:04
de Emi12
Mersi pt. raspuns.
Dupa cate am mai gasit pe google, acelas releu pune in functie si geamurile din fata, si ele merg.
Am verificat ce am stiut si eu, cred ca motorul s-a dus.
Am gasit diagrama trapei, se pare ca e un releu pe langa trapa.
http://files.myopera.com/Brecknaheim/bl ... unroof.pdf
Vreu doar sa o inchid daca voi putea.
Scris: Vin 24-Feb-2012 18:45
de Emi12
L-am rezolvat, e foarte simplu...Am scos lampa, am desfacut cele 2 suruburi din locasul lampei si am scos toata placa de plastic .
Am desfacut cele 3 suruburi de la motor, cand l-am scos s-a inchis trapa singura....s-a deconectat rotita dintata de la motor de ...chestiile celelalte.
Releul pare sa fie bun, se aude clickuind cand apas pe buton. Se pare ca motorul e problema.
O sa vad poate gasesc unul sa-l inlocuiesc sa vad daca chiar el e de vina.
La inlocuire nu stiu cum se procedeaza, cu trapa inchisa si inlocuiesc motorul, atat? Se regleaza singur la deschidere/inchidere?
O sa vad cand o sa-l inlocuiesc, dar nu e o urgenta, pe de alta parte e si destul de scump, €50 folostit.
M-au ajutat mult indicatiile tale. Multumesc
Scris: Joi 24-Mai-2012 13:22
de Emi12
...Ca ma trecut verificarea techinca (schimbat doar cauciucurile pe fata), am zis sa repar si trapa, m-am hotarat sa o mai tin.
Am desfacut motorul, scos rotorul, verificat carbunii care sunt ok. (ce stiu mai stiu si eu de la munca cand lucram la turbine de curen electric, vedeam la cei care faceau verificarea carbunilor)
Arata foarte bine, ca nou. Problema este rotorul care, normal are urme de carbune, le-am sterd putin si montat inapoi, a mers putin si gata. Cand l-am muntat nu l-am insurubat mult, l-am lasat mai slabid sa calce carbunii pe partea curata a rotorului.
Ma gandeam sa curat cu un sand paper foarte fin rotorul, e f murdar regiunea carbunelor. Ar fi asta cauza pt care nu functioneaza?
Am si localizat releul de sub bord, acelas releu e si pt geamurile automate...cred ca daca era releul terminat nu mergeau nici geamurile, ori poate merge geamurile si trapa nu? Dar de ce a mers putin dupe ce am curatat rotorul!
Astept niste pareri de la cei cu experienta.
multumesc
Scris: Joi 24-Mai-2012 13:51
de Rica
daca e colectorul murdar de carbuni trebuie sa scoti praful si dintre lamelele colectorului si dupa sa cureti cu smirghel sau cu sand paper...ce ai tu la indemana
daca ai cu ce verifica si infasurarile sa nu fie vreuna dusa
Scris: Joi 24-Mai-2012 14:26
de Emi12
Multumesc pt raspuns.
Dupa cum se vede in imagine, am curatat cu smirghel acele urme de carbune. Colectorul cred ca se refera la acele mici canale, 10 parca, sunt curate, care separa mici parti de care sunt legate 2 sarme ce merg spre bobina rotorului? astea sunt infasurarile?
Cu ce as putea sa le verific? Am un un multimetru DT-830B. se poate cu asta?
Scris: Joi 24-Mai-2012 14:43
de Rica
alea sunt ambele
colectorul si infasurarile
daca scula e buna nu stiu,nu stiu nici ce valori tre sa aibe
eu aici zic pas
dar totusi am o nelamurire ai incercat sa il alimentezi direct la baterie?
nu imi amintesc sa fi citit asta,poate ca e merge

Scris: Joi 24-Mai-2012 15:20
de Emi12
L-am atasat din nou, de data asta nici un semn de viata. O sa incerc sa-l conectez la baterie, dar mai intai sa depistez care sunt firele, sunt multe.. .
Ma gandeam la releu, se poate sa mearga doar gemurile si partea de trapa sa nu? Doar daca as vi avut altul as sti.
Mai bine zis, releul sa fie jumate bun si jumate nu?
Daca as gasi altul nu ar mai fi problema dar e geru de gasit (motorasul).
Scris: Joi 24-Mai-2012 15:22
de Rica
in general releele se pun sa protejeze butoanele
eu as scoate releul din calcul
Scris: Joi 24-Mai-2012 15:36
de Emi12
Acum m-am uitat si vad ca sunt doua relee asemanatoare, unul din cele 2 e pt. trapa/geamuri.
Am sa incerc sa le schimb daca au aceleas valori, sa vad daca e vreo modificare.
Intre timp o sa caut alt motor.
A propos, aici e foarte cald, spre 30 grade, motiv pt. care m-am gandit sa repar tarpa

, (doare 3 zile, ca de vineri o sa scada la valori normale 8-12 grade). Am inteles ca in tara e ploaie, cu tunete prin unele locuri.
Scris: Joi 24-Mai-2012 15:59
de Rica
coduri colorate sud-est est si cica urmeaza toata tara
Scris: Joi 24-Mai-2012 16:43
de Emi12
Sper sa fie vreme mai buna saptamana viitoare....
Ma intorc din nou la motor. Cand am bagat acel ax inapoi prin insurubare, l-am strans altfel iesea datorita campului magnetic al statorului....cand incercam sa-l bag in locasul lui.
Trebuia sa-l fi lasat mai slabit?
M-am uitat la un motorasul de la geamul electric, am un ansamblu al geamului complet, e la fel , nu stiu inauntru cum e, poate o sa incerc asa-l desfac sa vad daca sunt asemanatoare, dar e capsat.
Scris: Joi 24-Mai-2012 16:47
de Rica
daca se inverte usor nu e strans rau