Pagina 1 din 1
consum zx
Scris: Mar 23-Oct-2007 21:06
de adi_wiz_kid
Ajutor fratilor. va rog frumos cei care puteti cu orice sfat posibil sa ma ajutati . Am un zx de 1,4 benzina injectie cred ca monopunct(cred cam sigur),am luat masina de putin timp,ce ma fac ca imi consuma foarte,foarte mult,atat de mult de parca as avea motor de 2000 sau 2500cmc. La fiecare dus al meu la serviciu si intors adica max 6 km imi scade acul de benzina considerabil.A consumat aproximativ15litri daca nu mai mult de 15 litri intr-o saptamana pe acest traseu serviciu dus si intors.
Locuiesc in Slatina Olt,de la Slatina si pana la Craiova asta insemnand 52 Km adica pana la intrare in Craiova fara sa dau de semafoare,la viteza de 80 - 90km/h mi-a mancat putin peste un sfert 1/4 de rezervor de benzina,tinand cont ca rezervorul este de 52 sau 54 litri.o alta problema ar fi ca am roti de 175/70/14 in loc de 165/70/13.Oare din cauza rotilor sa fie problema consumului asa mare? Mentionez ca nici pe relantiu nu prea imi sta cand e motorul rece iar in bord uneori se aprinde beculetul portocaliu din dreapta care simbolizeaza simbolul unui tranzistor pe un motor.Acel beculet se mai aprinde uneori in bord in timpul mersului.va rog sa ma ajutati cu un sfat.
Scris: Mie 24-Oct-2007 09:17
de nicum
Poti incepe sa verifici intii returul sa nu piarda pe sub masina.
Daca ai injectie monopunct, asta un soi de carburator cu injector. Vezi sa etanseze bine garniturile de la injector si sa nu curga benzina pe linga. Poate fi chiar injectorul decalibrat/uzat.
Mai poate fi senzorul de acceleratie, dar doar daca iti consuma mult in oras si normal la drum intins.
Daca nu te pricepi, du-o la un specialist in injectii.
Scris: Mie 24-Oct-2007 10:58
de BogdanP
hai noroc adi_wiz_kid.
incerc sa-ti raspund la mai multele probleme pe care le pui.
1. neaparat un control pe computer, iti va indica unde anume este ceva gresit.
2. dupa descrierea ta ai injectie monopunct bosch, cel mai probabil euro 1. firele de care zici sint de la senzorul care "decide" cita benzina si cit aer intra in motor.
3. la motorul meu de 1.6i am folosit cu succes bujii BOSCH FR 7 DC 0 sau BOSCH FR 8 LDC. am avut la un moment dat si un set champion care a crapat dupa 1 luna. 4 electrozi? bani aruncati in vint. verifica si cablurile de la bujii. daca au izolatia crapata sau lipsa nu vor da scinteia la bujie.
4. motoarele astea au o gramada de senzori care au legatura directa cu amestecul aer/benzina. faptul ca iti clipeste beculetul galben pe bord ar fi o indicatie ca unul (unii) senzori nu mai comunica cu computerul de bord. tot asa de bine poate fi si sonda lambda (care se afla pe catalizator). deci ar trebui luat senzor cu senzor si verificat. daca nu vrei sa bagi bani in masina poti circula si asa, consumul raminind foarte mare.
5. au si anvelopele rolul lor in consumul foarte ridicat, insa un rol nu foarte mare. doar erori pe la vitezometru si nr.kilometri inregistrati.
6. pt cureaua de distributie: ori contactezi reprezentanta care in functie de seria de pe talon iti dau cureaua respectiva, ori la un magazin serios unde dupa tipul motorului (tot din talon) gasesti cureaua cu pricina. ai grija cind schimbi cureaua sa schimbi si acele role intinzatoare.
7. incearca sa gasesti un mecanic priceput la citroen, poate fi si peugeot fiindca motoarele sint identice. daca lasi pe unul sau altul sa umble la motor risti sa-l dai complet peste cap.
sper ca raspunsurile sa te ajute. succes.
Scris: Mie 24-Oct-2007 15:37
de adi_wiz_kid
Va multumesc foarte mult pt sfaturi,o sa incerc ata cat ma pricep sa o verific,ma refer la retur sa nu fie infundat,de distributie am fost la 2 magazine cu renume in oras ,magazine la care mi-au zis lucruri cu totul diferite ,ba ca ar fi 2 feluri de curele pt aceasta versiune de motor,ba ca ar avea doar o rola intinzatoare,ba ca ar avea o rola intinzatoare si un a de ghidaj.Nu stiu ce sa fac.Treaba e ca am trecut astazi pe la cateva service-uri mai serioase la care cand le ziceam de citroen si mai ales ca e zx din 93 ziceau ca nu lucreaza pe asa ceva.
Va rog sa-mi ziceti cam cum e treaba cu scanatul calculatorului,cam pe unde se face si cam cat e o diagnosticare dinasta?
Iar alta problema daca este careva pe aici mai rabdator si dispus sa ma ajute pas cu pas sa incerc atat cat se poate sa-mi bag nasul in motor.
Am ceva idee despre motoare,am lucrat destul pe motoare dar dinastea simple pe carburator,(dacia si oltcit).despre carburatia pe injectie nu cunosc deloc. Va rog frumos daca vrea cineva sa ma ajute in primul rand sa-i mai scad consumul.Pt inceput vreu sa-i suflu returul si sa verific furtunele (conductele de benzina )sa nu fie undeva vreo fisura de imi consuma asa mult.Mentionez ca motorul se comporta destul de bine in sarcina.
Mii de multumiri pt intelegere.
Scris: Mie 24-Oct-2007 18:37
de adi_wiz_kid
Scuze ca va deranjez iarasi,las aici id-ul meu de mess pt ca acolo putem discuta mai bine, adrian_sl2005 ,va rog daca aveti timp intrati si discutam acolo mai multe.
Scris: Mie 24-Oct-2007 23:46
de BogdanP
hai salut adi_wiz_kid.
nu prea am timp zilele astea, dar cred ca mai am un manual de zx (in engleza) pe care o sa incerc sa-l trimit pe messenger. o sa-ti dau un semn cind voi intra pe messenger.
in bucuresti, o scanare pe computer la service-ul citroen cred ca este 50-60 ron. nu stiu la voi.
cureaua de distributie se schimba cam la 80000 km. stii cind a fost schimbata ultima oara?
despre ajutor: tu pune intrebarea si (poate) cineva iti va raspunde.
intre timp poti cauta (cu rabdare) pe internet documente despre tipul tau de motor. inca se mai gasesc daca ai rabdare sa cauti.
succes
Re: consum zx
Scris: Joi 25-Oct-2007 07:47
de WLD
adi_wiz_kid scrie:Ajutor fratilor. va rog frumos cei care puteti cu orice sfat posibil sa ma ajutati . Am un zx de 1,4 benzina injectie cred ca monopunct(cred cam sigur),am luat masina de putin timp,ce ma fac ca imi consuma foarte,foarte mult,atat de mult de parca as avea motor de 2000 sau 2500cmc. La fiecare dus al meu la serviciu si intors adica max 6 km imi scade acul de benzina considerabil.A consumat aproximativ15litri daca nu mai mult de 15 litri intr-o saptamana pe acest traseu serviciu dus si intors.
Locuiesc in Slatina Olt,de la Slatina si pana la Craiova asta insemnand 52 Km adica pana la intrare in Craiova fara sa dau de semafoare,la viteza de 80 - 90km/h mi-a mancat putin peste un sfert 1/4 de rezervor de benzina,tinand cont ca rezervorul este de 52 sau 54 litri.o alta problema ar fi ca am roti de 175/70/14 in loc de 165/70/13.Oare din cauza rotilor sa fie problema consumului asa mare? Mentionez ca nici pe relantiu nu prea imi sta cand e motorul rece iar in bord uneori se aprinde beculetul portocaliu din dreapta care simbolizeaza simbolul unui tranzistor pe un motor.Acel beculet se mai aprinde uneori in bord in timpul mersului.va rog sa ma ajutati cu un sfat.
In primul rand fa-i consumul corect, nu te mai lua dupa sonda, ca aia poate arata ce vrea ea. Zx n-am avut, dar am beneficiat de serviciile fratelui vireg, Peugeot 306 cu acelasi motor ca al tau. Consumul in Bucuresti 11% iar afara 6.5%. Eu aveam pe ea 175/65R14.
Scris: Joi 25-Oct-2007 14:55
de adi_wiz_kid
Va multumesc mult pt ajutor,treaba e ca nu prea stiu detalii despre masina,am luat masina de la o domnisoara din craiova care la orice intrebare dadea din umeri. Treaba e ca nu stiu cand a fost facuta distributia,masina arata 190 000 km,nu stiu cat de reali sunt.
Legat de roti ...nu stiu ce sa zic, ma gandesc ca si acestea fiind mai mari in diametru si mai late au o mica influenta asupra consumului.prefer mai bine mai mici gandindu-ma ca astfel sunt mai putin chinuite articulatiile de la roti. daca aveti careva ceva manuale sau orice alta sursa de documentare despre varianta asta de masina cu motorizarea de 1,4 KDY,va rog sa ma ajutati.
Scris: Vin 04-Ian-2008 15:25
de tomytza
Si eu m-am speriat zilele astea de consum mare...ce am patit: Am fost de revelion la Victoria Jud. Brasov. La Cluj am facut plinul (rezervorul era aproape gol era aprins becul portocaliu), mi-a intrat 44l de benzina, am ajuns acolo 220km, am mai facut un drum pana pe transfagarasan pana la cascada, deci cinca vreo 70 km, si indicatorul de benzina imi indica putin mai mult de sfert de rezervor. Deci am crezut ca mi-a consumat mai bine de 10L%. Ei, dupa aia am mai facut inca un drum pe transfagarasan, pana la Balea Cascada, si acul mi-a coborat f. putin, deci arata cam un sfert (normal ca la curbe mai urca coboara). Ei pana la urma urmei, am ajuns la inapoi la Cluj si am facut 600 km in total cu plinul si mi-a mai ramas cativa litri in plus decat cum am pornit (cred). Ce vreau sa zic...verifica daca iti indica bine ceasul...
consumul?
Scris: Mie 25-Feb-2009 20:26
de vio-zx
Salutare.
Uite la [b]zx[/b] - ul meu 1.4 i din 93 si mie mi s-a parut ca a consumat un pic cam mult in perioada aia de 2 saptamani cand temp de afara nu era peste 1 grd, dar acum si-a revenit.
Se poate ca si la tine indicatorul de benzina sa nu arate corect, ca la mine cand ii fac plinu pana in gusa pot sa fac cateodata si 200 km si acul nu scade deloc. apoi in urmatorii 50-100 de km scade considerabil.
Scris: Vin 27-Feb-2009 06:50
de adi_wiz_kid
Incearca sa acorzi putina atentie la conductele de tur si retur si la aprindere, eu cand imi facea probleme am luat o solutie de curatat injectoare am turnat-o in rezervor ,am mai suflat si returul ,am mai dat avansul putin mai mare si apoi nu am mai avut probleme. Bafta.
Scris: Vin 13-Mar-2009 13:57
de DaCiaN
vio-zx ... la fel si la mine se intampla.. merg cam 150 km .. si nu scade deloc acul la benzina.. apoi scade deodata la jumatate.. nu cred sa fie ceva probleme tehnice.
cat despre consum .. eu am motor maricel si sar de 10 l/100km