Pagina 1 din 1
Probleme pornire ZX
Scris: Lun 04-Aug-2003 12:58
de MaBa

Am urmatoarea problema: Dimineata, ori la rece, masina porneste si daca nu o tin accelerata imi moare motorul. Daca plec cu ea destul de repede (adica nu apuca sa se incalzeasca), pierd putere si simt ca-mi moare motorul ori ca merge "in shuturi", incat trebuie sa merg cu ea foarte turata. Este normal sa mearga asa? Care ar putea fi cauza/rezolvarea problemei?
MaBa
Scris: Vin 19-Mar-2004 12:58
de MaBa
Salutare,
Se pare ca problema cu pornirea era din ECU, s-a rezolvat cu un alt ECU cu care a mers o vreme insa acum am aceleasi probleme. Facand niste masuratori si renuntand la "solutiile" mecanicilor de a schimba toate piesele pana merge

... am ajuns la concluzia ca ambele ECU-uri nu mai controleaza motorasul care regleaza turatia la relanti (nu este generata tensiune pe cei doi pini 23, 24) si nu era nevoie sa schimb motorasul

... Pana reusesc sa gasesc exact cauza care distruge ECU-urile m-ar interesa daca are cineva schema electronica pentru ECU BOSCH A 2.2 Motronic ori Monojetronic, modelul cu 25 pini pentru a le putea repara. M-ar interesa si alte specificatii legate de nivelul de tensiuni ce ar trebui scoase de fiecare senzor.
10x!
Pornire ZX
Scris: Vin 19-Mar-2004 17:57
de MARIAN

La ZX ECU nu este Bosch 35 pin Motronic 3.1 ?
Scris: Sâm 20-Mar-2004 10:49
de MaBa
Depinde de tipul de motor si de anul de fabricatie. La ZX 1.4i sunt doua tipuri de motoare KDX si KDY (acesta este un model mai vechi, insa cu aproape aceleasi caracteristici ca si KDX, cred ca difera doar la normele de poluare).
Ce e aia ECU
Scris: Mie 14-Apr-2004 11:20
de liviu
Nu prea ma pricep la masini. am si eu un zx si am aceeasi problema
imi puteti spune si mie ce e aia ECU ?
Scris: Mie 14-Apr-2004 14:16
de WLD
ECU=Electronic Control Unit, cu alte cuvinte "creierul" motorului.
Scris: Lun 19-Apr-2004 13:13
de liviu
Multumesc pentru raspuns! Nici nu stiam ca exista asa ceva
Am o carte despre Citroen ZX luata din Franta care e posibil sa contine si schemele pe care le soloiciti tu verfic si iti spun !
Scris: Lun 22-Oct-2007 21:03
de adi_wiz_kid
Salut, am un zx 1,4 benzina din 1993 cred ca euro 2 , de cateva zile de cand a inceput frigul nu prea imi mai sta pe relantiu, porneste foarte usor sta puti si moare, are putere motorul indiferent daca e rece sau cald numai ca imi cam moare motorul pe relanti, treaba e ca imi moare la intervale diferite de timp ,nu este o regula,sau uneori nu moare deloc. Ce sa fie?Va intreb pe cei care avei idee, din cate stiu motorul pe injectie la frig trebuie sa porneasca turat si apoi cand se incalzeste sa stea normal pe relanti.La mine porneste din start pe turatie mica,nu stiu cat ca nu am turometru dar se simte la ureche ca avbea se aude motorul pe relanti .Ce sfat imi dati?Si va mai rog sa-mi ziceti pe unde este pus filtrul de benzina la zx varianta in 2 usi/.
Scris: Mar 23-Oct-2007 09:07
de BogdanP
hai noroc.
va recomand calduros o scanare pe computer pentru rezolvarea problemelor la ECU.
filtrul de benzina ar trebui sa fie sub pragul de pe partea dreapta (sub scaunul pasagerului).
Scris: Mar 23-Oct-2007 19:48
de DaCiaN
adi_wiz_kid scrie:Salut, am un zx 1,4 benzina din 1993 cred ca euro 2 , de cateva zile de cand a inceput frigul nu prea imi mai sta pe relantiu, porneste foarte usor sta puti si moare, are putere motorul indiferent daca e rece sau cald numai ca imi cam moare motorul pe relanti, treaba e ca imi moare la intervale diferite de timp ,nu este o regula,sau uneori nu moare deloc. Ce sa fie?Va intreb pe cei care avei idee, din cate stiu motorul pe injectie la frig trebuie sa porneasca turat si apoi cand se incalzeste sa stea normal pe relanti.La mine porneste din start pe turatie mica,nu stiu cat ca nu am turometru dar se simte la ureche ca avbea se aude motorul pe relanti .Ce sfat imi dati?Si va mai rog sa-mi ziceti pe unde este pus filtrul de benzina la zx varianta in 2 usi/.
aceeasi problema si la mine
uneori merge bine.. uneori.. se mai ineaca.
Ma gandesc sa nu fie vreun gunoi ceva, 10 zile merge bine.. a 11-a moare dimineata la relanti... fitze de fata batrana.
Scris: Mar 23-Oct-2007 21:04
de BogdanP
salut. mi-a mai venit o idee: la bujii v-ati mai uitat? tin minte ca odata a inceput brusc sa nu mai "traga" motorul. dupa indelungi cercetari, inclusiv dat toba jos si mers fara toba (vreo 400 m), inclusiv schimbat filtrul de benzina, mi-a zis unul din mecanici sa schimb bujiile, ca poate-poate... am pus bujii noi si imediat si-a schimbat mersul.
Scris: Mar 23-Oct-2007 21:15
de adi_wiz_kid
salut,mai ce sa zic,nu m-am uitat,oricum am vazut ca sunt asezate foarte nasol,ma gandeam sa-i pun bosch dinacelea cu 4 capete (4 electrozi).Treaba e ca la mine si consuma foarte mult.Ce e de facut?
filtrul de benzina
Scris: Joi 15-Noi-2007 18:10
de vio-zx
filtrul de benzina la zx cu 4 usi e in partea dreapta spate sub masina, chiar in fata rotii sub prag,e din metal prins cu 2 coliere. asa o fi si la tine!
Scris: Vin 16-Noi-2007 19:14
de DaCiaN
imi poate spune careva ude gasesc si eu motorasul ala care regleaza relantiul?.. la fel si la mine.. porneste usor.. uneori sta la relanti.. dar de cele mai multe ori nu sta... plus ca nu are putere mare la rece... mentinonez ca daca se incalzeste motorul.. problemele dispar...
am si GPL pe masina...
Si mai am o rugaminte la cei care ma pot ajuta... e normal ca electroventilatorul din fata sa porneasca la 100 de grade?... sau mai trebuie sa schimb senzorul?.. curatat? .. daca da.. unde il gasesc ?
MULTUMESC
Scris: Lun 19-Noi-2007 22:43
de adi_wiz_kid
Salut Dacian,ce motor ai si ce fel de injectie?La mine a inceput sa nu-mi mai faca figuri ,am depistat ca acel modul electronic su mai bine zis acel soc electronic nu mai lucreaza am gasit la dezmembrari la 100 ron dar nu m-am grabit.Nu stiu ce sa zic,daca te mai pricepi cat de cat si ai injectie ca a mea monopunct BOSCH pe motor de 1,4 incearca sa desfaci motorasul si sa cureti contactele de sub capac,eu asa am facut si acum imi merge foarte bine,are putere si cu motorul rece . Singura problema care o am este cu socul electronic ca nu-mi mai lucreaza iar daca incerc sa merg cu mufa scoasa de la el nu are putere deloc, asa ca vezi ce poate fi pe acolo,verifica sa vezi caca lucreaza bine motorasul.La mine de cad am curatat motorasul si contactele imi merge f bine rar mi se mai opreste cand e motorul rece ,mai imi face probleme la pornire imi porneste la a 2-a cheie,o sa-i schimb bujiile si poate am sa-i bag si niste benzina cu Pb mai ales ca a venit frigul.Multa bafta.