Pagina 1 din 1
invatati-ma....
Scris: Mar 22-Apr-2008 17:59
de leo
...si pe mine pt ca nu stiu nimic despre masina asta....la un zx trebuie facuta aerisire sau isi face singur?pt ca vreau sa-i dau radiatorul jos sa-l curat si...are cineva idee,e vreo diferenta intre un zx cu volan pe partea dreapta si cele "normale"?in afara de bord bine'nteles...
Scris: Mar 22-Apr-2008 20:43
de cbx
sa inteleg ca este motorul 1.4 benzina ? daca da in sistemul de racire intra 6,5 litri .....este nevoie sa aierisesti sistemul .....diferente intre cele cu volan pe dreapta fata de cele normale sunt la caseta dee directie si bord
Scris: Mar 22-Apr-2008 21:16
de leo
si ca sa fac schimbul de ulei cati l intra intr-un 1,4?sa urmaresc o anume compozitie?ca motoru' sa fie pregatit pt drumuri lungi...imi cer scuze daca sacai pe cineva cu intrebarile mele de nestiutor dar chiar am nevoie de informatiile astea.mai ales ca un manul pt modeu' asta nu am gasit....
Scris: Mar 22-Apr-2008 21:20
de mbc
uleiul schimba-l la un anumit numar de km, nu te lua dupa compozitie si alte chestii. Daca nu stii cand a fost schimbat uleiul ultima data, cel mai bine ar fi sa il schimbi, pentru a nu avea probleme. Din cate stiu, in 1,4 intra 4 litri de ulei (nu sutn 100% sigur). Durata de viata a uleiului depinde de tipul uleiului si de conditia in care este motorul tau. Eu imi pun 5w40 Total sintetic in bx (am motor turbodiesel) si il schimb la 10 000km. Masina mea circula foarte mult in oras.
Scris: Mar 22-Apr-2008 21:27
de leo
merci.deci trebuie neaparat sa-mi fac timp sa-l schimb,abia l-am luat si cine-o avea inainte....sigur schimbatu' uleiului a fost ultima lui grija...am auzit la unii ca filtrul de ulei il schimba la 2-3 shimburi,da' mie mi se pare cam nu-stiu-cum.cred ca-i mai bine sa-l schimb si pe el,nu?cateodata cand sunt prin blocaje acu' de la apa se ridica binisor....apoi revine la 90 unde sta de obicei.da' mi se pare cam anormal,sa ma ingrijorez,sa fie oare termostatul?
Scris: Mar 22-Apr-2008 21:35
de mbc
mi se pare o prostie sa te zgarcesti la filtru. Uleiul costa cam un milion > un milion jumate, iar filtru vreo 200 000lei vechi. Eu schimb filtrul de fiecare data cand schimb uleiul si tind sa cred ca asa e mai bine. Daca tot esti la filtre, iti recomand sa le schimbi cam pe toate, sau cel putin sa le verifici sa nu ai probleme mai tarziu. de exemplu, filtrul de benzina, filtrul de aer. Nu sunt scumpe, dar daca sunt murdare ai probleme. daca filtrul de aer ti-e murdar nu o sa iti traga prea bine si posibil sa manance mai multa benzina. daca filtrul de benzina e murdar, esti in riscul sa iti sparga pompa de benzina filtrul si sa intre impuritati in pompa de injectie, ceea ce e foarte rau. (banuiesc ca ai injectie pe masina, nu carburator).
Scris: Mar 22-Apr-2008 21:42
de leo
asa e cel mai bine,dar ma crezi ca nu am idee unde sunt filtrele astea de kre mi-ai spus?da' le gasesc eu,sambata x duminica o sa-mi fac timp si...e pe injectie si e tot o panza de paianjen,nu a fost ingrijita chiar de loc.multumesc pt sfaturi-informatii
Scris: Mar 22-Apr-2008 21:48
de mbc
filtru de aer: e un cilindru de vreo 30 de cm diametru si 10 cm inaltime, un pic mai inalt la mijlloc SAU un paralelipiped, depinde de versiune (probabil prima).
Urmareste traseul invers de la pompa de injectie si o sa descoperi un cilindru care seamana mai mult cu un borcan si are o pompa de amorsa deasupra. in acel cilindru se afla filtrul de benzina. Sper ca nu am gresit ceva
Scris: Mar 22-Apr-2008 21:49
de mbc
daca e rotund filtrul de aer, e cam in centrul. daca e paralelipipedic, e undeva in dreapta - jos (cum te uiti la masina cu capota deschisa)
Scris: Mar 22-Apr-2008 21:56
de leo
chiar sunt curios,o sa urmez instructiunile maine dupa program,cred ca filtrul de aer e imbacsit,cel putin 2 ani sigur nu s-a umblat la el(atat au avut-o cei de la kre-am lut-o si mi-au zis ca nu a fost service-uita niciodata)adevaru' e ca nici nu prea s-a umblat cu ea,la varsta ei are 56000 mile.merci pt indiktii,acum merg la sigur
Scris: Mar 22-Apr-2008 22:06
de mbc
daca apuc, o sa iti pun niste poze cu motorul si niste repere acolo (de la bx) dar trebuie sa fie asemanatoare, motoarele au fost aceleasi
Scris: Mar 22-Apr-2008 22:23
de cbx
3,5 litri ulei cu filtru cu tot ,
se foloseste : 5w/40 pt clima rece
15w/40 pt clima moderata
20w/40 pt clima calda
cu clasificarea API/ACEA SJ/A2-96
sau 10w/40 semi-syntethetic - SJ/A3-96
filtrul se schimba odata cu uleiul