Pagina 1 din 1

Unghi de fuga Citroen zx

Scris: Mar 23-Iul-2013 10:46
de flavius1005
Sfat. Citroen zx 1.6i an 1991
De curand am hotarat , (in ciuda faptului ca masina functiona perfect), sa fac ceva schimbari datorita unor zgomote care se auzeau in timpul mersului in special la gropi. Cum nu ma pricep la mecanica am mers la un service, am facut o constatare si am schimbat tot ce mi s a spus (capete bara, discuri, placute, bielete, cap planetara, rulment roata.... etc.) La ce lista mi s a facut am zis ca mai bine o dau la REMAT si imi iau alta, si eu doar AM crezut ca merge PERFECT. Dar am zis sa incerc sa o repar sa mearga "mai mult ca perfect". AM schimbat tot ce mi a zis. Dupa schimbari.... am remarcat MARI SCHIMBARI... CUM ar fi : masina NU mai e stabila si franele nu mai sunt eficiente.
PT stabilitate mi s a recomandat sa fac UNGHIU DE FUGA iar la frane pana se mai tocesc.
PT unghi fuga am sunat la AUTO SOFT ... Raspuns "NU facem la acest model de masina pt ca apar complicatii" zic OK, atunci merg la un Service autorizat I.T.P si intreb... Raspuns: DA cum sa NU
Aduc masina : o pune pe aparat... gata o scoate la o plimbare.... o aduce iar o pune pe aparat... iar la o plimbare... GATA. Fericit am platit 90 RON pt UNGHI FUGA. A 2-a zi plec in provincie... am zis ca NU E ADEVARAT.... NU pot sa fac o depasire, pt ca masna NU mai poate fi redresata decat cu FOARTE MARE GREUTATE, cum depasesc 90km/ora... intra in balans, iar directia parca este de GUMA...
Merg din nou la ei... Dupa o noua "plimbare" cu masna imi spun: NU se poate... dupa un mic scandal o pun pe rampa se uita sub ea si imi spun ca poate sunt cauciucurile... sau o bucsa... "ALTe cauze"... o pun iar pe aparat.. ALTE VALORI iar reglaje, iar proba... tot asa... Verdict... este de la amortizoarele spate.... SI imi spun ca "NU inteleg cum masina inainte NU facea asa", sa schimb amortizoare spate si sa merg la ei sa mi refaca unghi fuga....

Din masina care am avut si care functiona perfect si la 180km/ora... acum nu pot sa depasesc 90km/ora NU am directie nici frane eficiente.... dar NU MAI SE AUD ZGOMOTE SUSPECTE....

Acum astept ceva PARERI/ SUGESTII, poate ati auzit sau ati mai intampinat asa ceva..... IMI cer scuze daca am plictisit sau nu am fost coerent dar NU inteleg CUM SE POATE ASA CEVA ???? Multumesc.

Scris: Mar 23-Iul-2013 20:23
de mbc
Am patit ceva asemanator cu tine, dar la o scara mai mica cu C5-ul. Am schimbat bucsele spate brat inferior (si stanga si dreapta) pe rotile din fata si masina a devenit simtibil mai rigida. Ideea este ca, in cazul tau, cei de la service-ul care au reparat masina sunt responsabili pentru asta.

Scris: Mar 23-Iul-2013 23:08
de sandor mihai
am mai zis pe aici : nu confunda unghiul de fuga ( nereglabil la marea majoritate a masinilor) cu unghiul de convergenta (asta trebuia reglat de fapt).2. nu te lega la cap daca nu te doare. stii si tu ca ce strica un prost , nu repara 10 destepti.

Scris: Mie 24-Iul-2013 12:54
de gcd
Incearca la un service de linga Realul din Vitan , depasesti Realul spre M. Bravu circa 300m pe partea Realului vezi ceva cu cauciucuri la strada.

Scris: Mie 24-Iul-2013 22:04
de autoclasic
Daca ti-a schimbat capetele de bara numarand spirele filetului la demontare e normal sa fie foarte dereglat unghiul de convergenta, marii mesteri procedeaza asa :lol: Am avut si eu un Zx ,tot cu motor 1.4 ,tinuta de drum in conditii normale este foarte buna,masina e legata bine de sosea,dar asta se poate schimba cand un mester isi etaleaza cunostintele :wink: .

Scris: Joi 25-Iul-2013 01:43
de flavius1005
Multumesc pt opinii.... ideea este daca un lucru merge bine... incerci sa l faci sa mearga si mai bine.... dar NU si la noi...
Am inteles masna este veche... desi are numai 73 mii km, dar de la a functiona aproape perfect, sa ajung sa mi fie frica sa mai merg cu ea asta dupa imbunatatiri aduse.... intre timp am schimbat amortizoare spate cu unele pt "drumuri usoare"... nici o schimbare...
am fost si la RADACINI 120 ron "reparatia", dar NU au gasit masina in baza de date....
AZi JOI 25/7/2013 m am programat la un service.. sper sa aiba masina in baza de date... daca nu mai am si maine o programare 26/7/2013 la alti "meseriasi"... deja imi este frica... pt ca asa cum bine spunea cineva... "ce strica UNU nici 10 NU mai pot repara...."

Multumesc inca odata si sper sa revin cu vesti bune... :)
T

Scris: Joi 25-Iul-2013 12:02
de flavius1005
Salut din nou... dupa cum am spus in urma programarii azi m-am prezentat la "SD Prestige" (service autorizat citroen), dupa o ora de asteptare am platit 90 ron, primit cheile si plecat... la prima impresie cu vechea mea masina doar ca NU mai are "zgomote suspecte", masina ruleaza perfect... directie precisa din nou... si fara schimbat "bucse" "caseta directie"si "alte cauze".... AM mers la "service-ul din colt" aratat ca ce pt ei era "inexplicabil" (NU are cum sa fi mers bine inainte), pt profesionisti "floare la ureche" mi-au inapoiat si banii neavand ce sa mai comenteze.
Acum mai am de "tocit" placutele/dusc/saboti sa recapat si eficienta franare 8)

Multumesc pt opinii si ajutorul acordat. Cu respect, Florin. :)

Scris: Joi 25-Iul-2013 14:40
de mbc
Zi-ne si noua ce a fost de fapt, ca eu nu am inteles.

Scris: Joi 25-Iul-2013 16:07
de autoclasic
Cel mai probabil unghiul era dereglat foarte tare, meseriasii nu iau in calcul faptul ca producatorii de piese sigur nu s-au intalnit sa stabileasca dimensiunea tijelor filetate pentru capetele de bara care pot avea diferente si de 8 mm, odata m-am certat cu un mester dibaci cu orgoliu maxim care a vrut sa-mi schimbe capetele de bara numarand spirele tijei filetului, tija care era mai lunga cu 5 mm.Bine ca s-a rezolvat :) !

Scris: Joi 25-Iul-2013 20:51
de flavius1005
Salut ... da dupa cum am spus problema era de reglat directia pt ca sigur "meserisul" (desi era service-ul unui parc auto) care a schimbat piesele la capetele de bara a numarat spirele tijei filetului, tija care era mai lunga sau mai scurta cu siguranta.... EU am gresit pt ca am gandit ca fiind masina veche o poate regla / repara oricine... mai ales ca am mers pt reglaje la un service autorizat I.T.P dar m am speriat ca dupa reglaje efectiv masna NU mai putea fi controlata... iar in opinia lor : era de la caseta de directie/ bucsi care nu au fost montate corect sau diferente intre stanga si dreapta/ ultima varianta amortizoare spate (amortizoarele fiind de "drumuri grele") si cate si mai cate... practic trebuia schimbata masina.... oricum "ERA IMPOSIBIL SA FI MERS BINE INAINTE"...

Am facut programare la cei de la "SD Prestige" am explicat schimbarile aduse si ce s a intamplat.. au spus OK... o ora a durat "reparatia" (nici nu stiti ce emotii am avut) pt ca se tot invarteau pe langa ea ba o ridicau ba o lasau.... dar a meritat asteptarea... PE FACTURA scrie " REGLARE DIRECTIE"... NU stiu sa explic mai multe... dar cred ca dupa intervetie/schimbari nu trebuia facut decat un "REGLAJ" profesionist :)
Oricum masina acum are o tinuta de drum IMPECABILA... asa cum o avea si inainte... doar ceva mai stabila in urma schimbului de amortizoare spate cu unele de "drumuri usoare"...


Multumesc inca odata pt opinii si sprijin moral. Cu respect, Florin.