Pagina 1 din 1

Zgomot la Motor

Scris: Joi 31-Iul-2008 08:12
de Emi12
Salutare la toata lumea
S nou pe aici. Am o problema cu zomotul la ZX-ul me. Am crezut ca este vorba de un zgomot din interiorul motorului.Cand eliberam ambreajul si apasam acceleratia se auzea un zgomot f tare.Am fost la Citroen dealer.Mi-au gasit nu stiu cum se spune in l romana cred ca bucsa (inferioara) de sustinere a motorului (mount engine) si bratele stanga/dreapta (wishbone arm). Intreb pe cei care au mai schimbat aceste parti, se poate face fara sa o duc la service. Ma gandesc la bucsa acea de sustinere a motorului, o fi mai greu. E cam, scump 570 euro cu tot.M-am hotarat sa le montez singur.

Va Multumesc

Scris: Joi 31-Iul-2008 08:39
de DanT
teoretic poti sa o scimbi singur, si aici ma refer la tamponul inferior (lower mount engine).

la fel si basculele de la roti, insa acolo trebuie sa fii cumva atent. nu ar trebui sa fie foarte compli9cat.


insa poate gasesti in sfat practic de la detinatorii de ZX de pe forum, cei care au mai schimbat asta ..:):)

Scris: Joi 31-Iul-2008 22:24
de Emi12
Mersi pt raspuns. Am achizitionat basculele de la roti numai stinga + pivotul inferior, il astept si pe cel din dreapta, mai ieftine.Dupa cate am observat pt a le schimba trebuie sa ridic partea din fata a masini.Cat despre tamponul inferior, nu stiu cum se schimba...La ce sa fiu atent, la montare ori la faptul ca trebuie sa ridic partea din fata a masini? Pivotul are un fel de bolt care cica trebuie schimbat cu unul nou.

Scris: Joi 31-Iul-2008 23:13
de dj01fad
ca sa schimbi suportul motorului, trebuie sa ridici cumva motorul cu un cric, in momentul in care desfaci suruburile; nu este ceva foare complicat, se poate rezolva si acasa, dar trebuie sa fi atent la ce faci. prezonul care tine pivotul in fuzeta este recomandat sa il schimbi cu unul nou, dar daca al masinii nu are urme de coroziune, si pare in regula, poti sa il folosesti linistit, dar de regula se cam distrug din cauza apei care tot sta pe acolo. oricum, poti sa il si schimbi, este decizia ta.

Scris: Sâm 02-Aug-2008 07:21
de Emi12
dj01fad, multumesc pt detalii in privinta schimbarii celor 2 componente.Dar culmea, nu stiu ce au facut cei de la Citroen cand au examinat cele mentionate, o fi bagat ranga peacolo, o fi miscat de suportul motorului or bascule, ca nu se mai aude nimica.Se auzea f tare cand plecam de pe loc si acceleram.Au observat si ei. Am mai cumparat si doua suporturi axiale a masnini, sa o ridic. Dar tot o sa le schimb.Am programat pe 14 NCT, asa se numeste aici starea thechinica a masini, sa vad daca imi gasesc ce au gasit cei de la Citroen.Dupa aceea o sa le schimb.

Scris: Lun 04-Aug-2008 19:24
de Emi12
Schimbat ambele bascule cu tot cu pivoti inferiori ( care erau inca buni).Partea din stanga unde este planetara conectata la cutia de viteza, mi-a iesit afara , pana am realizat cum e montata la cutie, pierdut ceva ulei.Impins-o la loc poate va fi ok. Nu a fost asa de complicat decat partea lunga a bratului basculei a fost ceva mai greu. mai era un colier de prins , fost mai greu pana le-am presat sa iasa surubul prin ele...nu am avut sculele necesare. Dar am reusit pana la urma. Am refolosit prezoanele vechi erau intr-o stare f buna.Cat despre tamponul inferior imi trebe un cric mai solid, cel clasic nu indraznesc, si asa era sa cada masina.Dar a cazut pe un axial stand pe care l-am pus din intamplare.Oricum am pus si roata sub masina...asa faceam cu Dacia..precautie
Va multumesc pt ajutor.

Scris: Mie 06-Aug-2008 21:14
de Emi12
Imagine

Stie careva la ce se refera acel clamp din imagine (marcat prin sageata) ?Cand am schimbat pivotul nu l-am vazut.Am introdus pivotul in locasul lui si am strans surubul lateral. Este important?. Multumesc