Pagina 1 din 2

Electroventilatoarele nu se mai opresc, AC pornit incontinuu

Scris: Vin 22-Oct-2010 17:04
de DaCiaN
Va salut din nou, ca de obicei va solicit sprijinul intr-o alta problema:

dimineata rece , motorul porneste ff usor; dar odata cu el pornesc si cele 2 electroventilatoare.
Normal ca relantiul o ia razna, adica fluctueaza mult datorita suprasarcinii de la electroventilatoare.
Eu banuiesc ca porneste automat AC-ul. Curios e ca nu mai merge aeroterma din habitaclu si nici luminile din bord (aeroterma mea era pusa pe direct deoarece aveam butonul original defect si merge asa de 4 ani).
Alta chestie ciudata e ca ledul de la AC nu mai functioneaza, adica indiferent daca apas pe butonul de pornit AC-ul nu se simte nici o diferenta si nici ca s-ar aprinde vreoleaca ledul respectiv.

Toate astea ma duc la o singura concluzie: AC-ul meu a luat-o razna.

Se aude si un suierat (ca un fluierat mic) si nu-mi dau seama daca e de la electroventilatoare sau cumva din partea alternatorului, compresor AC si rolele de acolo. Daca stau sa gandesc la rece, suieratul se accentueaza putin in functie de turatia motorului => probabil e de la alternator sau mai degraba compresorul AC (se auzea si asta vara ceva asemanator cand il porneam)

interventii suferite recent:
-in august am reconditionat ambele electroventilatoare (bucse, rulmenti, gresat) si am umplut freonul in instalatia AC.
-in septembrie am avut un scurt la bobina, si mi-a ars 2 bobine, acum l-am reparat.
-AC-ul acum 2-3 sapt l-am pornit (asa am fost sfatuit de un mecanic) aprox. 5-8min, si a functionat perfect.
-tot am mai umblat la casetofon in sensul ca tot imi iesea din locas si trebuia sa ma chinui sa-l fixez inapoi.


Are cineva vreo idee? sa fie cumva sonda de freon? daca da, unde o gasesc? orice idee este binevenita

VA MULTUMESC NESPUS PT. SFATURI!

Scris: Vin 22-Oct-2010 22:12
de khan
pai se vede cu ochiul liber daca pleaca AC-ul, de ce nu te uiti si doar banuiesti? da un oki si vezi dca se invirte doar fulia pe liber sau pleaca si partea centrala a fuliei ca sa stii ce se intimpla. daca nu pleaca atunci pesemne ca e vorba doar de sonda care porneste ventilatoarele, cel mai probabil cea maro

Scris: Vin 22-Oct-2010 22:24
de dj01fad
da... sonda maro este cea care comanda bitronul, dar... de regula se intampla sa crape chiar bitronul. sper sa ma insel.

Scris: Sâm 23-Oct-2010 09:05
de DaCiaN
azi am verificat daca porneste AC-ul, si am vazut ca fulia se invarte, dar nu si partea interioara a fuliei.

am cautat eu sonda aia maro, si am dedus ca e undeva pe blocul motor. Am gasit ceva asemanator ca si culoare, in partea din spate a motorului, partea soferului sub bobina de inductie.
E o mufa maro, dar care are un fel de furtun pe ea atasata. Langa ea mai e una cam la fel culoare deschisa : bleu sau verde.
Aceasta mufa maro se invarte fff usor in ambele parti si nu stiu cum s-o scot afara de frica sa nu o rup.

Am mai scos releele dintre electroventilatoare (cele 3) si au oprit electroventilatoarele. Acum le-am pus la loc , probabil astea is bune.

Ceva idei cum as putea verifica daca sonda respectiva e ok? sau daca ceea ce am gasit eu este intradevar sonda MARO?

multumesc inca odata de sfaturi.

Scris: Sâm 23-Oct-2010 10:30
de dj01fad
aia e... dar ce furtun? poate cablu...
daca se roteste in ambele parti, nu prea e semn bun, pesemne ca s-a desprins capatul cu mufa de restul sondei...

Scris: Sâm 23-Oct-2010 10:41
de DaCiaN
ok, mersi e o informatie fff buna asta.
ma duc sa demontez bobina si ce mai gasesc peacolo sa pot ajunge la sonda mai bine.
asa am gandit si eu ca e curios de ce se invarte in ambele sensuri ff usor.
Adica o invart aproape 2 ture intr-o parte (pana cand se rasuceste firul sau furtunul ala, mi se pare a fi un furtun mai mic) si dupa aia o pot invarti la fel si in celalalt sens.

mufa respectiva de pe sonda cum iese? ca eu nu am gasit nici un sistem de apasare pe mufa ca la celelalte. Trebuie sa trag de ea?

Scris: Sâm 23-Oct-2010 11:42
de DaCiaN
am reusit sa dau jos sonda jos si vad ca se misca partea de plastic maro fata de corpul sondei.

Presupun ca asta este problema si am sa dau comanda de alta noua.
Curios e de ce totusi mi-a blocat si luminile in bord, aeroterma si butonul de la AC ...? am sa vad dupa ce montez una noua.

MULTAM FAIN

Scris: Mar 26-Oct-2010 16:01
de DaCiaN
revin cu noi detalii: am schimbat sonda de temperatura iar din pacate masina are acelasi comportament. :(

acum chiar ca sunt la pamant cu moralul.

Cum se poate verifica daca noua sonda este functionabila? si daca nu e sonda atunci ce este? BITRONUL? asta unde-l mai gasesc ca eu chiar habar n-am care e.

mersi pt ajutor

Scris: Mie 27-Oct-2010 22:10
de khan
pai cu ce ai schimbat-o, in primul rind? cu una identica? noua? veche? contactele erau curate?

Scris: Vin 29-Oct-2010 19:11
de DaCiaN
am schimbat-o cu una noua, contactele ff curate iar la bord imi indica temperatura motorului.
Saptamana viitoare am sa-i inlocuiesc si Bitronul cu ajutorul colegului dj01fad.

Revin cu noi informatii pe masura ce avansez cu reparatiile.

mersi

Scris: Vin 29-Oct-2010 21:44
de khan
problema ta poate indica si o discontinuitate in cablaj, dar si un bitron stricat. verifica si continuitatea pe fire intre sonda si releu

Scris: Vin 05-Noi-2010 17:33
de DaCiaN
revin cu alte detalii:

- am schimbat cu ajutorul colegului DJ01fad BITRONUL, si degeaba ca se comporta la fel.
- mai nou acum dupa ce se incalzeste motorul nu mai sta nici la relanti. probabil am atins eu ceva peacolo, am incercat sa curat piesa care tine relantiul, dar nu stiu cum se desface, poate ma ajutati voi?

cel mai probabil am un scurt pe undeva, dar unde?

acum simt si eu pe pielea mea de ce majoritatea se feresc de masinile franceze.

ciudat este ca electroventilatoarele pornesc numai dupa ce pornesc motorul (eventual cand dau la automat) si se opresc cand inchid motorul. Daca pun doar contactul acestea nu pornesc.

ceva idei? mersi

Scris: Vin 05-Noi-2010 21:30
de khan
verifica cablajul, asta nu ai facut inca

Scris: Sâm 06-Noi-2010 15:16
de DaCiaN
astazi, dupa 2 saptamani de dureri de cap si demontat, am reusit sa dau de capat problemei electroventilatoarelor.
Solutia: cu motorul pornit am scos prima siguranta de pe dreapta (scrie pe ea 5, amperi probabil), din panelul interior de sigurante, si am pus-o inapoi imediat.
Astfel si-au revenit complet electroventilatoarele mele, chiar si in interior merg toate, desi nu am avut curaj sa pornesc AC-ul.

Intrebarea mea este, daca stie careva de la ce vine acea siguranta, si eventual poate aveti o schema cu toate sigurantele.


In schimb ramane problema relantiului care imi cam joaca feste: cand sta la relanti, cand nu sta. Se accelereaza greoi, da rateuri si nu sta la relanti.
Banuiesc ca e ceva din alimentarea cu benzina, deoarece pe GPL merge destul de OK.
Zilele astea mi-a dat un coleg 5 l de benzina si am facut greseala sa-i bag in reverzor fara sa-i strecor sau sa ma uit dupa apa.
Voi ce spuneti? AM curatat cu spray si piesa aia care regleaza relantiul, dar nu am stiut cum se desface complet si doar am dat cu spray bine.

btw, va multumesc pentru idei, mi-au fost utile (mai am putin si incep sa cunosc si electrica)

Scris: Sâm 06-Noi-2010 16:49
de dj01fad
ue banuiesc injectoarele daca ai mers pe gaz mult... iar daca mergi in continuare pe gaz, da-i pace :lol: