Pagina 1 din 2

mica problema electrica

Scris: Sâm 26-Feb-2011 18:00
de leo
salutare...de vreo doua zile luminile de ceata din spate stau aprinse incontinuu.cum pun contactul,hop si ele...inainte se aprindeau doar la apasarea butonului si numai daca cele din fata erau aprinse...ma ajutati cu vreo parere...?peste 3 spt pornesc spre casa si un drum asa lung cu becurile alea aprinse nu-mi suna asa bine...

Scris: Sâm 26-Feb-2011 18:32
de dj01fad
verifica mufele de la stopurile spate, sa nu se fi topit ceva pe acolo. daca nu ii dai de cap, scoate becurile si gata...

Scris: Sâm 26-Feb-2011 19:31
de leo
o s-o fac...ideea cu scosu' becurilor mi-a venit si mie dar dup-aia raman fara lumini de ceata pe spate si la un drum asa lung si la vremea nașpa care e...intre timp am vrut sa verific daca nu cumva-i butonu'.si am scos mufa din buton si...la fel,ca si cand nu s-ar fi atins nimic...dar am observat ca daca sunt amandoua butoanele aprinse se aude un pacanit repetat undeva sub bord.am urmarit si vine de la asta:

Imagine

ce-o fi?si inca ceva,zilele trecute am demontat panoul de control aer,e posibil cab am montat totul la loc sa fi ”bulversat”firele alea prin spate...?

Scris: Sâm 26-Feb-2011 20:58
de leo
am gasit:
”Accessoire auto - Pièces dĂŠtachĂŠes - Autre - Alternateur dĂŠmarreur
Relais Automobile G.Cartier 12v 25a rĂŠfĂŠrence 03.501 - Couleur Noire”.asta-i piesa care pacane.dar nu inteleg ce legatura ar putea avea...?daca l-m scos e vreo problema?pot folosi masina...?

Scris: Lun 28-Feb-2011 21:24
de khan
butonul practic da comanda la releu care alimentreaza becurile direct, daca zici ca ai umblat acolo vezi sa nu fi dat la masa vreun fir stringindu-l cu vreun surub. daca nu gasesti problema, scoate releul ala, verifica functionarea celorlalte lumini si ii dai tu de cap cind ajungi acasa

Scris: Lun 28-Feb-2011 21:34
de leo
meci mult khan,am asteptat cu inima stransa un raspuns...am vorbit si cu un mecanic azi,abia asteapta sa ma prinda la inghesuiala ca are cam râcã pe mine,dar e singurul pe care-l cunosc pe-aici...
culmea despre releul ala e ca atunci cand il scot nu se intampla nimic,ma asteptam totusi sa se stinga pacatoasele alea de becuri dar ele tot aprinse stau...o sa-mi fac tim ,poate chiar maine sa umblu iar la panoul ala de l-am desfacut sa vad daca totu-i in regula...e posibil cumva sa fie chiar releul ala problema?

Scris: Lun 28-Feb-2011 21:35
de khan
atunci nu e releul, daca il scoti si ramin aprinse. verifica ce ti-am zis

Scris: Lun 28-Feb-2011 21:39
de leo
negresit maine...chiar si la lumina lanternei daca vin tarziu...si voi scrie aici..

Scris: Dum 06-Mar-2011 12:28
de leo
leo scrie:negresit maine...chiar si la lumina lanternei daca vin tarziu...si voi scrie aici..

si a venit si ”maine”,a fost imposibil sa lucrez pana acum ca am venit dupa ora 20 si a plouat rau de tot aici.in fine,am redesfacut pe acolo treburile,problema s-a rezolvat,era o ”chestie” de la navigator care facea masa.am izolat pe-acolo si numai pacane releul,becurile nu mai stau aprinse tot timpul,deci totu'i fain si gigea.
va rog sa-mi spuneti ce fel de lubrificant se pune pe contactele alea de la butonul de comanda ventilator?e vreo vaselina speciala pentru contacte?ca a inceput sa faca ala figuri acum...multumesc

Scris: Dum 06-Mar-2011 15:25
de leo
si am mai descoperit ceva:martorul din bord al luminii de pozitie nu se aprinde.becul-am zis.dar nu e el,becul e bun.si culmea,abia acum mi-am dat seama ca eu nu am vazut martorul ala niciodata aprins...am desfacut,masurat,neam de curent nu-i vine...

Imagine
cam asta-i imaginea cu locul respectiv,am incercuit cu rosu locul unde normal ar trebui sa vina curent la martor iar sageata rosie indica tot asa,locul de unde ar trebui sa-i vina curent.dar,surpriza,mufa care intra acolo nu are nici un piciorus corespondent...ce naiba vrea sa insemne?ca martorul ala nu tre' sa functioneze,sau cum...?

Scris: Dum 06-Mar-2011 15:52
de khan
nu e neobisnuit, la multe masini nu e cuplat. ia un plus+ de dupa maneta de faruri, firul care alimenteaza pozitiile si pune-l pe mufa corespondenta a bordului. oricum, verifica inainte ca functioneaza circuitul

Scris: Dum 06-Mar-2011 18:02
de leo
risc sa fiu sacaitor...am incercat sa gasesc firul ala de pe maneta cum m-ai invatat dar n-am reusit...am umblat cu frica sa nu provoc vreun scurt-circuit...sunt acolo 5 fire:2 galbene groase,2 gri si unul albastru...la ce draci am pe mine am lasat-o balta ca se si insereaza,a inceput sa ploua si tre sa vina si mosu' sa-mi aduca leafa pe juma de zi...daca e cineva rabdator sa-mi mai dea vreun sfat cum depistez firu' ala pervers poate sambata-duminica viitoare o sa ma apuc iar de treaba...merci mult khan,mi-ai fost de mare ajutor,mi-am permis sa salvez nr tale de telefon sa te deranjez daca voi avea probleme pe drumul spre romaniaca...

Scris: Dum 06-Mar-2011 18:08
de khan
ok, nu-i bai. firul il afli simplu, cu un aparat de masura. masoara toate firele inainte de a aprinde si tine minte sau noteaza care aveau curent. masoara dupa ce aprinzi pozitia si vezi ce a aparut nou fata de prima masurare

Scris: Dum 06-Mar-2011 18:14
de leo
le masor io da la ce ma raportez?adica ar trebui sa am un minus pe undeva,sau cum?
si zi-mi te rog,am intrebat mai sus de vaselina aia de se pune pe contacte cum e botonu' ala de la ventilator...e vreo vaselina speciala sau se poate pune orice?eu am din-aia verde...merge sa pun?

Scris: Dum 06-Mar-2011 20:26
de DaCiaN
referitor la butonul de la ventilator, nu vreau sa te descurajez, dar eu am schimbat vreo 4 si toate erau diferite intre ele si diferite fata de ceea ce aveam eu pe masina.
Asa ca daca ai posibilitatea sa mai prelungesti viata celui care il ai deja pe masina, go for it.

Pana la urma am vandut masina fara acel buton, ca mi-era lehamite sa mai caut,

Bafta si eventual daca ai nevoie de acel buton da-mi un pm poate te pot ajuta.