Pagina 1 din 1

aeroterma defecta

Scris: Mie 18-Ian-2012 15:32
de mouse88
salut!am si eu un citroen zx 1.9d avantage din 92 la care a incetat sa imi mai functioneze aeroterma nu stiu ce ar putea sa aibe...sa intamplat brusc...inainte de asta in momentu care o porneam chiar de era data pe caldura dadea aer rece daca era oprita intra aer cald in masina...ideea e ca nu primeste curent am verificat siguratele toate(nu stiu care e cea de la aeroterma) is in regula am desfacut jumatate din bordul masinii!!!nu stiu ce sa ii mai fac....daca ma puteti ajuta cu niste sfaturi v-as fi recunoscator!!!multumesc anticipat!

Scris: Mie 18-Ian-2012 20:20
de leo
am avut si eu problema asemanatoare aici:
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtop ... c&start=15
daca pui ventilatorul pe direct si merge ,aproape sigur e reostatul ala...m-a costat 80 ron anu' trecut unu' nou...
cat despre faptul ca iti baga aer rece cand e pornit si aer cald cand e oprit nu-mi vine nici o idee decat ca ar putea botonu' ala de-i dai drumu' sa fie sucit invers...bafta...

Scris: Mie 18-Ian-2012 20:34
de mouse88
nu e de la ala nu imi ajunge curent in el... :|

Scris: Mie 18-Ian-2012 20:36
de leo
pai de unde stii?ai pus ventilatorul pe direct si ai vazut ca merge...?

Scris: Mie 18-Ian-2012 23:25
de mouse88
dap am pus ventilatorul direct la baterie si am verificat in mufa aia daca cu aparatu de masura si nimic in nici o pozitie....

Scris: Joi 19-Ian-2012 08:19
de hippo
Salut!
Nu stiu cum este alimentata aeroterma la ZX, dar din ceea ce am vazut aici: http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/ ... tm?t=15032 problema poate aparea, ca la Xantia din interiorul butucului contactului. Mai precis partea electrica a contactului este oxidata si nu mai face contact. Poate ca acesta este motivul pentru care nu vin 12V pt alimentarea ventilatorului.

Scris: Joi 19-Ian-2012 13:32
de mouse88
nu cred ar trebui sa cedeze mai multe functii daca era de la contact ideea e ca nici nu prea am acces sa vad de unde se alimenteaza :|

Scris: Joi 19-Ian-2012 13:40
de MARIAN
DacĂŁ nu ai acces, te uiĂži pe schema electricĂŁ... nu este obligatoriu sĂŁ nu-Ăži meargĂŁ mai multe "funcĂžii".

Scris: Joi 19-Ian-2012 15:15
de MARIAN
Din schemĂŁ reiese cĂŁ ZX-ul are contactul identic cu cel de Xantia, deci, dacĂŁ nu ai tensiune pe siguranĂža F1 (ar trebui sĂŁ aibĂŁ tensiune la punerea contactului) ĂŽnseamnĂŁ cĂŁ problema este de la contact.
Pentru a verifica acest lucru, scoÞi mufa corespunzãtoare circuitului de climatizare (la xantia este o mufã maron cu 2 fire roºii groase; cel mai probabil, contactul de ZX are 3 mufe / una gri ºi 2 maron); pentru a fi sigur cã ai scos mufa corectã, mãsori dela siguranÞã (F1) la mufa scoasã - pe unul din fire ar trebui sã existe continuitate.
Apoi faci un ºtrap cu o siguranÞã de 30 Amp la mufa scoasã (capãtul caremerge spre circuitul maºinii, nu la contact) ºi verifici dacã merge aeroterma. Dacã funcÞioneazã, repari contactul sau Înlocuieºti partea respectivã a contactului cu un releu (cel puÞin 30 amp), astfel:
- cele 2 fire de la mufa merg la contacĂžii releului;
- un fir prins undeva unde ai masĂŁ bunĂŁ - la unul din pinii bobinei releului;
- un fir de la contact, care are tensiune la punerea contactului - la celĂŁlalt pin al bobinei releului.
Sper sĂŁ te ajutĂŁ:
Imagine